Mk gửi ạ
{ weei }
ko màu bn nha
Câu 1: Điền Vào chỗ trống Tổng của hai số là 89. Nếu số hạng thứ nhất tăng thêm 5 đơn vị, số hạng thứ hai tăng thêm 6 đơn vị thì tổng của hai số lúc này là…………
1.Một cốc thuỷ tinh chứa 200ml dung dịch AlCl3 0,2M. Cho từ từ vào cốc V ml dung dịch NaOH 0,5M. Tính khối lượng kết tủa nhỏ nhất khi V biến thiên trong đoạn 200ml £ V £ 280ml. A. 1,56g B. 3,12g C. 2,6g D. 0,0g giúp em với ạ
Bài 5. Đoạn đường AB dài 279 km. Lúc 7 giờ, một ô tô chở hàng đi từ A với vận tốc 45km/ giờ. Đến 8 giờ một ô tô du lịch cũng đi từ A với vận tốc 60km/giờ và đi cùng chiều với ô tô chở hàng. Hỏi đến mấy giờ ô tô du lịch đuổi kịp ô tô chở hàng? Bài 6. Một ô tô và một xe máy khởi hành cùng một lúc và đi ngược chiều nhau. Ô tô đi từ A với vận tốc 48,5 km/giờ, xe máy đi từ B với vận tốc 33,5 km/ giờ. Sau 1 giờ 30 phút ô tô và xe máy gặp nhau tại C. Hỏi quãng đường AB dài bao nhiêu ki-lô- mét?
Giúp mình câu 5 với ạ đang cần gấp
Bài 3. Quãng đường AB dài 54 km. Một người đi xe đạp từ A đến B với vận tốc 15km/giờ. Sau 2 giờ, một xe máy cũng đi từ A đến B với vận tốc 40km/giờ. Hỏi kể từ lúc xe máy bắt đầu đi, sau bao lâu xe máy đuổi kịp xe đạp? Bài 4. Quãng đường AB dài 120 km. Một người đi xe máy từ A đến B lúc 8 giờ với vận tốc 32 km/giờ. Đến 9 giờ 30 phút, một ô tô cũng đi từ A đuổi theo xe máy với vận tốc 56 km/giờ. Hỏi ô tô đuổi kịp xe máy lúc mấy giờ?
vẽ diiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii :)
Đề 8 Bài 1. Một ô tô và xe máy xuất phát cùng một lúc từ A đến B. Quãng đường AB dài 90km. Hỏi ô tô đến B trước xe máy bao lâu, biết thời gian ô tô đi là 1,5 giờ và vận tốc ô tô gấp 2 lần vận tốc xe máy. Bài 2. Hai ô tô xuất phát từ A và B cùng một lúc và đi ngược chiều nhau, sau 2 giờ chúng gặp nhau. Quãng đường AB dài 180 km. Tìm vận tốc của mỗi ô tô, biết vận tốc ô tô đi từ A bằng 2/3 vận tốc ô tô đi từ B.
Bệnh lười tái phát Xin 1 liều vaccine chống lười ;-) Cali chữ : Vaccine chống lười và vẽ 1 bé chibi nằm lả
IV)-Put the verb in brackets into the Past Simple or Past Progressive tense. 1. When my uncle (come)__________, we (water)__________ the plants and flowers in the garden. 2. Thu (talk)____________ to her friend, Hoa, on the phone at 8 o’clock last night. 3. Lan (practise)____________ the piano while her sister (read)_____________ comics at 7 o’clock last night. 4. The monkeys (climb)____________ up the trees when we (visit)___________ to zoo yesterday morning. 5. Ba (talk)___________ with his classmate when the principal (enter)___________ their classroom. 6. Last night I (make)__________ a cake when the lights (go)____________ out. 7. While I (cross)____________ the street, I (step)____________ on a banana skin and (fall)_____________ heavily. 8. It (begin)____________ to rain when I (plant)___________ some flowers in the garden. 9. When I (arrive)_____________, the teacher (write)____________ on the blackboard. 10. When they (walk)______________ down the stairs, they (hear)____________ a strange noise. V)-Complete the sentences with verbs in brackets in the past continuous. Last Saturday, we were very busy. In the morning, … 1. I (do)_____________ my homework. 2. my parents (shop)____________. 3. my sister (chat)_____________ to her friends online. 4. my grandparents (drive)____________ to our house. At two o’clock in the afternoon, … 5. I (make)________________ tea for everyone. 6. my sister and my mum (cook)_______________ dinner. 7. my grandmother (sleep)_____________ in front of the TV. At five o’clock in the afternoon, … 8. we (have)____________ a snack. At six o’clock in the evening, … 9. my parents and my grandmother (drink)_________________ tea. 10. my grandfather (try)_______________ to send an e-mail on my computer. VI)-Read the following fable and put the verbs in brackets into the past simple or the past continuous. The Woodcutter and his Axe One day, a woodcutter (1. cut)__________ a tree on the bank of the river when his axe (2. slip)____________ from his hands and (3. fall)_____________ into the water. The poor man (4. be)_____________ so sad that he (5. start)______________ to cry bitterly. At this moment, and angel (6. appear)__________ there and (7. ask)__________ the woodcutter why he (8. cry)____________. He (9. tell)______________ the story, and the angel (10. feel)_____________ sorry and (11. drive)_______________ into the river to find the lost axe. Later, he (12. appear)_________ from the water with a gold axe in his hand, but the woodcutter (13. refuse)__________ to take it, saying that it (14. not be)____________ his axe. The angel (15. drive)___________ into the water once again and (16. appear)____________ with an axe that was made of silver. The woodcutter (17. be)____________ still sad. He (18. shake)___________ his head harder and (19. tell)______________ the angle that his own axe (20. be)____________ made of iron. The third time the angel (21. come)__________ out of the water with an iron axe in his hand. Filled with joy, the woodcutter (22. cry)___________, “This belong to me”. He (23. thank)_____________ the angel for helping him. The angel (24. be) ______________ greatly impressed by his honestly, and he (25. give)______________ the woodcutter the other two axes as a reward for his honestly. ( gấp nha :> )
tìm giá trị nhỏ nhất của biểu thức sau a, A=x^2-7x+1 b, B=4x^2+6x+3 c, C=2x^2+8x d, D=3x^2-9x giúp mình với ạ
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến