Câu 1. Đánh chiếm Bắc Kì lần thứ nhất, thực dân Pháp lấy cớ * A. Để giải quyết vụ Đuy-puy. B. Giải quyết vụ các giáo sĩ bị tấn công ở Hà Nội. C. Mượn đường để tấn công Trung Quốc D. Giúp đỡ triều đình Huế chống lại quân Thanh ở Bắc Kì Câu 2: Chiến thắng Cầu Giấy lần thứ nhất đã * A. Khiến Pháp hoang mang. B. Quân dân ta phấn khởi càng hăng hái đánh giặc. C. Khiến Pháp hoang mang, quân dân ta phấn khởi càng hăng hái đánh giặc. D. Làm cho quân Pháp phải rút khỏi Bắc Kì. Câu 3. Khi kí hiệp ước Giáp Tuất (1874) với thực dân Pháp, triều đình Huế đã chính thức thừa nhận * A. Sự chiếm đóng của quân Pháp ở Hà Nội B. Sáu tỉnh Nam Kì hoàn toàn thuộc Pháp C. Bắc Kì hoàn toàn thuộc Pháp D. Ba tỉnh miền Đông Nam Kì thuộc Pháp Câu 4: Trình bày diễn biến và ý nghĩa của trận Cầu Giấy năm 1873? *

Các câu hỏi liên quan

Complete the essay. Use one word in each gap. nor first as either addition too or neither second Today 20% of the world’s population consumes 80% of the world’s natural resources. That same 20% (0) ...also... creates half of the world’s fossil fuel pollution. Unfortunately, our lifestyle (1) .......................................... increases our well-being (2) .......................................... makes he world a better place for our children. Let’s start by looking at our attachment to the car. As well (3) .......................................... being a status symbol, the car is convenient but how else does it affect us? (4) .......................................... of all, we spend hours every week inside a car and this isolates us from nature. (5) .........................................., driving has replaced walking and other forms of exercise. And finally, gas emissions from cars are threatening to destroy the planet. (6) .......................................... we face theproblems now (7) .......................................... we will have to deal with the consequences. So what can we do to take better care of our planet? To begin with, we can leave our car at home and start walking, running or cycling to work. We can spend more lime outdoors (8) .......................................... In (9) .........................................., we can encourage others to do the same and teach our children a sense of responsibility for their environment.