I. Finish the second sentence in such a way that its meaning is similar to that of the original one. 1.What I found surprising was his lack of confidence. ->It was his ................................................................................................................................................ 2. Fred waited for Sophie to finish her homework before telling her his news. -> Fred didn't .............................................................................................................................................. 3. I would prefer you not to discuss details of this case in public. ->I'd rather.................................................................................................................................................. 4. The young lad wasn’t looking where he was going and tripped over that wire. ->If the ........................................................................................................................................................ 5. Many people believe that Stonehenge was built as some kind of time-keeping device. ->Stonehenge ............................................................................................................................................ 6. They were just as good as we had expected. ->They certainly lived ................................................................................................................................ 7. One day she’s going to become a famous film star. ->It’s only ................................................................................................................................................... 8. You can enter the competition to meet the cast only if you purchase a ticket for the show. -> Only......................................................................................................................................................... 9. It was wrong to put Jean in charge of showing visitors round the building yesterday on her first day at work. Jean should............................................................................................................................................. 10. The number of people applying for university grants fell last year. ->There....................................................................................................................................................... II. Rewrite each of the sentences below in such a way that its meaning is similar to that of the original one, using the word given in brackets. Do not change this word in any way. Write your answers on your answer sheet. 1. My sister is always talking whenever I watch my favourite TV programme. habit) 2. Everyone heard about the accident before I did.( last) 3. The publisher told her very clearly that he had no interest in her short stories.(uncertain) 4. His aggressive attitude shocked me.(aback) 5. I hope you enjoy yourself while you stay with Mabel.( during) 6. I know I don’t make clear what I mean sometimes.(express) 7. The defense contributed enormously to the team’s success.(made) 8. Immediately after winning the race, Sandy began training for the next one.(sooner) 9. A police car has stopped outside.(up) 10. Can you help me with the decoration? (give)
Help meee, please!! Cho đoạn thẳng AB có trung điểm M. Từ A vẽ tia Ax vuông góc AB và từ B, vẽ tia By vuông góc AB( hai tia Ax và By nằm trên hai nửa mặt phẳng đối nhau bờ chung AB). Trên tia Ax lấy điểm P và trên tia By lấy điểm Q sao cho AP=BQ. a) CM 3 điểm P,M,Q thẳng hàng.(ai biết làm 2 cách thì càng tốt, k thì chỉ làm 1 cách thôi) b) Gọi E là trung điểm của AQ, tia EM cắt BP tại F. CM F là trung điểm của BP.
câu 1: viết đoạn văn theo phương thức quy nạp để phân tích khổ thơ thứ 3 trong bài thơ viếng lăng Bác câu 2: viết đoạn văn khoảng 10 câu theo phương thức diễn dịch để làm rõ cảm xúc lưu luyến, bịn rịn của tác giả đối với Bác khi rời lăng thể hiện trong khổ thơ 4
Hình chóp S.ABCD có đáy là hình vuông. E là điểm đối xứng với D qua trung điểm của SA. M,N lần lượt là trung điểm của AE, BC. Chứng minh MN vuông góc với BD.
Viết đoạn mở bài cho đề văn: Chứng minh tính đúng đắn của câu " Thất bại là mẹ thành công"
Câu 1: Hãy lựa chọn các chi tiết tiêu biểu khi miêu tả hình ảnh người mẹ của em trong một hoạt động mẹ yêu thích khi ở nhà Câu 2: Viết đoạn văn ngắn miêu tả hình ảnh người mẹ của em trong một hoạt động mẹ yêu thích khi ở nhà ? Lưu ý: Mẹ mình thích trồng hoa trước sân nhà, cả 2 bài làm tách ra, không gộp lại, Hứa 5* ạ
Find the word with has a different sound in part underlined 1.A. big B.ride C.quiet 2.A.face B.play C.tall 3.A.yellow B.eye C.yard 4.A.thirsty B.thin C.that Nhanh lên các bạn
Cho đơn thức M=1/6x^3y(-3xy^2) a.Thu gọn đơn thức, xác định bậc của đơn thức M b.Chỉ rõ phần hệ số, phần biến của đơn thức M c.Tính giá trị của đơn thức tại x=-1 và y=2 Giúp mình câu này với
một mảnh đất hình chữ nhật có chiều dài 24m chiều rộng 15m người ta dành 25% diện tích mảnh đất để làm nhà tính diện tích phần đất còn lại là
Hỗn hợp X gồm: cu và al đc chia thành 2 phần bằng nhau Phần 1: t/d với h2so4 loãng dư thu đc 1,68(l) h2 phần 2: t/d với h2so3 đặc nguội dư thu đc so2 3,36(l) duy nhất a, tính khối lương của từng kim loại trong X b, lấy toàn bộ X cho t/d với h2so4 đặc nóng dư đc so2 duy nhất .cho toàn bộ so2 sinh ra qua dung dịnh Brôm dư có m(g) brôm đã p/ư. Tính m?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến