giải toán 6 lớp 6A có 48 hs . Kết quả học kì 1 về xếp loại học lực, cả lớp có 16 hs giỏi, 20 hs khá,cò lại là hs trung bình . hỏi học lực trung bình chiếm phần số học sinh cả lớp ?(viết dưới dạng phân số tối giản)

Các câu hỏi liên quan

Câu 1:Trong vòng lặp for …do dạng lùi. Giá trị của biến đếm? A. Được giữ nguyên B. Chỉ tăng khi có câu lệnh thay đổi giá trị C. Tự động giảm đi 1 D. Tự động tăng lên 1 Câu 6: Trong lệnh lặp for … do. Chọn phương án đúng nhất? * A. Giá trị đầu phải lớn hơn giá trị cuối B. Giá trị đầu phải nhỏ hơn giá trị cuối C. Giá trị đầu phải nhỏ hơn hoặc bằng giá trị cuối D. Giá trị đầu phải bằng giá trị cuối Câu 11: Chương trình sau cho kết quả? Program BT;Uses CRT;Var i: integer; S: longint;BeginS:=0;For i:=1 to 10 do S:=S + i;Write(S);Readln;End. * A. 5000 B. 55 C. 50 D. 5050 Câu 12: Hãy cho biết kết quả khi chạy đoạn chương trình sau?Program BT;Uses CRT;Var i,n: integer; P: longint;BeginWrite(‘Nhap n:’);Readln(n);P:=1;For i:=1 to n do P:=P*i;Write(P);Readln;End.(Nếu nhập n = 5 thì kết quả là?) * A. 50 B. 100 C. 120 D. 1 Câu 13: Đoạn chương trình sau cho kết quả là gì?For i := 1 to 20 do if i mod 2 = 1 then write(i, ‘ ’); * A. 1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 B. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 C. Chương trình báo lỗi D. 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 Câu 14: Đoạn chương trình sau cho kết quả là gì?For i := 1 to 20 do if i mod 2 = 0 then write(i, ‘ ’); * A. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 B. Chương trình báo lỗi C. 2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 D. 1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 Câu 15: Đoạn chương trình sau cho kết quả là gì?For i := 1 to 100 do if i mod 9 = 0 then write(i, ‘ ’); * A. 9 9 9 9 9 9 9 9 9 9 B. 9 18 27 36 45 54 63 72 81 90 99 C. 918273645546372819099 D. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 … 100

UNIT 6.1: THE ENVIRONMENT I. Choose the word or phrase (A, B, C or D) that best fits the space in each sentence. you are interested in this film, don't go to see it at any cost. С. Весause all the bags and take them to the garbage dump. C. catch 1. A. If B. Unless D. So 2. We are going to A. litter B. collect D. fine 3. To catch a lot of fish people began to use A. electricity 4. We must do something to B. net C. lure D. landing net the environment. C. save B. pollute D. prevent A. reduce 5. There will be severe A. typhoons 6. People every year if we cut down the trees in the forest. D. rain C. foods no fresh water to use if the water is polluted. B. floods D. have C. Won't have with dust from a cement factory. C. polluted B. has A. will have 7. The environment in my area is A. pollute 8. We couldn't go on a picnic as planned B. cleared D. purified it was raining hard. D. so C. because food. A. however B. but 9. I think people should use tree leaves for A. wrapping D. recycling C. making all the trash on the ground before leaving. C. off B. rolling 10. You should clear A. over B. out D. up 11. In order to keep the school ground tidy and clean, put B. garbage cycle around the school yard. D. trash cans A. garbage bins 12. Plastic bags are very hard А. to appear C. garbage box they will cause pollution. C. to dissolve B. to disappear D. to go away 13. I prefer to use buses rather than motorbike to avoid B. accidents A. traffic jams C. incidents D. happenings 14. Every day trash is collected and taken to the B. ground A. yard C. garbage dump D. trash place the water was very dirty, we decided not to go swimming. C. Because 15. A. As B. Since D.All are correct We have to keep our school yard tidy and clean. B. put trash 16. Don't A. litter C. waste D. reduce garbage our environment. 17. We are all slowly destroying the earth by A. setting 18. It's dangerous to use A. electricity 19. The local authority should C. minimizing to catch fish. People may die from electric shock wav B. polluting D. confining B. fish hooks C. fish net D. fish rods the fish catching by electricity. C. prohibit A. allow B. permit D. give up 20. We can't swim in the river. There is trash on the water surface. A. swimming B. floating C. diving D. bathing