Communication Read some information about gift-giving in the UK. Read about each occasion and talk to a partner if you have a similar or different custom in Viet Nam. ● People in the UK often receive presents on Christmas Day and on their birthday. ● On Christmas Eve (24th December), parents often put presents for their children in Christmas stockings and leave them in the children’s bedrooms when they are asleep. Children believe that the presents are from Santa Claus who comes in through the chimney. ● On their 18th birthday, when people become adults legally, they may also receive a silver key as a present to symbolise their entry into the adult world. ● Chocolate eggs are often given to children as presents at Easter, which is celebrated on a Sunday between 22ndMarch and 25th April. ● The most popular presents for mothers on Mother’s Day are chocolates and flowers. Mother’s Day is on a Sunday, and usually falls in the second half of March or the beginning of April. Example 1: Student A: I don’t get presents on Christmas Day, but I get lucky money on New Year’s Day. Student B: Oh, really? I get presents on both Christmas Day and New Year’s Day. Student A: Lucky you! Example 2: Student A: Do you give presents to your mother on Mother’s Day? Student B: No, I don’t. But I give her flowers on Women’s Day. Student A: I do, too.

Các câu hỏi liên quan

Bài 1: Đọc đoạn văn sau và thực hiện yêu cầu bên dưới: Đồng bào ta ngày nay cũng rất xứng đáng với tổ tiên ta ngày trước. Từ các cụ già tóc bạc đến các cháu nhi đồng trẻ thơ, từ những kiều bào ở nước ngoài đến những đồng bào ở vùng tạm bị chiếm, từ nhân dân miền ngược đến miền xuôi, ai cũng một lòng nồng nàn yêu nước, ghét giặc. Từ những chiến sĩ ngoài mặt trận chịu đói mấy ngày để bám sát lấy giặc để tiêu diệt giặc, đến những công chức ở hậu phương nhịn ăn để ủng hộ bộ đội, từ những phụ nữ khuyên chồng con đi tòng quân mà mình thì xung phong giúp việc vận tải, cho đến các bà mẹ chiến sĩ săn sóc yêu thương bộ đội như con đẻ của mình. Từ những nam nữ công nhân và nông dân thi đua tăng gia sản xuất, không quản khó nhọc để giúp một phần vào kháng chiến, cho đến những đồng bào điền chủ quyên đất ruộng cho Chính phủ,.. Những cử chỉ cao quý đó, tuy khác nhau nơi việc làm, nhưng đều giống nhau nơi lòng nồng nàn yêu nước. (Trích Ngữ văn 7, tập2) a) Đoạn văn trên trích từ văn bản nào? Tác giả là ai? b) Nêu phương thức biểu đạt của đoạn văn trên. c) Là một học sinh, em sẽ làm gì để chứng minh cho nhận định “Đồng bào ta ngày nay cũng rất xứng đáng với tổ tiên ta ngày trước” là đúng? Bài 2: Xác định thành phần rút gọn và cho biết mục đích của nó trong những câu sau: a. Ăn quả nhớ kẻ trồng cây. b. - Các bạn đang làm gì vậy? - Dọn vệ sinh lớp. c. - Ai đi lên huyện? - Tôi Bài 3: Lập dàn ý cho đề văn: “Uống nước nhớ nguồn”