`F = 2 - |x + 2/3|`
Ta có: `|x + 2/3| ≥ 0 ⇒ 2 - |x + 2/3| ≤ 2`
`⇒ F_{max} = 2` khi `|x + 2/3| = 0 ⇒ x + 2/3 = 0 ⇒ x = -2/3`
Vậy GTLN của `F = 2` khi `x = -2/3`
Đáp án:
`max F=2 ↔x=(-2)/3`
Giải thích các bước giải:
`F = 2 - |x+ 2/3|`
Với mọi `x` có : `|x+2/3| ≥ 0`
`-> - |x+2/3| ≤0∀x`
`-> 2 - |x+2/3| ≤ 2-0=2∀x`
`-> F ≤2∀x`
Dấu "`=`" xảy ra khi :
`↔ |x+2/3|=0`
`↔x+2/3=0`
`↔x=0-2/3`
`↔x=(-2)/3`
Vậy `max F=2 ↔x=(-2)/3`
Viết đoạn văn 15 câu nêu suy nghĩ của em về vai trò ý thức kỷ luật trong cuộc sống
Khai triển biểu thức sau $( x + 1 - 2y ) ^{2}$
11. He has twisted his ankle, so he can't play tennis this afternoon. => (NOT) Had _____________, he would have been able to play. * 12. We didn't follow the directions, that's why we got lost. => (WOULD) We ______________________ if we had followed the directions. * 13. You should read more to improve your vocabulary; that's what I'd do. => (WERE) If ______________________ read more to improve my vocabulary. * 14. Jenny can get a puppy only if she promises to take care of it. => (LONG) Jenny can get a puppy ____________________ to take care of it. * 15. I wouldn't mind being transferred to another city if they offered me a higher salary. => (CONDITION) I wouldn't mind being transferred to another city _____________________________ me a higher salary. * 16. Fortunately, they were wearing seat belts, so nobody was seriously injured. => (NOT) If ______________________ seat belts, they could have been seriously injured. * 17. You can borrow my camera providing that you handle with care. => (AS) You can borrow my camera ________________________ care. * 18. Provided she passed her exam, her parents will let her go to Italy for the holdays. => (ON) _________________her exam, her parents will let her go to Italy for the holdays. 19. Should you ever go to Colombia, visit the Museum of Gold in Bogota. => (happen) If _____________to Colombia, visit the Museum of Gold in Bogota. * 20. I think that you shouldn't drink so much coffee. => (WOULDN'T) If __________________ so much coffee.
khi nhân một số với 3,5; một học sinh đã đặt các phép tính riêng thẳng cột như phép cộng nên két quả giảm đi 337,5. Tìm tích đúng.
Một hình vuông có cạnh 6m25cm.Hỏi chu vi hình vuông đó là bao nhiêu mét????
Help me, please Ai nhanh hơn cho ctlhn
giải giúp mik bài 44, 45 vs ạ mik đang cần gấp
Cho 2 câu sau, hãy biến chúng thành một câu có cụm C - V làm thành phần câu hoặc phụ ngữ mà không thay đổi về nghĩa. Phân tích cấu tạo ngữ pháp của câu mới thành lập. Cho biết cụm C-V đó làm thành phần gì hoặc phụ ngữ trong từ, cụm từ nào? Trận bão vừa đi qua. Cây cối trong vườn bị quật đổ rất nhiều.
Cho số n, kiểm tra n: 1. Là phần tử thứ bao nhiêu của dãy fibonacy. Nếu n không có trong dãy thì in ra màn hình số 0. (n nguyên) Vd: 5 là phần tử thứ 5 trong dãy fibonacy. 15 là phần tử thứ 0 trong dãy fibonacy. 2. Mang giá trị phần tử là bao nhiêu trong dãy fibonacy với phần tử tại vị trí n. (n nguyên dương) Vd: n=5. Phần tử thứ 5 trong dãy fibonacy là 5. ACE CHUYÊN TIN ƠI GIÚP MIK NHÉ TKS
---------------=-----------=-------------=
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến