1. Một vật có khối lượng 4kg được đặt ở vị trí trong trọng trường và có thế năng tại đó Wtt= 600J .Thả rơi tự do trên mđ có thế năng Wt2= -800J .Vật đã rơi từ độ cao nào so với mđ 2. Một vật có khối lượng 100g đang ở độ cao 6m so với mđ sau đó thả rơi tự do . Tìm công của trọng lực và vận tốc của vật khi rơi đến độ cao 2m 3. Một vật có khối lượng 3 kg được đặt ở vị trí trọng trường và có thế năng tại đó Wt1=500J .Thả rơi tự do đến mđ có thế năng Wt2=-900j .Hỏi vật đã rơi từ độ cao nào so với mđ
(x+1).(xy-1)=2 (x-10)+(x-9)+......+(x-1)= -2015 (x+1)+(x+2)+......+(x+9)=5
Câu 2: Vẽ sơ đồ tư duy khái quát giá trị nghệ thuật và nội dung của tác phẩm “Sống chết mặc bay”. Câu 3: Viết đoạn văn khoảng 12 câu nêu cảm nhận của em về nhân vật quan phủ trong truyện “Sống chết mặc bay”. Trong đoạn văn có sử dụng 1 câu bị động và có sử dụng ít nhất một câu mở rộng thành thành phần bằng cụm C-V (gạch chân và chú thích rõ).
Em hãy kể lại những kỉ niệm sâu sắc của ngày khai trường đầu tiên Help please .Vote 5 sao
11. “Jean, have you seen my gloves?” Thomas asked. -Thomas asked Jean..... 12. Don’t leave the window open, Mary”, I said. -I told Mary.... ................................................................... 13. “I’ll have a cup of tea with you,” she said. She said that... 14. “I’ll pay him if I can” she said. -She said that... ................................................................... 15. “What are you going to do next summer?” she asked. - She asked us.... ................................................................... 16. “I’ll phone you tomorrow,” he told Jack. -He told Jack that.... ............................................................. 17. “Can I sit beside you, Jean?” Tom asked. -Tom asked Jean.... .............................................................. 18. “I want a camera for my birthday,” he said. -He said that.... ................................................................... 19. “Don’t keep the door locked,” he said to us. -He told us.... ................................................................... 20. “How long are you going to stay?” I asked him. -I asked him how long....
Exercise 2: Read the passage and answer the following questions: THE INTERNET AND EDUCATION Until quite recently Silicon Valley and its innovations had little effect on teaching and learning. But with the rise of the Internet, information technology is now beginning to have much more influence on education. Two areas which are becoming more and more significant are "blogs" and "wikis". The word "blog" is short for "weblog". A blog is an online diary or "log" of someone's life, thoughts, or opinions. Anybody can create their own "blog" and blogging is becoming extremely popular - type "blog" into Google and you will get over 500 million results. For educational purposes, academics, teachers and students create blogs as personal online study sites: places to work together and share information and ideas. Some universities even give their students and staff free space on a sever to start their own blogs. "Wikis" are websites where anyone can add content and make changes, so that the site becomes a group creation - "wiki" stands for "What IKnow Is." These sites can be a valuable source of information and opinion for students, though the information may not be totally accurate - some academics refuse to use them. Perhaps the best- known wiki is the online encyclopedia, Wikipedia, which has more than one million entries in over 100 languages. Wikipedia is working hard to make sure that its information is completely accurate, so students will be able to use it with confidence, and there's no doubt that it is an incredible resource. 1. Is information technology more or less important in education than before? 2. Where does the word "blog" come from? 3. What is a "blog"? 4. What are blogs used for at universities? 5. What does "WIKI” mean? 6. Who puts the information on this kind of website? 7. Why do students need to be careful if they use "Wikis" when they study? 8. What is Wikipedia?
1. Miss White (be) (1) __________ a vegetarian. She (not eat) (2) ____ meat. She (not have) (3) ________________ a big breakfast every morning. She usually (have) (4) ____________ a slice of bread and a glass of milk. She has lunch at the office at about 11:30. She (eat) (5) ____________ only rice with vegetable, sometimes, she (drink) (6) ______________ orange juice for lunch. At weekends, she (often go) (7) _______________ to Chinese restaurant because there (be) (8) ________________ a lot of delicious foods for vegetarian. 2. Lisa (have) (1) ________________ three meals a day: breakfast, lunch and dinner. She usually (have) (2) ________________breakfast with bread, egg and milk at home. They (be) (3) ________________ her favorite food. At school, Lisa and her friends always (have) (4) ________________ lunch time at one o’clock. They often (eat) (5) ________________ fish or meat, vegetable and soup for lunch. At 7 o’clock, she (return) (6) ________________ home and (help) (7) ________________ mom (prepare) (8) _______________ dinner. They often have meat, fish, chicken, bread and vegetables. After dinner, they (serve) (9) ______________some fruit or juice. Sometimes, when her mother (be) (10) ________________ free, she often (make) (11) ________________ cakes for family. Lisa (like) (12) ________________ dinner because it is a big and happy meal of the day. Her family goes out for dinner once a month.
Câu 9. Phát biểu nào sau đây là đúng nhất? A. Dòng điện trong kim loại là dòng các điện tích dịch chuyển có hướng B. Dòng điện trong kim loại là dòng các electron tự do dịch chuyển có hướng C. Dòng điện trong kim loại là dòng các điện tích dương dịch chuyển có hướng D. Dòng điện trong kim loại là dòng các điện tích âm dịch chuyển có hướng
Chỉ câu sai và sửa giúp em vs ạ
Chiếu một chùm tia sáng song song vào một thấu kính phân kì, theo phương vuông góc với mặt của thấu kính
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến