Tìm M biết a, M+(3x^2-2xy)=x^2-5+xy b, M-(-6xy-x^2-1)=15x^2+xy-1/2 c, (23x^3y^2-4x^2y-x^3)-M=0 d, (18x^2-6y^2+xy)+M=xy-6y^2 Giúp mk với hứa sẽ vote 5 *và ctlhn ạ

Các câu hỏi liên quan

Dịch bài văn sau : Trong quá trình phát triển của dân tộc Việt Nam, đất nước Việt Nam, Thừa Thiên Huế, Thuận Hóa - Phú Xuân - Huế là vùng đất có lịch sử lâu đời. Những phát hiện khảo cổ học gần đây cho thấy rõ dấu vết của người xưa trên mãnh đất này. Những di vật như rìu đá, đồ gốm được tìm thấy ở Phụ Ổ, Bàu Ðưng ( Hương Chữ, Hương Trà) cho phép khẳng định đây là các di tích có niên đại cách đây trên dưới 4.000 năm. Những chiếc rìu đá được phát hiện trên nhiều địa bàn khác nhau, đặc biệt tại các xã Hồng Bắc, Hồng Vân, Hồng Hạ, Hồng Thủy, Bắc Sơn (A Lưới); Phong Thu (Phong Ðiền) đã chứng minh sự có mặt của con người ở vùng đất này trên dưới 5.000 năm. Di tích khảo cổ quan trọng gắn liền với nền văn hóa Sa Huỳnh được tìm thấy lần đầu tiên tại TT Huế năm 1987 là di tích Cồn Ràng ( La Chữ, Hương Chữ, Hương Trà) nói lên rằng chủ nhân của nền văn hóa này đã đạt đến trình độ cao trong đời sống vật chất lẫn tinh thần cách đây trên dưới 2.500 năm. Dấu ấn này còn được tìm thấy ở Cửa Thiềng năm 1988 (Phú Ốc, Tứ Hạ, Hương Trà). Cùng với văn hóa Sa Hùynh, Thừa Thiên Huế còn sự hiện diện của văn hóa Ðông Sơn. Năm 1994, trống đồng lọai 1 đã được phát hiện ở Phong Mỹ, Phong Ðiền. Ðây là một trong những di vật độc đáo của nền văn hóa Việt cổ.

135.Nearly all speed reading courses have a “pacing element”. This timing device lets the students know how many words a minute they are reading.  A. Nearly all speed reading courses have a “pacing element” which is a timing device lets the students know how many words a minute they are reading.  B. Nearly all speed reading courses have a "pacing element” which is a timing device that lets the students know how many words a minute they are reading.  C. Nearly all speed reading courses have a "pacing element", a timing device that lets the students know how many words a minute they are reading.   D. Nearly all speed reading courses have a "pacing element", that is a timing device that lets the students know how many words a minute they are reading. 136. Now go back and read them at what you feel to be your normal w.p.m rate. You can comfortably understand at this rate.  A. Now go back and read them at what you feel to be your normal w.p.m rate, the rate which you can comfortably understand.  B. Now go back and read them at what you feel to be your normal w.p. m rate the rate at which you can comfortably understand.   C. Now go back and read them at what you feel to be your normal w.p.m rate, the rate which you can comfortably understand at. D. B and C are correct.  137. Some students prefer a strict teacher. This teacher tells them exactly what to do. A. Some students prefer a strict teacher, who tells them exactly what to do.  B. Some students prefer a strict teacher who tells them exactly what to do.  C. Some students prefer a strict teacher, that tells them exactly what to do. D. All are correct.  138. Many devices offer apps. These apps use voice recognition technology A. Many devices offer apps whose use voice recognition technology.  B. Many devices offer apps, which use voice recognition technology.  C. Many devices offer apps which use voice recognition technology. D. Many devices offer apps in which use voice recognition technology.  139. This is my new tablet. It uses the latest digital technology. A. This is my new tablet that uses the latest digital technology.   B. This is my new tablet which uses the latest digital technology.  C. This is my new tablet, which uses the latest digital technology. D. This is my new tablet, that uses the latest digital technology.  140. Most children aged 5 to 11 in England go to primary schools. These schools are largely co-educational.  A. Most children aged 5 to 11 in England go to primary schools, which are largely co-educational.  B. Most children aged 5 to 11 in England go to primary schools which are largely co-educational. C. Most children aged 5 to 11 in England go to primary schools that are largely co educational. D. Most children aged 5 to 11 in England go to primary schools where are largely co-educational.