1.may i watch the game ...... we are having lunch 2.hes a milkman, ..........he has breakfast at 4.am

Các câu hỏi liên quan

Các e nhớ đọc kỹ đoạn trích và xác định đặc điểm, tính cách của anh thanh niên nhé.đây là dạng của đề thi tốt nghiệp và đề thi 10 đó. Chúc các e thành công. ĐỀ Cảm nhận của em về nhân vật anh thanh nhiên trong đoạn trích sau: “ Cháu ở đây có nhiệm vụ đo gió, đo mưa, đo nắng, tính mây, đo chấn động mặt đất, dự vào việc báo trước thời tiết hàng ngày, phục vụ sản xuất, phục vụ chiến đấu (…) Cháu lấy những con số, mỗi ngày báo về “nhà” bằng máy bộ đàm bốn giờ, mười một giờ, bảy giờ tối, lại một giờ sáng. Bản báo ấy trong ngành gọi là “ốp”. Công việc nói chung dễ, chỉ cần chính xác. Gian khổ nhất là lần ghi và báo về lúc một giờ sáng. Rét, bác ạ. Ở đây có cả mưa tuyết đấy. Nửa đêm đang nằm trong chăn, nghe chuông đồng hồ chỉ muốn đưa tay tắt đi. Chui ra khỏi chăn, ngọn đèn bão vặn to đến cỡ nào vẫn thấy là không đủ sáng. Xách đèn ra vườn, gió tuyết và lặng im ở bên ngoài chỉ chực đợi mình ra là ào ào xô tới. Cái lặng im lúc đó mới thật dễ sợ: nó như bị chặt ra từng khúc, mà gió thì giống những nhát chổi lớn muốn quét đi tất cả, ném vứt lung tung… Những lúc im lặng lạnh cóng mà lại hừng hực như cháy. Xong việc, trở vào, không thể nào ngủ được.” (Trích Lặng lẽ Sa Pa, Nguyễn Thành Long, Ngữ văn 9, tập 1, trang 183 – 184) Các e nhớ đọc kỹ đoạn trích và xác định đặc điểm, tính cách của anh thanh niên nhé.đây là dạng của đề thi tốt nghiệp và đề thi 10 đó. Chúc các e thành công.

I>USE THE RIGHT FORM OF THE VERB 1. Three months (be) a long time to wait. 2. Five dollars (be) too much to pay for that book. 3. A number of books (be) on the table. 4. The number of students in this class (be) limited to thirty. 5. It (be)is my two brothers who (be) hurt. 6. It (be) the children playing upstairs. 7. Neither of the answers (be) correct. 8. Neither (be) to blame. 9. Everybody (have) a good time. 10. Either your key or my key (be) missing. 11. John or his brothers (be) going to help me. 12. Bread and butter (be) all he asked for. 13. The author and lecturer (be) arriving today. 14. My old friend and colleague, George (be) in town. 15. The pen and paper (be) on the desk. 16. Jim and Joe (be) roommates. 17. The boxes of candy (be) on the table. 18. The package of cigarettes (be) on the table. 19. Oranges and cream (be) perishable and should be refrigerated. 20. Oranges and tangerine (be) delicious. 21. Most of the members (be) happy. 22. Half of the students (be) looking out. 23. Some of the sugar (was/were) spilt on the floor. 24. There (be) plenty of time. 25. There (be) a lot of lakes. 26. I, your master, (command) you. 27. Early to bed and early to rise (make) a man healthy, wealthy and wise. 28. Either the mayor or the eldermen (be) to blame. 29. Not John but his brothers (be) to blame. 30. A cart and horse (was/were) seen at a distance. 31. Man, no less than the lower forms of life (be) a product of the evolutionary process. II>Choose the corect answer in the parentheses 1. The weather in the southern states ( gets, get) very hot during the summer. 2. The result of Dr. Noll’s experiment( was,were) published in a scientific journal. 3. Bob and his friends( is,are) coming to the anniversary party tomorrow night. 4. Every man, woman, and child (is,are) protected under the law. 5. Washing the dishes (is, are) the children’ job 6. A lot of the students (is, are) already here. 7. Some of the furniture in our apartment (is, are) secondhand 8. Some of the desks in the classroom (is, are) broken. 9. At least three-quarters of that book on famous Americans (is, are) about people who lived in the 19th century 10. One of the coutries I would like to visit (is, are) Italy. 11. Some of the cities I would like to visit (is, are) Rome and Vience 12. Each student in the class (has, have) to have a book. 13. Each student in the class (has, have) to have a book. 14. None of the students ( was,were) late today. 15. the number of students in this room right now (is, are) twenty. 16. A number of students in the class ( speaks,speak) English well. 17. There (is, are) some interesting pictures in today paper. 18. There (is, are) an incorrect statement in that newspaper article. 19. The United States (is, are) lacated in North America. 20. Economics (is, are) Don’s favourite subjects. 21. Ten minutes (is, are) more than enough time to complete this exercise. 22. Most people (likes,like) to go to the zoo. 23. The police (is, are) coming. I’ve already called them. 24. Japanese (is, are) very difficult for English speakers to learn. 25. the Japanese (has, have) a long and interesting history. 26. The old in my country (is, are) cared for by their children and grandchildren. 27. This exercise on singular- plural agreement of subjects and verbs (is, are) easy. 28. The subjects you will be studying in this cource (is, are) listed in the syllabus. 29. Massachutes and Connecticut (is, are) located in New England. 30. The professor and the student ( agree, agrees) on that point. 31. Each girl and boy in the sixth- grade class( has,have) to do a science project. 32. Getting to know students from all over the world (is, are) one of the best parts of my job. 33. where ( do, does) your parents live? 34. Why ( was,were) Susan and Alex late the meeting? 35. Some of the fruit in this bowl (is, are) rotten 36. Some of the apples in that bowl (is, are) rotten 37. Half of the students in the class (is, are) from Arabic- speaking countries. 38. Half of this money ( belong, belongs) to you. 39. A lot of students in the class (is, are) from Southeast Asia. 40. A lot of clothing in those stores (is, are) on sale this week. 41. One of my best friends (is, are) coming to visit me next week. 42. Each boy in this class ( has,have) his own notebook.