10 truyền thống thể hiện lòng yêu nước của dân tộc ta
*Thắng ơi, làm xong cái này, giúp luôn cái kia đê!!* Vai trò của tảo Học sinh đọc thông tin SGK/124 Trả lời các câu hỏi: Nêu lợi ích và tác hại của tảo?
Từ đoạn ngữ liệu ở phần Đọc- hiểu, anh/ chị hãy viết một đoạn văn (khoảng 200 chữ) trình bày suy nghĩ về ý nghĩa của việc: “Muốn đi đến ngày mai, phải khởi hành từ hôm nay.”
One way of training for your future occupation in Germany is by pursuing a dual vocational training programme. Such programmes offer plenty of opportunities for on-the-job training and work experience. Programmes usually last between two and three and a half years and comprise theoretical as well as practical elements. You will spend one or two days a week, or several weeks at once, at a vocational school where you will acquire the theoretical knowledge that you will need in your future occupation. The rest of the time will be spent at a company. There you get to apply your newly acquired knowledge in practice, for example by learning to operate machinery. You will get to know what your company does, learn how it operates and find out if you can see yourself working there after completing your training. This combination of theory and practice gives you a real head start into your job: by the time you have completed your training, you will not only have the required technical knowledge, but you will also have hands-on experience in your job. There are around 350 officially recognised training programmes in Germany, so chances are good that one of them will suit your interests and talents. You can find out which one that might be by visiting one of the jobs and vocational training fairs which are organised in many German cities at different times in the year. Employment prospects for students who have completed a dual vocational training programme are very good. This is one of the reasons why this kind of training is very popular with young Germans: around two thirds of all students leaving school go on to start a vocational training programme. 1. Which of the following is probably the best title of the passage? A. Employment Opportunities and Prospects in Germany B. Higher Education System in German C. Dual Vocational Training System in Germany D. Combination of Theory and Practice in Studying in Germany 2. The word "it" in the first paragraph refers to....... A. company B. machinery C. knowledge D. organisation 3. Which of the following statements best describes the dual vocational training programmes? A. These programmes consist of an intensive theoretical course of two and a half years at a vocational school. B. These programmes require you to have only practical working time at a certain company. C. These programmes offer you some necessary technical skills to do your future job. D. These programmes provide you with both theoretical knowledge and practical working experience. 4. The word "hands-on” in the second paragraph is closest in meaning to....... A. theoretical B. practical C. technical D. integral 5. How many German school leavers choose this vocational trainingprogramme? A. well over 75% B. around one out of five C. less than a third D. about 70%
Quần màu đen thì có thể mặc với hoa văn gì
tính tổng: 2+4-6-8+10+12-14-16+.........-2008
Câu 3: Cho đoạn thẳng AB có chiểu dài gấp 4 lần đoạn thẳng CD, độ dài đoạn thẳng CD gấp 10 lần độ dài đoạn thẳng EF. Tỉ số của hai đoạn thẳng AB và EF là: A. 1/40 B. 40 C. 2/5 D. 5/2 Câu 4: Cho tam giác ABC. Lấy D, E trên các cạnh AB, AC sao cho DE // BC và AD = 8cm, DB = 6cm, AE = 10cm. Độ dài cạnh AC là: A. 8cm B. 10cm C. 15cm D. 17,5cm Câu 5: Một hình chữ nhật có diện tích 15m2. Nếu tăng chiều dài lên hai lần, chiều rộng lên ba lần thì diện tích của hình chữ nhật mới là : A. 30m2 B. 45m2 C. 90 m2 D. 75 m2 Câu 6: Chọn đúng (Đ), sai (S) điền vào chỗ chấm. a) Hai tam giác bằng nhau thì đồng dạng với nhau..... b) Hai tam giác đồng dạng với nhau thì bằng nhau..... Câu 7: Cho MN/PQ = 3/4 và PQ = 12cm. Độ dài của MN là: A. 6cm B. 8cm C. 9cm D. 10cm Câu 8: Cho tam giác ABC, vẽ MN // BC . Biết AM = 4; AN = 5, AC = 8,5. Độ dài x của đoạn thẳng MB là: A. x = 2,8 B. x = 2,5 C. x = 2,7 D. x = 6,8 Câu 9: Cho hình chữ nhật ABCD có AB = 12cm; BC = 18cm. Gọi M là trung điểm BC, đường thẳng AM cắt CD tại N. Độ dài MN là: A. 10cm B. 15cm C. 17cm D. 18cm Câu 10: Gọi M là điểm nằm trên đoạn thẳng AB sao cho MA/MB = 1/2 Khi đó MB/AB sẽ là: 1/3 B. 2/3 C. ¼ D. 3/4 Câu 11: Cho biết AB/CD = 5/4 và CD = 20cm. Độ dài đoạn AB là: A. 15cm B. 20cm C. 25cm D. 30cm Câu 12: Chọn câu có khẳng định đúng: Chọn cặp phương trình tương đương. A. x = -1 và x(x + 1) = 0 B. 5x - 2 = 3x + 4 và 2x = 2 C. 5(2x + 3) = 0 và 3(2x + 3) = 0 D. x2 - 4 = 0 và x = 2 Câu 13 Tập hợp tất cả các giá trị của x thỏa mãn x^3=-x là: {0;-1} B. {0} C. ∅ D. {0;-1;1} Câu 14: Giá trị x = 2 là nghiệm của phương trình: A. 2x + 1 = 3x - 9 C. 4 - x = 5 - 2x B. 3x - 1 = 2x + 1 D. 7x - 3 = 4x - 6 Câu 15: Cho ABC có MN //BC thì: A. AM/NC=MB/AN B. AN/MB=AM/NC C. AM/MB=AN/NC D. MB/MA=NA/NC Làm giúp mình vs!!!!!!
Write about 200 - 300 words about the following topic: Computers can translate all kinds of languages well, so children don't need to learn more languages in the future. Do you agree with the statement? Give reasons and examples for your answer
Tìm các số nguyên a biết 2x+1 là ước của 12 Giúp em với
Sắp xếp câu sau: their/woman/sole/in/role/may/make/family/lose/voice/of/housewife/The/a.
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến