Câu 1: Tại sao tác giả lại khuyên cần phải lựa chọn sách khi đọc ? Như vậy có làm hạn chế sự phong phú về kiến thức hay không ? Câu 2: Viết một đoạn văn ngắn có sử dụng câu có khởi ngữ . Gạch dưới thành phần khởi ngữ trong đoạn văn đó ? Câu 3 : Viết một đoạn văn phân tích câu tục ngữ “ Con hơn cha là nhà có phúc”Để rút ra kết luận về mối quan hệ sau với thế hệ trước.
🙏🙏🙏🙏Mọi người giúp em với ạ .🙏🙏🙏 << Tôi đem xác Dế Choắt đến chôn vào một vùng cỏ bùm tum.Tôi đắp thành nấm mộ to.Tôi đứng lặng giờ lâu, nghĩ về bài học đường đời đầu tiên >> Câu hỏi Câu 1:đoạn văn trên ở vị trí nào trong văn bản? <bài học đường đời đầu tiên > Câu 2:bài học đường đời đầu tiên của Dế Mèn là gì ? !Em cảm ơn ạ! 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
Nêu các sự khác nhau của các khí : -Nóng _Lạnh -Lục địa Đại dương
tìm x biết :(4x-5)^2.(2x-3)(x-1)=9
Hãy nêu tính chất của trọng tâm của một tam giác ; các cách xác định trọng tâm
Lý Bí lên ngôi hoàng đế vào thời gian nào
ai tra loi giup minh minh se cho 5sao nha
1.Đọc kĩ đoạn văn sau và thực hiện các yêu cầu bên dưới: ''Tinh thần yêu nước cũng như các thứ của quý .Có khi được trưng bày trong tủ kính, trong bình pha lê, rõ ràng dễ thấy. Nhưng cũng có khi cất giấu kín đáo trong rương, trong hòm. Bổn phận của chúng ta là làm cho những của quý kín đáo ấy đều được đưa ra trưng bày. Nghĩa là phải ra sức giải thích,tuyên truyền,tổ chức, lãnh đạo,làm cho tinh thần yêu nước của tất cả mọi người đều được thực hành vào công cuộc yêu nước, công việc kháng chiến'' c) Xác định phép liệt kê được sử dụng trong đoạn trích 2. So sánh 2 câu tục ngữ sau - Không thầy đố mày làm nên - Học thầy không tày học bạn Theo em, những điều khuyên răn trong hai câu tục ngữ là gì
III/ Change the following sentences from active into passive form. 1. Yes – No questions. 1. Do they teach English here? 2. Will you invite her to your wedding party? 3. Did the teacher give some exercise? 4. Is she going to write a poem? 5. Have they changed the window of the laboratory? 6. Is she making big cake for the party? 7. Has Tom finished the work? 8. Are the police making inquires about the thief? 9. Must we finish the test before ten? 10. Will buses bring the children home? 2. Wh – question: 11. When will you do the work? 12. How many days did she spend finishing the work? 13. How do you spend this amount of money? 14. What books are people reading this year? 15. How did the police find the lost man? 16. Who looked after the children for you? 17. How long have they waited for the doctor? 18. What time can the boys hand in their paper? 19. Why didn’t they help him? 20. Who are they keeping in the kitchen? 3. Sentences with verbs “continue and begin”. 21. We’ll continue to use this computer. 22. They began to plant rubber trees in big plantation. 23. People can continue to enjoy natural resources. 24. People will continue to drink coca – cola in the 21 st century. 25. American people began to love football. 4. Sentences with phrasal verbs. 26. They gave up the research after three hours. 27. Someone should look into the matter. 28. Don’t speak until someone speak to you. 29. A neighbor is looking after the children. 30. Your story brings back pleasant memories. 5. Sentences with verbs of perception: (gi¸c quan) 31. I have heard her sing that song several times. 32. People saw him steal your car. 33. The teacher is watching them work. 34. He won’t let you do that silly thing again. 35. People don’t make the children work hard. 36. They made him work all day. 37. The detective saw the woman putting the jewelry in her bag. 38. The terrorists made the hostages lie down. 39. Police advise drivers to use an alternative route. 40. She helps me do all these difficult exercises. 6. Sentences with “advise, beg, order, urge, agree, decide...”. 41. She advised me to sell that house. 42. They beg us to help them. 43. He orders us to clean the floor. 44. He recommends me to do the job. 45. She urged him to visit her parents as soon as possible. 7. Sentences of imperative: 46. Open your book! 47. Take off your hat! 48. Don’t do that silly thing again! 49. Let tell them about it! 50. Don’t let the other see you!] 8. Some special sentences: 51. It is dangerous for us to take the short cut. 52. You need to have you hair cut. 53. You must see it to believe it. 54. John wants someone to take some photographs. 55. We enjoy writing letter.
Hãy nêu cách phân biệt 5 chất bột sau:Cu, Al,Fe,S,Ag
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến