I. Use the cues below to write complete sentences Ex : It /cold/here/so/I/close/window. It is cold here so I will close the window 1.We/eat/some/sandwiches/because/we/hungry/now. __________________________________________________________________ 2. Lucy’s birthday/I/give/her/present. __________________________________________________________________ 3.It/rain/we/take/umbrella/go/school __________________________________________________________________ 4.There/good film/TV/I/watch/it/going/to/bed. __________________________________________________________________ 5.It/hot/today/I/wear/shorts/and/blouse. _________________________________________________________________ 6.I/feel/ill/I/see/doctor. __________________________________________________________________ 7.There/be/many/computers/every/classroom/future. __________________________________________________________________ 8.They/read/information/Internet/coming years _________________________________________________________________ II.Complete each sentence with a suitable phrase from the box. Ex: Domestic robots or service robots can be use for the household chores. 1.___________________help us watch TV programmes from space. 2.We use_______________________to look after children when we are busy doing housework. 3.________________is very useful to dry clothes in the rainy season in humid zones. 4.______________________can sense what kinds of products are being store inside. 5.Do you think_________________________can cook meals? 6.I dream about having ___________________to clean my room everyday. 7.We know_______________________can be used to wash and dry clothes. 8. My aunt has just bought________________________to help her wash dishes fast. III.Put in words from the box with will or won’t. Ex: I am tired.I think I will go to bed. 1.I don’t know what he wants.He______________________us. 2.I_________________the cups.Can you dry them? 3.I___________________football after school. 4.”Can somebody post my letters” -I___________________it 5.” My motorbike____________________without petrol” 6.I______________________Jack that we’re going to be late. 7.The baby____________________.Can you sing to her? 8.There’s no food in the house.-I_______________________ 9.I can’t move this table. -I__________________________ 10.This door______________________.It’s locked. Send,go shopping,go to bed,help,stop,tell(2), wash,open,play,cry

Các câu hỏi liên quan

Nói về Chủ tịch Hồ Chí Minh, Phạm Văn Đồng có viết: "Hồ Chủ tịch là người Việt Nam, Việt Nam hơn người Việt Nam nào hết. Ngót ba mươi năm, bôn tẩu bốn phương trời, Người vẫn giữ thuần túy phong độ, ngôn ngữ, tính tình của một người Việt Nam. Ngôn ngữ của Người phong phú, ý vị như của người dân quê Việt Nam; Người khéo dùng tục ngữ, hay nói ví, thường có lối châm biếm kín đáo và thú vị. Làm thơ, Người thích lối ca dao vì ca dao là Việt Nam cũng như núi Trường Sơn, hồ Hoàn Kiếm hay Đồng Tháp Mười vậy. Mấy mươi năm xa cách quê hương, Người không quên mùi vị những thức ăn đặc biệt Việt Nam như cà muối, dưa chua, tương ớt và ngày thường bây giờ, Người vẫn ưa thích những thứ ấy. Ngay sau khi về nước, gặp Tết, Người không quên mừng tuổi đồng bào hàng xóm và quà bánh cho trẻ em, tuy chỉ có mấy đồng xu, nhưng cũng bọc giấy hồng đơn cẩn thận, tiêm tất. Bình sinh như thế, đứng địa vị Chủ tịch Chính phủ kháng chiến kêu gọi quốc dân, Người dùng những lời nói thống thiết đi sâu vào tâm hồn Việt Nam: "Nhiễu điều phủ lấy giá gương, Người trong một nước thì thương nhau cùng". a. Nêu luận điểm của đoạn văn trên? Câu văn nào mang luận điểm đó? b. Chỉ ra những luận cứ tác giả dùng để chứng minh cho luận điểm trên? c. Trong đoạn văn có câu: "Hồ Chủ tịch là người Việt Nam, Việt Nam hơn người Việt Nam nào hết". Hãy viết đoạn văn khoảng 12 câu trình bày suy nghĩ của em về ý kiến trên. Trong đoạn văn có sử dụng một câu mở rộng thành phần, một câu bị động (gạch chân câu mở rộng thành phần, câu bị động và chú thích rõ).