Các bạn nghĩ việc học có tốt , có ý nghĩa và môn toán bạn nghĩ học môn toán có tốt hãy nêu quan điểm của các bạn về việc học về các môn Ai cũng có thể trả lời hoặc comment
Trong các từ in đậm dưới đây, từ nào mang nghĩa gốc? từ nào mang nghĩa chuyển? Ăn cơm, nước ăn chân, xe ăn xăng, bé ăn cháo, bà đau lưng, lưng thúng thóc, đau chân, chân ghế, chân đê, trâu ăn cỏ. - Từ mang nghĩa gốc là:…………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………… - Từ mang nghĩa chuyển là:……………………..………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………… c) Đặt câu theo yêu cầu sau: - 1 câu có từ chân mang nghĩa gốc. ………………………………………………………………………………………… - 1 câu có từ chân mang nghĩa chuyển.
I. Combine these two sentences, using the word given. 1. The forecast said it would rain. It turned out to be a fine day. (although) 2. You can’t speak to Tim at the moment. He’s sleeping. (so) 3. Nick had nowhere to go. He slept on the park bench. ( because) 4. They set off early. They wanted to catch the first train. (in order that) 5. He isn’t strong. He can’t lift the box. (enough) 6. The room is quite small. We can’t live together in it. (too) 7. She talked too fast. I couldn’t understand her. (so …that ) 8. She has a physical handicap. She has become a successful woman. (Despite) II. Combine the following sentences using an appropriate relative clause. 1. My head teacher has such a good sense of humour. He usually makes everyone laugh by telling funny stories. (WHO) 2. I prefer traditional classrooms. I can interact face to face with the teachers and other students there. (WHERE) 3. We are going to open a new English class. This class is totally online. (WHICH) 4. Mr. Vinh is talking with the students. They are sharing their thoughts about the roles of schools in the future. (WHO) 5. My new school is bigger than the old one. You visited it two days ago. (WHICH) 6. Dr. Anna Bennett is a senior lecturer at the National University. Her paper is about women’s roles in the 21th century. (WHOSE) 7. My brother has just graduated from Havard University. Mark Zuckerberg, Facebook founder and CEO used to study there. (WHERE) 8. I will never gorget the day. We first met each other on that day. (WHEN) 9. I have read an article about Silicon Valley. It is home to many of the world’s largest high-tech corporations. (WHICH) 10. They will organize a farewell party for Ms. Jennifer Green. She has been our school principal for 8 years. (WHO) III. Finish the second sentence so that it has a similar meaning to the first one, beginning with the given words. 1. The teacher was too tired to teach us how to swim. The teacher was not____________________________________________________________ 2. The mother made the little girl go to bed in time. The little girl_________________________________________________________________ 3. She can’t go to school today because she is ill. If she_______________________________________________________________________ 4. My sister began to learn English when she was six years old. My sister has_________________________________________________________________ 5. The car was so expensive that my dad didn’t buy it. The car was too________________________________________ P/S: CÁC BẠN ƠI GIÚP MK BÀI NÀY VS. GIÚP MK NHA. CẢM ƠN
Tính tổng tất cả các số nguyên x thỏa mãn : -10<x < 11
Viết đoạn văn khoảng 8 câu giải thích ngắn gọn ý nghĩa nhan đề của văn bản Sống chết mặc bay
5/-3 và -4/7 3/4 và -1 5/8 và 3/4 6/11 và 3/5 nhanh lên mình cần gấp
Cho đtròn tâm O đkính AB. Vẽ tiếp tuyến MA và tiếp tuyến MC bất kì. Kẻ CH vuông góc với AB tại H, MB cắt (O) tại điểm K khác B, MB cắt CH tại N a) CMR: góc KAC = góc OMB b) N là trung điểm CH
Cho Tam giác ABC có Góc A = 90 độ. Vẽ đường cao AH. Trên cạnh BC lấy điểm D sao cho BD = BA. Đường vuông góc với BC tại D cắt AC ở E. a) So sánh AE và DE, b) CM: AD là phân giác góc HAC
Mn lm giúp mik 2 bài này vs, nhanh nha
em hãy nhận xét chung về đặc điểm tình hình nước ta về các mặt chính trị, kinh tế, xã hội, văn hoá, giáo dục? vì sao nước ta lại đặt được những thành tựu trên
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến