Mk 16 t chưa một mảnh tình vắt vai
Tự nhiên buồn (╥﹏╥)
Hay nhất đi
2 trận đánh lớn nhất trong khởi nghĩa lam sơn là gì
Một buổi sáng bước chân đến trường bất chợt em thấy những chùm hoa phượng nở và nghe tiếng ve râm ran chuẩn bị vào hè Em hãy miêu tả sân trường em lúc đó. Ko chép mạng Cần gấp
Trình bày các kiểu môi trường chính ở Tring và Nam Mĩ?
"Ồ ước gì...!" có phải là câu đặc biệt bộc lộ cảm xúc ko m.n
(Giúp mình câu 32 33 có giải thích và dẫn chứng với ạ) Let children learn to judge their own work. A child learning to talk does not learn by being corrected; if corrected too much, he will stop talking. He notices a thousand times a day the difference between the language he uses and the language those around him use. Bit by bit, he makes the necessary changes to make his language like other people’s. In the same way, children learn to do all the other things, they learn to do them without being taught - to talk, run, climb, whistle, ride a bike - compare their own performances with those of more skilled people, and slowly make the needed changes. But in school we never give a child a chance to find out his mistakes for himself, let alone correct them. We do it all for him. We act as if we thought that he would never notice a mistake unless it was pointed out to him, or correct it unless he was made to. Soon he becomes dependent on the teacher. Let him do it himself. Let him work out, with the help of other children if he wants it, “what this word says, what the answer is to that problem, whether this is a good way of saying or doing this or not.” If it is a matter of right answer, as it may be in mathematics or science, give him the answer book. Let him correct his own papers. Why should we teachers waste time on such routine work? Our job should be to help the child when he tells us that he can’t find the way to get the right answer. Let’s end all the nonsense of grades, exams, and marks. Let us throw them all out and let the children learn all educated persons must some days learn, how to measure their own understanding, how to know what they know or do not know. Let them get on with this job in the way that seems most sensible to them, with our help as school teachers if they ask for it. The idea that there is a body of knowledge to be learnt at school and used for the rest of one’s life is nonsense in a world as complicated and rapidly changing as ours. Anxious parents and teachers say, “But suppose they fail to learn something essential, something they will need to get on in the world?” Don’t worry. If it is essential, they will go out into the world and learn it.
Cho tam giác ABC có AC >AB. Tia phân giác của góc A cắt BC ở D. Kẻ AH vuôn góc với BC. Gọi M là trung điểm của BC. CMR tia AD nằm giữa AH và AM.
nghĩa quân lam sơn phải rút lên núi chí linh bao nhiêu lần
kể tên các quyền cơ bản của trẻ em việt nam, nêu nội dung của mỗi quyền (nội dung ngắn gọn), mỗi quyền lấy một ví dụ
tuấn và minh có đoạn dây thép 2m 8dm.Tuấn uốn đoạn ấn dây của mình thành hình chữ nhật có độ dài là 9dm.Minh uốn đoạn đây của mình thành một hình vuông .Hỏi diện tích hình nào lớn hơn và lớn hơn bao nhiêu đề-xi-mét-vuông ?Biết rằng đoạn dây mỗi bạn uốn đều đủ hình .Đáp số : Diện tích ...(hình vuông hay hình chữ nhật ) lớn hơn diện tích ...(hình vuông hay hình chữ nhật) ....đề-xi-mét-vuông
Nước ta tiếp giáp với các quốc gia láng giềng nào ? Xác định vị trí các điểm cực ? Nước ta có bao nhiêu tỉnh thành phố ven biển ?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến