a). Câu tục ngữ trên thuộc chủ đề: Tục ngữ về con người và xã hội
b). -Nội dung: Đề cao cách ứng xử hoà ái
-Nghệ thuật: Sử dụng phép so sánh
c). Câu tục ngữ khuyên con người phải biết yêu thương người khác như chính bản thân mình
a. Câu tục ngữ trên thuộc chủ đề: Tục ngữ về con người và xã hội.
b. Nghệ thuật : Dùng phép so sánh.
Nội dung : Đề cao cách ứng xử hòa ái.
c. Câu tục ngữ khuyên chúng ta phải biết yêu mến người khác như chính bản thân mình.
giải các phương trình bài 2 phần đại số
Bài 1 ạ Các anh chị giải giúp e vs.em cảm ơn trc ạ
hai đội công nhân cùng làm 1 công việc thì 4 ngày mới xong.Nếu đội 1 làm 3 ngày,đội 2 làm 6 ngày thì xong công việc .Hỏi mỗi đội làm một mình thì bao lâu xong công việc đó ?
kéo cắt giấy là ứng dụng của máy cơ đơn giản nào
Cho ΔABC vuông tại A có AB=3cm, AC= 4cm, phân giác BD. Lấy điểm E ∈ BC sao cho BE = BA. Trên tia đối của tia AB lấy điểm F sao cho AF=EC. a) Tính BC? b) Chứng minh ΔABD = ΔEBD. c) Chứng minh DF = DC d) Chứng minh E, D, F thẳng hàng.
VII. Use the given words to write the complete sentences. 1.Vietnamese people / often / clean / decorate / houses / Tet. ………………………………………………………………………………………………… 2.Angel Falls / Venezuela / high / waterfall / the world. ………………………………………………………………………………………………… 3.It / very / interesting / take / boat trip / the Perfume River. ………………………………………………………………………………………………… 4.Which / dry / Sahara Desert / or / Atacama Desert? ………………………………………………………………………………………………… 5.Ha Noi / capital / Viet Nam. It / history / more than 1,000 years. ………………………………………………………………………………………….……… 6.Eat / and / talk / friends / be / most common ways / relax / recess / many countries. ………………………………………………………………………………………………… 7.Could / tell / how / get / police station / please? ………………………………………………………………………………………………… 8.How much / cost / mail / letter / USA? ………………………………………………………………………………………………… 9.What time / Mai / usually / go / school ? ………………………………………………………………………………………………… 10. This exercise / not / so / difficult / that one. ………………………………………………………………………………………………… VIII. Complete the second sentence so that it means the same as the first one. 1.Shall we go to the Japanese Covered Bridge first? Let’s …………………………….…………………………………………..…….…………! 2.No one in the office is cleverer than Mr. Edward. Mr. Edward ………………………………………………………………………..…..……. 3.Travelling abroad for a holiday is much more expensive than travelling in your country. Travelling in your country………………………………………………….………………… 4.She goes to work at eight forty-five. She goes to work at fifteen ………………………..……………….……………..……….. 5.Would you mind telling me the way to the National Museum? Can………………………….………………………………………………………, please? 6.Vietnamese students have fewer vacations than American ones. American students ……………………………….………………..…………..……………… 7.It’s against the rules to use your mobile phone in class. You……………………………………………………………..…………………..…………. 8.We have a two - month summer vacation. Our summer vacation lasts……………………………….………………………………...… 9.It’s a good idea to listen to the weather forecast before going camping. You ……………………………………………..……………………………………………. 10. Nam isn’t so good at English as Minh. Minh ……………………………..than Nam. IX.Read the passage then do the tasks below. Hi! I am Nam. I’m twelve years old. I’m a student in grade 6, class 6A2. I live with my parents and my sister. We live in a small house in the country. This is my school. It is small and old but it is beautiful. In front of the school, there is a big yard. It is clean and there are many tall trees and beautiful flowers. In the afternoon, I often play soccer with my friends there. My school has fifteen classrooms and six hundred students. There are forty-three teachers in my school. They are good teachers. I love them and I love my school very much. a. Answer the questions. 1.Where does Nam live? ………………………………………………………………………………………………. 2. Are there many tall trees and beautiful flowers in the school yard? …………………………………………………………….…………………………………. 3. How many teachers does his school have? ……………………………………………………………..…………………………………. b. Complete the sentences, using the information from the passage above. 4. ………………….…………………………….…………is small and old but it is beautiful. 5. In the afternoon, Nam often plays soccer with his friends in the ……..…………
tính log(100)
Tìm x biết (x-3)^3+(x-2)^2+lx-1l+x=2019
Cho một phép cộng có hai số hạng, có nhớ, khi thực hiện phép cộng một bạn học sinh lại không nhớ mà chỉ cộng riêng từng hàng đơn vị với đơn vị, chục với chục......Cho nên kết quả riêng của từng cột từ phải sang trái lần lượt là 06, 147. Hãy tìm hai số hạng của phép cộng đó ? Biết số hạng thứ nhất gấp đôi số hạng thứ hai.
Hai ca nô cùng xuất phát từ A cùng đi về phía B hoặc C (A nằm giữa B,C).Qui ước chiều hướng từ A về phía B là chiều dương, chiều hướng từ A về phía C là chiều âm. Hỏi nếu hai ca nô đi với vận tốc lần lượt là 10km/h và-12km/h thì sau 2 giờ hai ca no cách nhau bao nhiêu km ?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến