cho ((a-(c-b))/(b-c))+((b-(a-c))/(c-a))+((c-(b-a)/(a-b))=3. chứng minh rằng (a/(b-c)^2)+(b/(c-a)^2)+(c/(a-b)^2)=0

Các câu hỏi liên quan

Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the most suitable response to complete each of the following exchanges. Tom: Can I have a look at that pullover, please?” Sue: “_______” A: Sorry, it is out of stock. B: Can I help you? C: Which one? This one? D: It’s much cheaper. 2 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word that differs from the other three in the position of primary stress in each of the following questions. A: parabolic B: observatory C: historical D: activity 3 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the most suitable response to complete each of the following exchanges. John: Thank you for your lovely present. Sam: “_______” A: Go ahead. B: I’m pleased you like it. C: Not at all. D: Come on. 4 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. Children in the poor villages are allowed to go to school without _______ money. A: paying B: to paying C: to pay D: paid 5 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the word OPPOSITE in meaning to the underlined word in each of the following questions. He was so insubordinate that he lost his job within a week. A: Obedient B: fresh C: Disobedient D: understanding 6 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. _________ is the act of cutting down or burning the trees in an area. A: Forestation B: Reforestation C: Afforestation D: Deforestation 7 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. Mathematics and Literature are two of_________ subjects in high school examinations. A: adding B: compulsory C: optional D: additional 8 Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Thousands of years before Columbus came to the New World, the American Indians entered North America by crossing a narrow strip of land that once connected Alaska and Siberia. The migrants entered a new world in which there were no people at all. But there were many animals to hunt, and there were forests where nuts, roots, and berries could be gathered. When the Europeans came to the New World, the Indians, at first, taught the settlers how to plant corn, bake fish, make canoes, and smoke tobacco. In return, the white introduced horses, guns, gunpowder, and alcohol. But at last, there were struggles for land, and the struggles could have only one result – war. When the wars were over, all Indians were moved to large tracts of land called reservations. Now, some of them, embittered by mistreatment, are determined to preserve their tribal life; some wish to modernize the reservations. These alternatives, with many variations, are what most Indians have chosen – a future in modern technology and education, or the revival of ancient tradition and treaties. The Indians moved to a new world which was ___________ . A: once settled by Europeans. B: completely uninhabited by other people. C: inhabited by primitive men. D: inhabited in by American migrants. 9 Mark the letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the following questions. The flat_________ he lives in is not far from his office. A: which B: when C: what D: where 10 Mark letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to the original sentence in each of the following questions. If you wanted my advice, I wouldn’t buy a new house here. A: If I were you, I won’t buy a new house here. B: If I were you, I wouldn’t buy a new house here. C: If I am you, I won’t buy a new house here. D: If I am you, I wouldn’t buy a new houses here.

Đọc đoạn văn bản sau và trả lời câu hỏi bên dưới : Thứ sáu, ngày 28 "Enricô con ơi! Việc học đối với con hình như khó nhọc, mẹ con nói phải đấy. Cha chưa bao giờ trông thấy con đi học với cái dáng quả quyết và nét mặt hớn hở như cha mong muốn ! Con thử tưởng tượng nếu con ngồi không ở nhà thì ngày giờ của con sẽ trống trải biết là dường nào ! Cha chắc trong vòng một tuần lễ, con lại muốn trở lại nhà trường. Con ơi ! Hiện thời, không một đứa trẻ nào là không đi học. Con hãy nghĩ đến những người thợ làm lụng cặm cụi cả ngày, tối đến còn phải cắp sách đi học, những cô thiếu nữ suốt tuần lễ bị giam giữ trong xưởng, chủ nhật đến cũng rủ nhau đi học, những binh lính hết giờ luyện tập cũng đem ra học, viết. Cho đến những trẻ mù, trẻ câm, chúng cũng đều học cả.... ....Cố lên ! Tên lính nhỏ trong đạo quân lớn lao kia ! Cố lên ! Con ơi ! Lấy sách vở làm khí giới, lấy lớp học làm quân đội, lấy thế giới làm bãi chiến trường, coi sự ngu dốt là cứu địch và lấy sự văn minh của nhân loại làm cuộc khải hoàn, con phải phấn đấu luôn luôn và chớ hề làm tên lính hèn nhát." (Trích chương 8 - Những tấm lòng cao cả - Ét-môn-đô-đơ A-mi-xi) Đọc kĩ đoạn văn sau và trả lời các câu hỏi bằng cách chọn đáp án đúng nhất. Đêm. Thành phố lên đèn như sao sa. Màn sương dày dần lên, cảnh vật mờ đi trong một màu trắng đục. Tôi như một lữ khách thích giang hồ với hồn thơ lai láng, tình người nồng hậu bước xuống một con thuyền rồng, có lẽ con thuyền này xưa kia chỉ dành cho vua chúa. Trước mũi thuyền là một không gian rộng thoáng để vua hóng mát ngắm trăng, giữa là một sàn gỗ bào nhẵn có mui vòm được trang trí lộng lẫy, xung quanh thuyền có hình rồng và trước mũi là một đầu rồng như muốn bay lên. Trong khoang thuyền, dàn nhạc gồm đàn tranh, đàn nguyệt, tì bà, nhị, đàn tam. Ngoài ra còn có đàn bầu, sáo và cặp sanh để gõ nhịp. Đọc văn bản sau và trả lời câu hỏi bên dưới : Ngỗng mẹ Ngày xuân ấm áp. Ngỗng mẹ dẫn đàn con của mình đi dạo chơi. Đàn ngỗng con thích thú trước một thế giới rực rỡ và thế là chúng tản mát khắp cánh đồng cỏ mênh mông. Bỗng những đám mây đen kịt ùn ùn đến, mưa bắt đầu rơi xuống mặt đất. Ngỗng mẹ lo lắng cất tiếng gọi con. Bấy giờ, ngỗng con chợt nhớ đến mẹ. Chúng nghển cao những cái đầu nhỏ bé và chạy về với mẹ. Ngỗng mẹ giương cánh, phủ lên đàn con của mình. Dưới cánh mẹ, đàn ngỗng con thấy thật yên ổn và ấm áp. Chúng nghe từ đâu đó rất xa tiếng sấm nổ, tiếng gió gào thét và tiếng mưa đá rơi lộp độp...Rồi tất cả trở lại yên lặng. Những chú ngỗng lập tức nằng nặc đòi mẹ nâng đôi cánh lên để chúng được chạy ra bên ngoài. Ngỗng mẹ khẽ nâng đôi cánh để đàn con chạy ùa ra bãi cỏ. Chúng đã nhìn thấy đôi cánh mẹ ướt đẫm, lông rụng tơi tả. Nhưng kìa, ánh sáng, bãi cỏ, những chú cánh cam, những con ong mật đã khiến chúng quên cả hỏi thăm mẹ. Chỉ có một chú ngỗng bé bỏng và yếu ớt chạy đến hỏi thăm mẹ: - Sao cánh mẹ lại rách toạc thế này? Ngỗng mẹ khẽ trả lời: - Không sao con ạ! Đàn ngỗng vàng lại tản ra trên bãi cỏ và Ngỗng mẹ cảm thấy hạnh phúc. (Dẫn theo Giáo dục con người chân chính như thế nào-V.A. Xu-khôm-xki) Đọc ĐOẠN VĂN SAU “Hồng! Mày có muốn vào Thanh Hóa chơi với mẹ mày không? […] Tôi cũng cười đáp lại cô tôi: - Không! Cháu không muốn vào. Cuối năm, thế nào mợ cháu cũng về. Cô tôi hỏi luôn, giọng vẫn ngọt : - Sao lại không vào? Mợ mày phát tài lắm, có như dạo trước đâu! Rồi hai con mắt long lanh của cô tôi chằm chặp đưa nhìn tôi. Tôi lại im lặng cúi đầu xuống đất: lòng tôi càng thắt lại, khóe mắt tôi đã cay cay. Cô tôi liền vỗ vai tôi cười mà nói rằng: - Mày dại quá, cứ vào đi, tao chạy cho tiền tàu. Vào mà bắt mợ mày may vá sắm sủa cho và còn thăm em bé chứ.” (Nguyên Hồng, Những này thơ ấu) Câu 1(1đ): Tìm trạng ngữ. Câu 2 (1,5đ):. Cho biết trạng ngữ em vừa tìm có công dụng / ý nghĩa gì Câu 3 (1đ): Tìm câu rút gọn trong đoạn trích trên. Câu 4 (1đ). Cho biết tác dụng của việc rút gọn trong trường hợp trên Câu 5 (1,5đ): biết thành phần rút gọn và phục hồi Câu 6 (1đ)Đặt câu theo yêu cầu sau: a/. Trạng ngữ chỉ thời gian b/. Trạng ngữ chỉ nguyên nhân