Sơ đồ tư duy về những thành tỰu văn hóa tiêu biểu của vương quốc Phù Nam:
Lập bảng tóm tắt những nét chính về sự thành lập, phát triển, suy vong: phạm vi lãnh thố; hoạt động kinh tế và tổ chức xã hội của Vương quốc Phù Nam.
Since humans can not see and breathe underwater, scuba diving requires several pieces of important equipment. Scuba divers must wear a mask in order to be able to see underwater. The mask creates an air space that protects the eyes and nose. Divers wear scuba fins on their feet to help them move easily and quickly through the water. Many divers also wear a wetsuit in order to stay warm underwater. Scuba diving for fun first became possible with the development of the Aqualung by Jacques Cousteau and Emile Gagnan in the early nineteen forties. In the United States, articles in popular magazines about Cousteau and his underwater exploration methods helped bring attention to scuba diving. Because of the cost of the equipment, diving did not become a widely available sport until years later. There are many beautiful places around the world to dive. Scuba Diving Magazine recently listed several of the "must see" diving sites. These include Bonaire, one of the Netherlands Antilles Islands off the coast of Venezuela. Here, divers can explore many reefs within a protected marine park. Divers can even explore the sea creatures that live in and around the ship, Hilma Hooker. This seventy meter long cargo ship sank over twenty years ago. Scuba diving in any of these places is an extraordinary experience. This popular activity allows people to see an expansive and exciting underwater world in a new way. 1. What/ scuba divers/in order to be able to see underwater? - Question: …………………………………………………….………………………… - Answer: …………..………………………………………….…………………………. …………..………………………………………….……………………………………. 2. Why/ divers/scuba fins? - Question: …………………………………………………….………………………… - Answer: …………..………………………………………….…………………………. …………..………………………………………….……………………………………. 3. When/scuba diving for fun/first become possible? - Question: …………………………………………………….………………………… - Answer: …………..………………………………………….…………………………. …………..………………………………………….……………………………………. 4. Where/divers/explore many reefs within a protected marine park? - Question: …………………………………………………….………………………… - Answer: …………..………………………………………….…………………………. …………..………………………………………….……………………………………. 5. When/Hilma Hooker/sink? - Question: …………………………………………………….………………………… - Answer: …………..………………………………………….…………………………. …………..………………………………………….……………………………………. Giúp mình với cần gấp lắm Mơn mn nhìu
Quan sát các hình từ 19.3 đến 19.7 và đọc thông tin, hãy kể tên một số thành tựu văn hoá của cư dân Phù Nam.
Trong vai hướng dẫn viên du lịch, em hãy giới thiệu về một trong những thành tựuvăn hoá của Chăm-pa (như đền, tháp, phù điêu, vũ điệu,...).
Vẽ sơ đồ tư duy về những thành tựu văn hoá tiêu biểu của Vương quốc Chăm-pa.
Cho hình chữ nhật ABCD có AB=16cm,AD=12cm.Kẻ AH vuông góc với BD a)AD²=DH.DB AB²=BH.BD b)Tính AH c)Kẻ HE vuông góc với AB,HF vuông góc với AC.Tính EF d)AE.AB=AF.AD
Lập bảng tóm tắt những nét chính về sự thành lập, quá trình phát triển; phạm vi lãnh thổ; hoạt động kinh tế và tổ chức xã hội của Vương quốc Chăm-pa.
Hãy trình bày những nét chính về kinh tế và vẽ sơ đồ tổ chức bộ máy nhà nước Chăm-pa.
Vẽ chibi cười :))))) NL: ở 1 diễn biễn nào đó trên mạng :))
Tóm tắt quá trình ra đời, phát triển của Vương quốc Chăm-pa từ thế kỉ II đến thế kỉ X.
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến