Trong dịp nghỉ phòng ngừa lây nhiễm vi rút nCoV, con có được đọc hay được nghe những câu chuyện đạo đức cảm động nào trong công tác phòng chống dịch bệnh nguy hiểm? Hãy kể lại ít nhất một câu chuyện đó và phân tích rõ đó là biểu hiện của phạm trù đạo đức nào đã học? (Dựa vào kiến thức bài 11-GDCD10). Nêu ý nghĩa của câu chuyện và vận dụng trong thực tế cuộc sống của con. ( Viết bài hoặc đánh máy khoảng 300 từ trở lên)

Các câu hỏi liên quan

Choose the best answer which best fits each space in each sentence. 1. Nowadays, many people have still fought for gender _____ in many fields, especially in education and employment. A. discrimination B. equality C. opportunity D. elimination 2. The situation _____to continue. A. cannot allow B. cannot be allowed C. cannot have allow D. cannot be allowing 3. In some most Asian countries women are undervalued and they never have the same _____ as men. A. formality B. basis C.limit D. status 4. - I believe gender discrimination in education starts at home because parents treat boys and girls differently. ~ - _____ A. All right. B. I don't agree all. C. I couldn't agree more. D. Sorry to interrupt you. 5. Mary won the scholarship last semester. She _____ happy A. must have been B. might have been C. must be D. could be 6. Your dad has been working hard in the garden for four hours. He _____tired now. A. must be B. can be C. must D. will be 7. There weren't any _____on women's service at the New York City Fire Department. A. limits B. limitations C. limit D. limitation 8. _____, the fans ran onto the pitch. A. Waving their scarves and shouting B. Waved their scarves shouting C. They waved scarves and shouting D. That they waved scarves and shouted 9. The monitor always gets to school on time to _____ his classmates. A. set good examples for B. take good examples for C. give good examples to D. create good examples among 10.Our teacher told us that all of our assignments must be written _____ink. A. with B. by C. in D. from