1.Gang cứng và giòn hơn thép là do: * A.Trong gang chứa nhiều nguyên tố khác như Si, Mn... B.Hàm lượng cacbon trong gang nhiều hơn thép C.Trong gang chứa ít nguyên tố khác như Si, Mn... D.Hàm lượng cacbon trong gang ít hơn thép 2.Nguyên tử khối của sắt là * A.64 B.27 C.65 D.56 3.Tính chất hóa học của nhôm khác của sắt là * A.Tác dụng với nước B.Tác dụng với axit C.Tác dụng với dung dịch bazo D.Tác dụng với oxit axit 4.Nguyên tố nhôm có nguyên tử khối và hóa trị lần lượt là: * A.24, III B.24, II C.27, II D.27, III 5.Cặp chất nào dưới đây phản ứng với nhau? * A.Fe và Dung dịch AlCl3 B.Cu và dung dịch HCl C.Al và dung dịch FeCl2 D.Fe và MgCl2 6.Khi nhúng một lá nhôm vào dung dịch CuCl2, hiện tượng quan sát được là: * A.Có kim loại màu đỏ bám trên lá nhôm, màu xanh của dung dịch nhạt dần B.Phát nổ mạnh C.Không có hiện tượng D.Có kim loại màu đen bám trên lá nhôm, màu xanh của dung dịch nhạt dần 7.Để khử hoàn toàn 16 gam bột Fe2O3 thì cần khối lượng bột nhôm vừa đủ là: * A.10,8 gam B.2,7 gam C.8,1 gam D.5,4 gam

Các câu hỏi liên quan

Talk about the gender equality (dựa vào những gợi ý sau đây) Gender and Education • Men and women should have access to the same educational opportunities; • Males and females should be accepted onto courses according to their abilities; • It is wrong to discriminate against students because of their gender; • Gender should be irrelevant in education; • Student’s achievements should depend on hard work and individual merit; • In the UK, there are similar numbers of male and female students in higher education. Gender and Work • Men and women should have access to the same professional opportunities; • Both man and women should be able to pursue a career; • They should earn equal salaries; • They should be employed according to their abilities, qualifications and experience; • Traditionally women have been restricted to certain roles; • They were often employed as secretaries or receptionists; • Nowadays, a range of occupations is available to both sexes; • Career success depends on individual merit. Women’s and Men’s Roles in the Family • Some people argue that a mother should not work; • She should stay at home and bring up her children; • The father should be the breadwinner of the family; • Others believe that both parents should share these responsibilities; • Working women can take maternity leave during and after pregnancy; • Many mothers continue to work after this period; • Many fathers and mothers share their parenting and domestic responsibilities; • They contribute equally to childcare, cooking and cleaning; • Some women may have better career prospects than their husbands; • Paternity leave and ‘househusbands’ are becoming more common; • Traditional gender roles are gradually changing; • Families can divide roles and responsibilities in the most convenient way.