Từ sự việc thứ 4,5 trong văn bản, em hãy nêu suy nghĩ của em về quan điểm dạy con của mẹ thầy Mạnh Tử. Bà muốn con nhận thức gì về sự việc 4? -... Bà muốn con nhận thức gì về sự việc 5? -... Em có tán thành với cách dạy con của bà không? -... Mong các bạn giúp mình nhé.

Các câu hỏi liên quan

giúp vs ạ câu 3 :Để thâu tóm thị trường Việt Nam, thực dân Pháp đã a. Đánh thuế nặng hàng hóa các nước nhập vào nước ta b. Đánh thuế nặng vào hàng hóa trong nước và nước ngoài c. Quản lí chặt chẽ ngân hàng Đông Dương d. Hạn chế công nghiệp nặng phát triển Câu 4. Mục đích của chính sách về văn hóa, giáo dục mà TD Pháp tiến hành trong cuộc khai thác thuộc địa lần thứ 2 là gì? a. Khai hóa văn minh cho dân tộc ta b. Chia rẽ dân tộc Việt Nam c. Tạo khối đoàn kết dân tộc d. Tạo ra tầng lớp tay sai, phục vụ cho công cuộc khai thác thuộc địa của Pháp Câu 5. Chương trình khai thác thuộc địa lần thứ hai (1919-1929) có điểm gì giống chương trình khai thác thuộc địa lần thứ nhất (1897-1913)? a. Đầu tư vốn vào nghành công nghiệp với quy mô lớn b. Khuyến khích các ngành công nghiệp phát triển đồng đều c. Tập trung bóc lột bằng cách tăng thuế muối, sắt d. Hạn chế công nghiệp phát triển, tăng cường vơ vét bằng các loại thuế Câu 6. Sự kiện nào chứng tỏ giai cấp công nhân Việt Nam bước đầu đấu tranh có tổ chức, mục đích chính trị rõ ràng? a. Bãi công của công nhân Ba Son ở Sài Gòn b. Bãi công của công nhân nhà máy dệt ở Nam Định c. Cuộc đấu tranh của viên chức các sở công thương của tư bản Pháp d. Bãi công của công nhân nhà máy rượu Hà Nội

Mark letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to the original sentence in each of the following questions. John used to write home once a week when he was abroad. A: John doesn’t write home once a week any longer. B: John enjoyed writing home every week when he was abroad. C: John never forgot to write a weekly letter home when he was abroad. D: When John was abroad he remembered to write home every week. 32 Mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the following questions. The return fare costs ______ the single one. A: twice much as B: as twice as C: twice as D: twice as much as 33 Mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the following questions. The more he earns, ______ . A: the more he spends B: he spends much C: he spends more D: the much he spends 34 Mark letter A, B, C or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to the original sentence in each of the following questions. The company turned down Bill’s offer. A: The company talked about Bill’s offer. B: The company offered Bill a job. C: The company accepted Bill’s offer. D: The company rejected Bill’s offer. 35 Mark the letter A, B, C or D to indicate the most suitable response to complete each of the following exchanges. Teacher: - You have a really good voice. Student: - ______________ . A: I appreciate it B: That’s right C: Congratulations D: Yes, of course 36 Mark the letter A, B, C or D to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions. This book is similar the one we saw in the bookshop this morning. A: similar B: saw C: the one D: in the bookshop 37 Mark the letter A, B, C or D to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions. In many ways, I prefer country life than city life. A: in B: than C: prefer D: ways 38 Mark the letter A, B, C or D to indicate the word whose underlined part differs from the other three in pronunciation in each of the following questions. A: meaning B: feature C: leader D: area 39 Mark the letter A, B, C or D to indicate the word(s) OPPOSITE in meaning to the underlined word(s) in each of the following questions. We’d better speed up if we want to get there in time. A: turn down B: lie down C: slow down D: put down 40 Mark the letter A, B, C or D to indicate the correct answer to each of the following questions. Local authorities are trying to make ______ better and better by building more ‎ring roads. A: city scenery B: living standard C: education system D: public transport