Đáp án:
Giải thích các bước giải:
Đổi 2 tấn 50kg = 2050 kg
Số gạo bán đi ở cửa hàng là:
2050 : 1/5 = 410 kg
Số gạo sau khi bán đi là :
2050- 410 =1640 kg
Số gạo ở mỗi bao là:
1640:40=41 kg
Đ/S: 41 kg
Đổi 2 tấn 50kg gạo = 2050 kg gạo
Số gạo bán đi là:
2050 x 1/5 = 410 ( kg)
Số gạo còn lại sau khi bán là:
2050 - 410 = 1640 ( kg )
Mỗi bao có số ki - lô - gam gạo là:
1640 : 40 = 41 ( kg )
Đáp số : 41 kg
60 hm2 8 m2 = …………… m2. A. 608 m2. B. 6 008 m2. C. 60 008 m2. D. 60 0008 m2.
tìm số bị chia và số chia của một phép chia biết rằng thương của chúng bằng 5 số dư bằng 12. Tổng của số bị chia và số chia và số dư là 234. Mong các bn giúp!!!!! cứu tinh ới!!!
Chia ra thành 3 phần mở-thân-kết và tìm câu chủ đề giúp mình In every country, there are fashions among students about which subjects are the best to the study at university. Sometimes the popularity of a subject is determined by how much money a graduate could subsequently earn in that field. Or subjects that are perceived as relatively ‘easy’ may also become popular, in spite of later difficulties of finding appropriate employment. It is up to governments to give incentives to students to choose subjects that match the needs of their society. Obviously one way to do this would be for the government to pay the fees of those choosing such subjects. The advantage would certainly be that higher number of students would enroll and would later fill the employment gaps. However, the disadvantages of such a policy would be considerable. For example, the students attracted by the funding may not have any real interest in or aptitude for that subject. Such students may drop out before graduation or after working only a short time in a related job. Furthermore, funding one group of students but not other would penalize those with a genuine interest and ability for another field. Such discrimination would certainly affect the whole of higher education of the country, and students would develop very negative attitudes towards going to university altogether. This would be very counter-productive for any country. In conclusion, I think there are many other incentives for students that could be considered, such as making courses more interesting to take, or the job rewards greater after graduation. The education policy proposed above, however, would certainly have more long-term disadvantages than benefits for society.
kiên và hiển cùng chơi như sau nếu kiên chuyền cho hiển 1 số bi mà hiển đang có rồi hiển lại chuyển cho kiên đúng bằng số bi còn lại của kiên thì cuối cùng hiển có 35 viên bi và kiên có 30 viên bi. hỏi lúc đầu mỗi bạn có bao nhiêu viên bi? m.n ghi lời giải đầy đủ mình tick cho nhoa
viết đoạn văn quy nạp về nguyên nhân cái chết của Vũ Nương
Tìm số tự nhiên n để phân số 10n+3/5n-1 đạt giá trị lớn nhất. Tìm giá trị lớn nhất đó.
Một hình tam giác có đáy 30 cm chiều cao 12 cm. Một hình thang có diện tích bằng diện tích hình tam giác và có chiều cao bằng 10cm. Trung bình cộng độ dài hai đáy hình thang là
Viết CTCT của các anken có tên sau: a) 3,4 –đimetyl – 2 – etylpent – 1 – en b) 2, 2 – đimetyl – 3 – etyloct – 4 – en. c) cis – 2, 5 – đimetylhex – 3 – en d) trans – 3- metylpent – 2 – en.
x+1/x=x^2+1/x^2 Giúp giùm mình nha 😢😢😢😢😢😢😢
Bài 2. Hãy lựa chọn bốn đặc điểm tiêu biểu để miêu tả biển mùa hè?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến