Đáp án + Giải thích các bước giải:
`1` người đóng `500` viên mất số `h` là:
`4 × 8 = 32 (h)`
`1` người đóng `1000` viên mất số `h` là:
`32 × (1000 : 500) = 64 (h)`
`16` người đóng `1000` viên thì mất:
` 64 : 16 = 4 (h)`
Đ/s:...
Tỉ số giữa `8` người và `16` người là:
`8:16 = 1/2`
Tỉ số giữa `500` viên gạch và `1000` viên gạch là:
`500 : 1000 = 1/2`
`16` người đóng xong `500` viên gạch trong số giờ là:
`4 xx 1/2 = 2` (giờ)
`16` người đóng `1000` viên gạch trong số giờ là:
`2 : 1/2 = 4` (giờ)
Đáp số: `4` giờ
.................................
While (1)________ everyone accepts the goal of developing (2)_______ in the three "R's" - reading, writing, and arithmetic - it often seems impossible to (3)_______ agreement on any goal beyond that. In the broadest (4)________, the conflict over educational goals can be (5)_______ as a conflict between conservatives and liberals, or, (6)_______ they are sometimes called, essentialists and progressives. The conservatives, or essentialists, tend to identify (7)________ desirable education with the transmission of the cultural heritage, a no-nonsense (8)_______ featuring the three R's at the elementary-school level, and academic studies or strong vocational or business courses in the secondary school. They put (9)_______ on the training of the mind and cultivation of the intellect. The liberals, or progressives, tend to be interested in the development of the (10)_______ child, not merely in training the child's mind or in preparing the child for adult (11)_______ in a remote future. They emphasize rich, meaningful school living in the present, and they view subject matter as a resource (12)________ total human development (13)_______ as a goal in itself. They do not downgrade content but believe it should be (14)_______ not for (15)________ own sake but as a means of fostering thought and inquiry. 1. A. most B. mostly C. almost D. utmost 2. A. talents B. actions C. skills D. techniques 3. A. get B. accomplish C. take D. reach 4. A. terms B. words C. letters D. means 5. A. viewed B. thought C. counted D. named 6. A. but B. when C. although D. as 7. A. certain B. a C. the D. as 8. A. subject B. curriculum C. object D. program 9. A. significance B. stress C. emphasis D. strength 10. A. complete B. whole C. all-round D. total 11. A. living B. lives C. liveliness D. life 12. A. at B. in C. of D. for 13. A. but for B. rather than C. instead D. better 14. A. inquired B. required C. acquired D. requested 15. A. it B. its C. them D. their
Đề bài: tìm x trong tỉ lệ thức sau 3x+2/5x+7=3x-1/5x+1
helppppppppppppppppppppppp meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Tìm x A)(2x+1)^2-4(x+2^2)=9 B)(x+1)^3-x^2(x+3)=2 Giúp e bài này với ạ :333
mn ơi giúp em vơi ạ em cần gấp ạ
Nguyên tử của nguyên tố X có 3 lớp (e) và phân lớp ngoài cùng có 3 (e). Tính tổng số hạt mang điện của ntố X
Giúp em bt 234 cần đáp án gấp mong các bạn giúp
viết hộ 1 bài thơ chế tuấn nha :))
Tìm tất cả số vừa là ước của 300,vừa là bội của 25
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến