$a, P=-|x+1|-5$
$P=-(|x+1|+5)$
mà $|x+1|≥0∀x∈Z$
$⇒|x+1|+5≥5∀x∈Z$
$⇒P≤-5∀x∈Z$
$⇒GTNN$ của $P$ là $-5$
đọc hiểu ạ Most of us tend to think of production when we think of mass media industries. After all, it is the output of this production – the papers we read, the cable TV shows we watch – that grab our attention, make us happy or angry, interested or bored. Moreover, most public discussion about mass communication tends to be about production. The latest gossip about that actor will be in what film, the angry comments a mayor makes about the violence on local TV news, the newest CDs by an up-and-coming group – these are the kinds of topics that focus our attention on the making of content, not its distribution or exhibition. Media executives know, however, that production is only one step in the arduous and risky process of getting a mass media idea to an audience. Distribution is the delivery of the produced material to the point where it will be shown to its intended audience. The activity takes place out of public view. We have already mentioned the NBC acts as a distributor when it disseminates television programming via satellite to TV stations. When Philadelphia Newspapers Inc. delivers its Philadelphia Inquirer to city newsstands, when Twentieth – Century – Fox moves its Musicland stores, they are involved in distribution to exhibitions. Question 1. In this passage, “arduous” means . A. difficult B. lucrative C. lengthy D. free Question 2. The passage states that people tend to focus on production because . A. it takes place out of public view B. mass media companies do not own production divisions C. the output of mass media is intended to grab our attention D. companies can function as both producers and distributors Question 3. In this passage, to “disseminate” means to __ . A. create B. send out C. take in D. fertilize Question 4. This passage states that distribution is . A. the first step in mass media production B. the most talked-about step in mass media production C. at least as important as production D. not as important as exhibition Question 5. The author’s purpose in writing this passage is to . A. tell an interesting story B. define a concept clearly C. describe a scene vividly D. argue with the reader
trên tia Am lấy hai điểm B,C sao cho AB =4cm,AC=4cm,AC=6cm. A.trong ba điểm A,B,C điểm nào nắm giữa hai điểm còn lại?vì sao
lm giúp mik câu 2, câu 3 phần tự luận vs ạ
Lấy thanh thủy tinh cọ sát vs miếng lụa miếng lụa tích điện âm sau đó t lấy thanh thủy tinh đẩy vật B hút vật C là Vật D Thanh thủy tinh nhiễm điện gì ? Các vật B,C,D nhiễm điện gì? Giữa B và C , C và D và B và D Xuất hiện lực hút hay đẩy
Tính A) 10-(-3)=.. B) (-21)-(-19)= C) 13-30= D) 9-(-9)=
c1: Cho tam giác ABC vuông tại A có AB=6cm, AC=8cm. Kẻ đường cao AH. Vẽ HE, HF vuông góc với AB, AC a) Tính độ dài các đoạn thẳng BC, AH, EF b) Gọi M, N lần lượt là trung điểm của HB và HC. Tứ giác MNFE là hình gì? Tính diện tích tứ giác MNFE c2: Cho tam giác vuông ABC (^A=90độ) có AB=12cm AC=16cm tia phân giác góc A cắt BC tại D. a) Tính tỉ số diện tích tam giác ABD và ACD biết DB : DC=3 :4 b) Tính độ dài cạnh BC của tam giác c) Tính độ dài các đoạn thẳng BD và CD d) Tính chiều cao AH của tam giác GIÚP MK VS AK MK CẢM ƠN !!!! MK SẼ VOTE 5* VÀ CÂU TRR LỜI HAY NHẤT CHO MÍ BN NHE MK CẦN GẤP
a) Cho ∆ABC có . Tính số đo góc C? b) Cho ∆DEF vuông tại E. Biết DE = 5cm, DF = 13cm. Tính độ dài cạnh EF.
Giúp mình mấy câu lý thuyết về điện này với ạ. Mọi người đừng điền bừa nhé, mình đang cần đúng. Cảm ơn rất nhiều <3
giúp em với tí em phải nộp rồi !! ạ
Bài 1 (2,5điểm): Số học sinh nữ từng lớp của trường A được ghi lại như sau: 20 20 21 20 19 20 20 23 21 20 23 22 19 22 22 21 20 22 24 23 a) Hỏi trường A có bao nhiêu lớp? b) Cho biết dấu hiệu của bảng? c) Lập bảng tần số và vẽ biểu đồ đoạn thảng. Bài 2 (2,5điểm):Thu gọn các đa thức sau và xác định bậc của chúng: a) ; b) . Bài 3 (2,5điểm): Cho hai đa thức và . a) Tính M+N va tính gia trị của đa thức tổng tại và . b) Tính M-N và tính giá trị của đa thức hiệu tại và . Bài 4 (2,5điểm): Cho các đa thức sau , và . a) Tính P+Q+R. b) Tính P-Q-R. c) Tính P-Q+R. d) Tính P+Q-R. ……the end!............
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến