What your favourite food asked Tom.
→Tom asked me what my favourite food was.
Chúc bạn học tốt ^_^!!!(Nếu thấy hay hãy vote 5*,cảm ơn và bình chọn là câu trả lời hay nhất để mik có động lực giải tiếp các BT khác nhé!)
Read the passage, and choose the best answer A, B, C or D for each question. A smart board is an interactive whiteboard. It can be connected to one or more laptops, PCs, tablets, or other electronic devices. Smart boards are extremely useful in a classroom because they can engage students, provide interactive opportunities that a traditional whiteboard, blackboard or flip chart can't, and can also develop students' computer skills along with their English skills. Smart boards also have touch-screen technology so you do not actually need a computer to access the basic functionality. You can write on a smart board with special pens which are usually provided with the board, and anything written on the board can be saved for future reference, or printed out. It is great, for example, if you are doing a brainstorming session or a mind map with your classmates and you want to keep a record of it. If you don't want to draw with the pens, you can use a keyboard and type onto a programme such as Word, and have it appear on the screen for everyone to see. This is great if you are doing an exercise with your class and you want everyone to be able to see the answers during the checking stage. You can also run PowerPoint presentations on an interactive whiteboard. These can sometimes be great for grammar or vocabulary presentations and the advantage of them is that students can make contributions. If you have the Internet access, you can access websites and put them onto a white board. This is great in an English classroom if you have online quizzes or games you want to use. Students can actually come up to the board and select their answers. This involves them directly in the board work, which they usually love. You can also run video clips or sound files from the Internet, or some which are saved on your computer. In short, a smart board can make the lessons more varied, and can give students a more active role in the lesson. 36. A smart board is more useful than a traditional board because . A. it can be connected to more electronic devices B. it can be used instead of a whiteboard, blackboard or flip chart C. it provides more interactive opportunities D. teachers can engage students to have lessons 37. Smart boards which have touch-screen technology is great because . A. you can write on it, save information, or print it later B. you can do a brainstorming session or a mind map with your classmates C. you do not need anything to write on it D. you can use a keyboard and type onto a program such as Word 38. It is great for you to run Word or PowerPoint on a smart board because . A. you don’t need to draw with the pens B. you can see the answers before the checking stage C. it can be used for grammar or vocabulary presentations D. everyone can see your presentations and take part in them 39. With the Internet access, the smart board is a wonderful tool for education because . A. students can use write on a smart board with special pens B. we can have multimedia lessons and more contributions from students C. students can download video clips or sound files from the Internet D. we can use anything that is saved on our computer 40. All of the following are true about a smart board EXCEPT . A. the lessons are more diverse and students are more active B. you do not actually need a computer to access the basic functionality C. it develops students’ English skills but not computer ones D. anything written on the board can be saved for future reference
Sự lãnh đạo kịp thời, sáng suốt của Đảng cộng sản Đông Dương và Hồ Chí Minh trong Cách mạng tháng Tám thể hiện ở điểm nào? A: Thành lập Ủy ban quân sự Bắc Kì để giúp đỡ toàn quốc về mặt quân sự chuẩn bị cho Tổng khởi nghĩa B: Nhanh chóng hợp nhất 3 thứ quân để tiến về giải phóng thủ đô và tỏa quân đi giành chính quyền trong cả nước C: Quyết định phát động Tổng khởi nghĩa trong cả nước ngay khi nghe tin Nhật đầu hàng Đồng. D: Ra lệnh cho cả nước sắm sửa vũ khí chuẩn bị đánh giặc
Câu 4: Đọc đoạn văn và trả lời câu hỏi: “Con người của Bác, đời sống của Bác giản dị như thế nào, mọi người chúng ta đều biết: bữa cơm, đồ dùng, cái nhà, lối sống. Bữa cơm chỉ có vài ba món rất giản đơn, lúc ăn Bác không để rơi vãi một hột cơm, ăn xong, cái bát bao giờ cũng sạch và thức ăn còn lại thì được sắp xếp tươm tất. Ở việc làm nhỏ đó, chúng ta càng thấy Bác quý trọng biết bao kết quả sản xuất của con người và kính trọng như thế nào người phục vụ…” (Ngữ văn 7 – Tập 2, NXB Giáo dục) Tìm trạng ngữ trong đoạn văn trên và cho biết ý nghĩa của trạng ngữ đó.
giúp mik bài 5 và 6 nhé mik cần gấp làm đúng mik cho 5 sao =)
Giải dùm mình bài toán này với. Mình cảm ơn trước
Cho tam giác ABC nội tiếp (O) . Tia phân giác của góc A cắt đường tròn (O) ở M. Tiếp tuyến từ M với đường tròn (O) cắt tia AB và AC lần lược ở D và E a) Cm BC // DE b) Cm tam giác AMB đồng dạng với tam giác MEC c) Giả sử AC = CE Cm MA^2 = MD × ME
Ngày hôm sau,ồn ào trên bến đỗ Khắp dân làng tấp lập đón ghe về "Nhờ ơn trời biển nặng cá đầy ghe" Những con cá tươi ngon thân bạc trắng Dân chài lưới làn da ngăm rám nắng Cả thân hình nồng thở vị xa xăm Chiếc thuyền im bến mỏi trở về nằm Nghe chất muối thấm dần trong thớ vỏ. Dựa vào đoạn văn trên e hãy làm một bài văn diễn dịch khoảng từ 10 đến 12 câu trong đó có sử dụng câu cảm thán gạch chân dưới những câu đó.
Giúp hộ mình đi mn , xin luôn mn
Câu 2 Tổng của ba số là 2011. Số thứ nhất lớn hơn tổng của số thứ hai và số thứ ba là 123 đơn vị. Nếu bớt số thứ hai đi 44 đơn vị thì số thứ hai bằng số thứ ba. Hãy tìm ba số đó? Câu 3 Một cửa hàng trong ngày khai trương đã hạ giá 15% giá định bán đối với mọi thứ hàng hóa nhưng cửa hàng đó vẫn lãi được 2% so với giá mua mỗi loại hàng hóa. Hỏi nếu không hạ giá thì cửa hàng đó lãi bao nhiêu phần trăm so với giá mua? Câu 4 Với ba mảnh bìa trên đó viết các số 23, 79, và , người ta ghép chúng thành các số có sáu chữ số khác nhau có thể được. Rồi tính tổng của tất cả các số này được 2 989 896. Tìm . Câu 5 Cho tam giác MNP. Trên cạnh MP lấy điểm K sao cho KM = KP; trên cạnh MN lấy điểm I sao cho IM = IN. Nối NK và PI cắt nhau tại O. a. So sánh diện tích tam giác MNK và KNP. b. So sánh diện tích tam giác IKN và MNK. c. Biết IP = 24cm. Tính độ dài đoạn IO và OP.
một bình phản ứng chứa 33,6l khí oxi dktc với thể tích này có thể đốt cháy : a bao nhiêu gam cacbon b ; bao nhiêu gam hiđrô c;bao nhiêu gam lưu huynh d;bao nhiêu gam photpho
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến