[1-1/2]* [1-1/3] *[1-1/4] *[1-1/5]*[1-1/6]*[1-1/7]* [1-1/8]

Các câu hỏi liên quan

Ai giải giúp mình Cau 1 ) Số đồng phân ankan có công thức phân tử C5H12 và số đồng phân cấu tạo của anken C4H8 lần lượt là A) 2,3 B) 3,3 C) 3,2 D) 2,2 CÂU 2 ) KHI cho neopentan tác dụng với Clo theo tỉ lệ 1:1 thu được bao nhiêu dẫn xuất monoclo? A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 CÂU 3 )Cho 2 anken tác dụng với HCl chỉ tạo thành 2 sản phẩm . Hai anken đó là A) 2-metylpropen và but-1-en B) propen và but-2-en C) eten và but-2-en D) eten và but-1-en CÂU 4 ) Anken có công thức phân tử chung là A) CnH2n+2 (n>=1) B) CnH2n (n>=3) C) CnH2n (n>=2) D) CnH2n-2 (n>=2) CÂU 5 ) Xác định tên gọi tên chất có công thức cấu tạo sau?CH3–C(CH3)2-CH2–CH3 A) 3-etyl butan B) 2-etyl butan C) 3,3-đimetyl butan D) 2,2-đimetyl butan CÂU 6 )Công thức cấu tạo của isopentan là: A) CH3–C(CH3)2-CH3 B) CH3–CH2–CH2–CH2–CH3 C) CH3–CH(CH3)-CH2–CH3 D) C(CH3)4 CÂU 7 ) Anken X có công thức cấu tạo: CH3– CH¬2– C(CH3)=CH–CH3. Tên của X là A) isohexan. B) 3-metylpent-3-en. C) 3-metylpent-2-en. D) 2-etylbut-2-en. CÂU 8 ) Hợp chất hữu cơ X có tên gọi là: 2 - clo - 3 - metylpentan. Công thức cấu tạo của X là: A) CH3CH2CH(Cl)CH(CH3)2. B) CH3CH(Cl)CH(CH3)CH2CH3. C) CH3CH2CH(CH3)CH2CH2Cl. D) CH3CH(Cl)CH3CH(CH3)CH3. CÂU 9 )Trong số các hiđrocacbon mạch hở sau: C4H10, C3H6, C4H8, C3H8, những hiđrocacbon nào có thể tác dụng với dd Brom ? A) C4H10 ,C4H8. B) C4H8, C3H6. C) C3H6, C3H8 D) C4H10, C3H6 CÂU 10 ) Cho dãy chuyển hoá sau: C3H8 --> A --> PE. Công thức phân tử của A là A) C3H6. B) C4H10. C) C2H5OH. D) C2H4. CÂU 11 ) Khi cho propilen tác dụng với HBr, sản phẩm chính thu được là A) 2-brompropan B) 1-brompropan C) 1,2-đibrompropan D) 1,3-đibrompropan CÂU 12 ) Trong phòng thí nghiệm có thể điều chế metan bằng cách nào sau đây ? A) Nhiệt phân natri axetat với vôi tôi xút. B) Crackinh butan C) Tách H2 từ etan. D) Hidro hoá etilen. CÂU 13 ) Dãy chất nào sau đây thuộc dãy đồng đẳng có công thức chung CnH2n+2 ? A) C4H10, C5H12, C6H12 B) CH4, C3H8, C4H10 C) CH4, C2 H2, C3H8 D) C2H6, C3H6, C4H10 CÂU 14 ) Khi cho butan tác dụng với brom theo tỉ lệ 1:1, sản phẩm chính thu được là A) 2-brombutan. B) 1-brombutan C) 1,2-đibrombutan D) 1,3-đibrombutan E) butan không td với brom CÂU 15 ) Đốt cháy hoàn toàn 4,4g một ankan X thu được 6,72 lít khí CO2 (đktc). Công thức phân tử của X là A) C3H8. B) CH4 C) C2H6 D) C4H10 CÂU 16 ) Một hh X gồm 2 anken đồng đẳng kế tiếp nhau có V= 11,2lit (đktc). Đốt cháy hết X thu được 24,75g H2O. CTPT của mỗi anken là: A) C3H6, C4H8 B) C2H4, C3H6 C) C4H8, C5H10 D) C2H4, C2H6. CÂU 17 ) Ankan X có cacbon chiếm 83,33% khối lượng phân tử.Công thức phân tử của ankan X là A) C5H12 B) C6H14 C) C4H10 D) C3H8 CÂU 18 ) Đốt cháy hoàn toàn a gam hỗn hợp eten, propen, but-2-en cần dùng vừa đủ V lít oxi (ở đktc) thu được 2,4 mol CO2 và x gam nước. Giá trị của x là A) 32,4. B) 10,8. C) 43,2. D) 21,6. CÂU 19 ) Đốt cháy 14,5 gam butan thì thu được V lít CO2 (đktc). Giá trị của V là: A) 22,4 lít. B) 56 lít. C) 28 lít. D) 44,8 lít. CÂU 20 ) Cho 3,36 lít hỗn hợp etan và etilen (đktc) đi chậm qua qua dung dịch brom dư. Sau phản ứng khối lượng bình brom tăng thêm 2,8 gam. Số mol etan và etilen trong hỗn hợp lần lượt là: A) 0,12 và 0,03. B) 0,1 và 0,05. C) 0,05 và 0,1. D) 0,03 và 0,12.

Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the most suitable response to complete each of the following questions. 29. Tom is talking with Alex about the weekend Tom: Have a nice weekend ! – Alex:.................................. A. Ok. Yes, please B. Thank you. The same to you C. It’s not very long now D. No, thanks 30 . Mary is asking Linda to stay at her house. Mary :“Would you like to stay the night?” - Linda: “ __________________” A. Are you sure? B. Oh, that’s very kind of you. C. I don’t know. D. It’s far from here. Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the underlined part among A, B, C or D that needs correcting. 31. When she arrive at the station, the train had left,so she couldn’t catch it. A B C D 32. The farmers had to work hardly in the fields all day. A B C D 33. Nick didn't understand the lesson because he couldn't do the homework last night. A B C D Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks I'm going to give you the details of our camping trip next week. The coach will be outside the school on Monday morning at 7.30 and we will (34)………….at 7.45 so don't be late. There'll be room on the coach for one bag, so please don't bring more than one bag or suitcase. You don't need t bring tents or food as that's all (35)…………….for us. It is often hot during the day, but it turns cold at night so bring warm clothes. If we're lucky though, the sun will shine and we'll be (36)…………..to use the outdoor pool on the site so don't forget your swimming things. The campsite is in the (37) ………..of the countryside so if you've had enough fresh air by then, you may want to go shopping in the nearest town about four kilometers away. There's plenty to do there and there's a bus that stops outside the Post office in the village down the road. I'll (38) ………….. it to you when we get there. 34. A. set up B. set off C. turn up D. turn off 35. A. charged B. delivered C. bought D. provided 36. A. able B. capable C. possible D. desirable 37. A. core B. behind C. middle D. among 38. A. give B. point C. shoot D. get Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions The relationship between a teacher and a student can be either good or bad, helpful or harmful. Either way, the relationship can affect the student for the rest of his life. In order to have a good teacher-student relationship, it is important that the teacher and the student respect each other. If the teacher is too strict, he frightens the student. The student will not learn well. On the other hand , if the teacher is too friendly and permissive, the student may become lazy and stop working hard. The teacher’s attitude and approach should be between these two extremes. He should encourage the student without forcing or pushing him to learn. He needs patience and understanding. It is part of the teacher’s job to help develop a good positive attitude in his students. As for the student, in order to have a good relationship with his teacher, he must always show his proper respect. He should be eager to learn and willing to work hard. If he learns from the teacher modestly, he will be able to profit fully from his teacher’s knowledge and assistance. 39. The relationship between a teacher and a student is considered very important because it.. A. can be either good or bad B.it’s very harmful to the student. C. makes the student unsafe D.has a great influence on the student’s life. 40. One of the most important factor for a good teacher-student relationship is the mutual….. A. responsibility B.respect C. support D. understanding. 41. In order to have a good teacher-student relationship, the teacher _____. A. should force the student to learn B.needs patience and understanding. C.should be too friendly and permissive D.ought to be strict. 42. In order to have a good relationship with the teacher , the student ………. A.must be a hard-working person B.must always support the teacher C.must always be a gifted person D.must always be an excellent person. 43. According to the passage it’s true that……….. A. the student always profit fully from his teacher. B.the student must thank for his teacher’s knowledge and assistance. C.the student must always show his proper respect to his teacher. D.the teacher himself needs to develop a good positive attitude.