XI. Use the information in the card to complete the dialouge MEMEBERSHIP CARD NAME: Nguyen Huu Son AGE: 14 GRADE: 7 SCHOOl: Ngo Si Lien Secondary School HOME ADDRESS : 137 Ngo Quyen Street Foreigner: Good evening. What's your name? Son: My name is Son. Foreigner: What (1) ..............................................................................................? Son: It's Nguyen. Foreigner: How (2) ...............................................................................................? Son: I'm 14 years old. Foreigner: Good. And which (3) ...........................................................................? Son: I'm in grade 7. Foreigner: What (4) ..............................................................................................? Son: I study at Ngo Si Lien Secondary School. Foreigner: And the last question. Where (5) ........................................................? Son: 137 Ngo Quyen Street XII. Read and answer the questions : My name is Nguyen Minh Trung. I am a new student in class 7A. I am from Da Nang and my family still live there. In Ho Chi Minh cuty, I live with grandparents at 21/3B Nguyen trai street. My new school is not far from our house _ about one kilometer, so I go to chool by bike. There are a lot of students in my new school. But I don’t have any friends. I’m unhappy. I miss my parents, my sister and my friends in Da Nang. 1.What’s his full name? ………………………............................................................................ 2.Is he a new student? …………………….............................................................................. 3.Where is he from?. ……………………............................................................................... 4.Who does he live with in Ho Chi Minh city? ………………………………………………....................................... 5.What’s his address.? ………………………………………………………………………… 6.How far is it from his house to school? …………………………………………................................................ 7.How does he go to school? …………………………….................................................................... 8.Why is he unhappy? …………………………………………………………………………
Fill in the gap with one suitable word/ phrase, based on the beginning letter given. 1. English has been more and more important because it is the u............. language. 2. A.................... and dialects vary widely across the Great Britain, Ireland and nearby smaller islands. 3. She is a very competitive applicant for this job because she is b.................... She can speak English and French fluently. 4. Although he speaks English like a n................... s..................., he is actually Japanese. 5. M.................... is the language that a person has grown up speaking from early childhood. II/Complete the sentences by choosing the most suitable ending from the box and making it into a relative clause. they live next door they come from other languages it has just been published by Oxford University Press I don't like English they can learn English In the all-English environment her name is Mai 1. English has borrowed many words________________________________________ 2. There are several reasons _______________________________________________ 3. I often look up new words in the dictionary_________________________________ 4. The French couple ________________________________can get by in Vietnamese. 5. The new girl in our class________________________ is reasonably good at English. 6. Many people come to England and English-speaking countries__________________
Thế hệ trẻ vn có cần học tập Ngô tử văn hay không vì sao
Cặp quan hệ từ trong câu ghép sau đây biểu thị mối quan hệ nào giữa các vế? "Không những bạn Hồng chăm học mà bạn ấy còn rất chăm làm". đối lập. tăng tiến. giả thiết - kết quả .nguyên nhân - kết quả.
Khi em chạy nhanh và khi chạy chậm thì trường học nào lớn hơn Trên cây có 2 quả dừa có khối lượng bằng nhau, ở độ cao khác nhau. Em hãy so sánh cơ năng trong 2 trường hợp trên và cho biết cơ năng này thuộc dạng nào
Giúp mình hai bài này với ạ! Bài 1:Cho tam giác DEF có ba góc nhọn và có trực tâm là điểm H. Gọi K,M,N thứ tự là trung điểm của các đoạn thẳng HD, HE, HF. Chứng minh tam giác KMN đồng dạng với tam giác DEF với tỉ số đồng dạng k =1/2 Bài 2:Tứ giác ABCD có AB= 4cm, BC 12cm, CD = 16cm, AD = 6cm, đường chéo BD = 8cm. Chứng minh rằng: a) Tam giác ABD đồng dạng với tam giác BDC b) ABCD là hình thang Bài 6: Tứ giác ABCD có AB = 2cm, BC = 10cm; CD = 12,5cm; AD = 4cm; BD = 5cm. Chứng minh tứ giác ABCD là hình thang.
$\left \{ {{5x+5y=2} \atop {3x-5y=5}} \right.$ Chọn 2 hệ phương trình tương đương với hệ trên $\left \{ {{8x=7} \atop {3x-5y=5}} \right.$ $\left \{ {{5x+5y=2} \atop {8x=7}} \right.$ $\left \{ {{5x+5y=2} \atop {8x=-3}} \right.$ $\left \{ {{8x=-3} \atop {3x-5y=5}} \right.$
Bài 1: Cho 0 <180 xOy . Lấy điểm M nằm trong xOy . Từ M kẻ đường thẳng song song Oy và cắt Ox tại A, kẻ đường thẳng song song Ox và cắt Oy tại B. a) Chứng minh: OBM MAO b) Chứng minh: MA = OB; MB = OA c) Hai đoạn thẳng AB và OM cắt nhau tại I. Chứng minh I là trung điểm của mỗi đoạn. Bài 2: Cho ABC vuông tại A. Gọi M là trung điểm của AC. Trên tia BM lấy điểm K sao cho MK = MB. a) Chứng minh: BMC KMA b) Chứng minh: BC // AK c) Chứng minh: ACK vuông d) Gọi D là trung điểm BC. Tia DM cắt AK tại F. Chứng minh F là trung điểm của AK. *Bài 3: Cho ABC nhọn. Vẽ phía ngoài ABC các tam giác vuông ở A là ABD và ACE sao cho AB = AD, AC = AE. Gọi M là trung điểm của DE. Lấy F sao cho M là trung điểm của AF. a) Chứng minh: FME AMD b) Chứng minh: AB = EF *c) Chứng minh: EFA ABC *d) Chứng minh: ABC = AFD . *e) Gọi H là giao điểm của MA và BC. ACH là tam giác gì? Lưu ý cái hình vuông đó là kí hiệu hình tam giác do máy tính ko thể đc thông cảm!
làm dùm mình câu 10 đi ạ mình cảm mơn
Giúp mình với ạ
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến