Giải giúp em bài này với ạ. Em đang cần gấp.

Các câu hỏi liên quan

Câu 1: Chức năng máy biến áp 1 pha Biến đổi dòng điện Biến đổi điện áp Biến đổi điện áp xoay chiều 1 pha Biến đổi điện áp và dòng điên xoay chiều 1 pha Câu 2: Cấu tạo máy biến áp gồm mấy bộ phận chình 2 3 4 5 Câu 3: Dây quấn máy biến áp có chức năng gì? Dẫn từ Dẫn điện Dẫn từ và dẫn điện Không đáp án nào đúng Câu 4: Lõi thép của máy biến áp được làm bằng vật liệu gì? Nhôm Đồng Thép kĩ thuật điện kẽm Câu 5: Phát biểu nào sau đây đúng? Dây quấn sơ cấp và thứ cấp lấy điện áp vào Dây quấn sơ cấp và thứ cấp đưa điện áp ra Dây quấn sơ cấp lấy điện áp vào, dây quấn thứ cấp đưa điện áp ra Dây quấn thứ cấp lấy điện áp vào, dây quấn sơ cấp đưa điện áp ra Câu 6: Lưu ý khi sử dụng máy biến áp một pha là: Điện áp đưa vào máy biến áp không được lớn hơn điện áp định mức Không để máy biến áp làm việc quá công suất định mức Đặt máy biến áp ở nơi sạch sẽ, khô ráo Cả 3 đáp án trên Câu 7: Số liệu kĩ thuật của máy biến áp một pha là: + Công suất định mức B. Điện áp định mức C. Dòng điện định mức D. Cả 3 đáp án trên Câu 8: Đơn vị đo công suất của máy biến áp là: Vôn (V) Ampe (A) Oắt (W) Vôn ampe (VA) Câu 9: Dây quấn sơ cấp của máy biến áp là Dây nối với nguồn điện Dây nối với phụ tải Dây vừa nối với nguồn điện và phụ tải Dây nối dầu ra của máy Câu 10: lõi thép có chức năng gì? Dẫn điện Dẫn từ Vừa dẫn điện và dẫn từ Biến đổi điện áp

Câu 1: Hiện tượng khúc xạ ánh sáng là hiện tượng tia sáng tới khi gặp mặt phân cách giữa hai môi trường: A. bị hắt trở lại môi trường cũ. B. bị hấp thụ hoàn toàn và không truyền đi vào môi trường trong suốt thứ hai. C. tiếp tục đi thẳng vào môi trường trong suốt thứ hai. D. bị gãy khúc tại mặt phân cách giữa hai môi trường và đi vào môi trường trong suốt thứ hai. Câu 2: Pháp tuyến là đường thẳng A. tạo với tia tới một góc vuông tại điểm tới. B. tạo với mặt phân cách giữa hai môi trường góc vuông tại điểm tới. C. tạo với mặt phân cách giữa hai môi trường một góc nhọn tại điểm tới. D. song song với mặt phân cách giữa hai môi trường. Câu 3: Khi một tia sáng đi từ không khí tới mặt phân cách giữa không khí và nước thì có thể xảy ra hiện tượng nào dưới đây? A. Chỉ có thể xảy ra hiện tượng khúc xạ. B. Chỉ có thể xảy ra hiện tượng phản xạ. C. Không thể đồng thời xảy ra cả hiện tượng khúc xạ lẫn hiện tượng phản xạ. D. Có thể đồng thời xảy ra cả hiện tượng khúc xạ lẫn hiện tượng phản xạ. Câu 4: Hãy chọn câu phát biểu đúng A. Khi ánh sáng đi từ nước vào không khí thì tia tới và tia khúc xạ không nằm cùng trong mặt phẳng tới. Góc tới bằng góc khúc xạ. B. Khi ánh sáng đi từ nước vào không khí thì tia tới và tia khúc xạ nằm cùng trong mặt phẳng tới. Góc tới nhỏ hơn góc khúc xạ. C. Khi ánh sáng đi từ nước vào không khí thì tia tới và tia khúc xạ nằm cùng trong mặt phẳng tới. Góc tới bằng góc khúc xạ. D. Khi ánh sáng đi từ nước vào không khí thì tia tới và tia khúc xạ nằm cùng trong mặt phẳng tới. Góc tới bằng góc khúc xạ.

làm hộ mik nhoa~ Exercise 1: Read and answer the questions. My last Sports Day occurred on the 8th of September in 2016. On that day, the school was beautifully decorated with colorful flags. Parents were invited to watch their children participate in many events. In the morning, our class was divided into four groups and they competed against one another. The children used balls, hoops, skipping-ropes and bags in the competition. The parents cheered them very much. In the afternoon, we had more interesting events. The Upper Primary students competed in many sports such as hurdles, relay races, short distance races, high jump and long jump. Every participant tried their best to win as many trophies as possible for their team. The prize-giving ceremony marked the end of the exciting day. The winners were cheered and carried on their classmates’ shoulders. Though we were very tired, we had enjoyed ourselves very much. 1. When did her last Sports Day take place? __________________________________________________________________ 2. What was the school decorated with? __________________________________________________________________ 3. Who were invited to watch her children participate in many events? __________________________________________________________________ 4. What did the children use in the competition? __________________________________________________________________ 5. What sports did the Upper Primary student compete in? __________________________________________________________________ 6. Why did the participants try their best? __________________________________________________________________

1. If Rachel got up earlier, she -------------- late a. weren't b. won't be c. isn't d. wouldn't be 2. When she lived in the countryside, she ----------- in the river a. was swimming b. used to swim c. is used to swimming d. has swum 3. Judy ---------going for a picnic, but no one else wanted to a. admitted b. offered c. promised d. suggested 4. If Lan and Mai ----------, tell them to wait for me a. comes b. come c. will come d. came 5. Martin asks us------- so much noise a. no making b. not make c. to make d. not to make 6. People know they should save energy, --------- they still waste it a. but b. then c. and d. so Section 2: Read the following passage then answer the questions below Every day on radio, on TV, and in the newspapers, we hear, see, or read about many problems in the world, for example, pollution problems Air pollution is the first kind. It mostly comes from fumes released from motorbikes, cars, airplanes, trains, and poisonous, gases emitted from factories. Also, waste is dumped anywhere, even in the city where many people are living. The second pollution problem is sea pollution. Many people earn their living from fishing in the sea, and the fish they catch feed many people. But the sea has become so polluted from oil spills and factory wastes that the fish are dying. This pollution is not only killing the fish but is also affecting those people who eat fish. Seldom do you find a place nowadays that is not polluted. This problem is growing more difficult every day. We must find a good solution that makes the world is better place to live. 1. How often do you hear, see or read about problem in the world? 2. What causes the air pollution? 3. Where is rubbish dumped? 4. What causes the sea pollution? 5. What happens when the sea is polluted? 6. What should we do now? Section 3: Rewrite these sentences as directed in brackets 1. We could get tickets. We queued for an hour (combine into one using ''although'') 2. The house is too small to live (rewrite using ''enough'') 3. Melanie felt hot in her coat, so she took it............. (supply the missing word ) 4. Mai may buy a new bike if she............ (pass) her test (supply the correct verb form) 5. The bank manager kept me wait for half an hour (change this sentence into passive) Section 4: Use the correct form of the word in bracket 1. It is my great (please)...................to meet you at this important meeting 2. She was only (inhabit)............... left in the town 3. It was (fog)............. so they had to drive very slowly 4. What kind of (entertain)............. is their own this town 5. Is there any more (inform)............. about the accident? 6. This knife is (use)................ It can't cut anything 7. Every week there are two (fly)............. from Ha Noi to Nha Trang. 8. Good (prepare).......... .....were the key way to the success of the last Asian Games 9. It is education that helps with the (good)............of knowledge for the young.