Bài 1 (2 điểm): Đặt rồi tính: a, 268,17 + 384,83 b, 87,1 – 32,936 c, 27,25 x 14 d, 66,96 : 5,4 Bài 3 (2 điểm): Lúc 8 giờ 35 phút, một người đi xe máy từ thành phố A đến thành phố B cách nhau 98km. Trong lúc đi, xe máy có nghỉ 27 phút. Xe máy đến thành phố B lúc 11 giờ 50 phút. Tính vận tốc của xe máy Bài 4 (3 điểm): Một bể nước hình hộp chữ nhật có chiều dài là 4,5m; chiều rộng là 2,5m và chiều cao là 1,8m (bể không có nắp đậy) a, Tính diện tích xung quanh và diện tích toàn phần của bể nước b, Bể chứa được nhiều nhất bao nhiêu lít nước, biết 1dm3 = 1 lít c, Trong bể đang có 16,2m3 nước. Tính chiều cao mực nước có trong bể Bài 5 (1 điểm): Tìm năm số tự nhiên liên tiếp, biết tổng của năm số đó là 2020

Các câu hỏi liên quan

giúp em với ạ 1. Peter has always dreamt of becoming a________ because he loves ________. A. chemist/chemistry B. chemist/chemic C. chemistry/chemist D. chemical/chemistry 12. The USA has a population of 304 million, and it’s the third________ country in the world. A. smallest B. largest C. narrowest D. highest Mark the letter A, B, C, or D to indicate the underlined part that needs correction in the following question. Captionless Image A. said B. thought C. won’t D. following Mark the letter A, B, C, or D to indicate the word CLOSEST in meaning to the underlined word in the following question. Captionless Image A. flood B. earthquake C. drought D. tornado Mark the letter A, B, C, or D to indicate the word OPPOSITE in meaning to the underlined word in the following question. Captionless Image A. advantageous B. useless C. suitable D. interesting Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D to indicate the correct answer to each of the questions. In the first year of secondary school, I had some difficulties in learning English. My English pronunciation was really bad and my English grammar was worse. I did not know how to improve them. I didn't want my father and mother to know about this. One afternoon after the lesson, my teacher of English told me to wait for her outside the classroom. She took me to the school library and showed me cassettes of pronunciation drills kept in a glass bookcase. She also told me how to use an English-English dictionary to improve my English grammar. “Now I think you know what you should do”, she said. I made much progress and only one year later, I won the first prize in the English Speaking Contest held for secondary school students in my hometown.