Dịch Anh-Việt: Bạn đã mua 1 chiếc điện thoại di động mới và trong vài ngày sau khi mua, nó đã ngừng hoạt động. Bạn đã nói chuyện với đại diện công ty một tuần trước. Nhưng điện thoại vẫn chưa được sửa chữa. Viết thư cho công ty. Trong thư giới thiệu của bạn-giải thích tình huống-Nói hành động nào đó bạn muốn công ty thực hiện.
MÌNH NGHĨ BẠN LÀM ĐÚNG RỒI MÀ!!!
...(Địa điểm),03/04/2020
From: ...(Họ và tên bản thân) - To: ...(Họ và tên người nhận)
Hi! I'm ...( Tên ). Please give my kind regards ...(Người nhận).I am writing to complain about your newly purchased phone.
I just bought a phone from this company. For the first few days of use, it was pretty good, but then it soon appeared confusing silly. Such as: ...(Các lỗi bị hỏng). I did not understand how to get a friend to consult, but she said that this was because the device in the phone seemed to be broken so reminded me to have it repaired for details.Hopefully after receiving this letter, you will find out the reason and then share it with me. Please contact the phone number ...(Số điện thoại bạn) or gmail ...(Mail bạn). After that, I hope you will fix it help me.
Thank you so much.
Writer
... (Chữ ký bạn)
... (Họ và tên đầy đủ của bạn)