$d)x^{2}-16y^4=(x-4y^2)(x+4y^2)$
$e)(x^{}-$ $\sqrt[]{3})(x+$ $\sqrt[]{3})=x^2-3$
Chúc bạn học tốt !!!!
d)
`x^2 -16y^4=(x-4y^2).(x+4y^2)`
`(x-√3).(x+√3)=x^2-√3`
Exercise 1: Change the following into passive voice. 1. Someone has taken away some of my books. __________________________________________________________________ 2. The children used to play football in the street. __________________________________________________________________ 3. Nobody invited her to the party. _________________________________________________________________ 4. He taught us to use the passive at school. __________________________________________________________________ 5. The boss has considered the workers’ demands. _________________________________________________________________ 6. The villagers gave us a warm welcome. _________________________________________________________________ 7. My mother prepares the meals every day. _________________________________________________________________ 8. They believe that John is the brightest student in the class. __________________________________________________________________ 9. We will send you the papers immediately. __________________________________________________________________ 10. The teacher usually corrects our papers at home. __________________________________________________________________ 11. My father is going to give me a new bicycle. __________________________________________________________________ 12. They spend a lot of money on advertising every year. __________________________________________________________________ 13. The old man told interesting stories to the children. __________________________________________________________________ 14. John used to pay a visit to his grandparents every week. _________________________________________________________________ 15. The boys are playing football in the yard. __________________________________________________________________ 16. People say that employment is the most important thing to the youth today __________________________________________________________________ 17. A policeman is showing her the way to the station. __________________________________________________________________ 18. The fire has destroyed almost all houses in the neighborhood. __________________________________________________________________ 19. They considered that she was the best singer. __________________________________________________________________ 20. Don’t wipe your dirty fingers on the clean table cloth. _________________________________________________________________ Giúp mình với ạ
giúp mình với ạ, mình đang cần gấp ạ (vote 5* và tlhn)
Ở thời kỳ trung đại, nền kinh tế thành thị có điểm gì khác với nền kinh tế lãnh địa? (Hướng Dẫn : Kinh tế sản xuất là gì? Mục đích sản xuất là gì?)
Xin thầy cô giải giúp em 2 bài này môn vật lí lớp 10
hình thang ABCD có AB//CD p/g của góc A cắt p/g của D tại E thuộc cạnh B. Cm: AD=AB+DC và góc AED=90 độ
Phân tích đa thức thành nhân tử: `\text{a)}` `x^3 - 19x - 30` `\text{b)}` `x^8 + x + 1` `\text{c)}` `(1 + x^2)^2 - 4x (1 - x^2)` `\text{d)} `(x^2 - 8)^2 + 36` `\text{e)}` `81x^4 + 4` `\text{f)}` `x^5 + x + 1`
kể tên các loại mô theo thứ tự giúp em ạ chỉ cần kể thôi nhé em đang cần gấp
2/ Cho điện trở R1 = 3Ω, R2 = 6Ω mắc song song nhau rồi nối với một nguồn điện có hiệu điện thế U. Cho biết cường độ dòng điện qua R2 là 0,5A. Tìm cường độ dòng điện I qua mạch chính 3/ Hai điện trở R1 và R2 và ampe kế được mắc nối tiếp với nhau vào hai điểm A và B. a) Vẽ sơ đồ mạch điện trên b) Cho R1 = 5Ω, R2 = 10Ω, ampe kế chỉ 0,2A. Tính hiệu điện thế của đoạn mạch AB theo hai cách. 4/ Ba điện trở R1 = 10Ω, R2 = R3 = 20Ω được mắc song song với nhau vào hiệu điện thế 12V a) Tính điện trở tương đương của đoạn mạch b) Tính cường độ dòng điện chạy qua mạch chính
Vẽ hình Trùng giòi ( vẽ thật giống hình trong SGK ) Vẽ bằng tay nhé
rút gọn biểu thức 2x + 1)(4x2 - 2x + 1) – (x - 1)(8x2 - 1) 2.Tìm x, biết a)(3x - 1)(4x + 3) – (6x - 1)(2x - 3); b)9x 2 – (3x + 7)(2x + 3) = 49
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến