Hòa tan 1 mol NaOH rắn vào dung dịch NaOH 0,5M để thu được dung dịch có nồng độ 1,5M. Tính thể tích dung dịch NaOH. Biết rằng khi cho NaOH rắn vào nước cứ 20 gam làm tăng thể tích 5 ml
I. Choose the best answer to complete the sentences: 1. Having students work in groups, she hoped they could learn to be (cooperate/ cooperation/ cooperative/ cooperatively). 2. They (spend/ spent/ had spent/ would spend) a five-day tour in Thailand before they enjoyed the Tet festival in Viet Nam last year. 3. In the past, white or violet “aodai” (wore/ used to wear/ was worn/ would be wear) by Vietnamese female students as their uniforms. 4. It is not (fun/ glad/ pleased/ convenient) for men to wear the traditional costumes in modern life. 5. Hand-writing a letter is a pastime that is beginning (act out/ keep on/ die out/ preserve). I’m already beginning to miss it. 6.A(n) (extend/ nuclear/ young/ extended) family includes several generations living together in the same house. 7. Children feel (confident/ confidently/ confidence/ reluctant) to go into the world with the support from their parents. 8. When President Barack Obama arrived in Viet Nam in July 2016, the former US President Bill Clinton and George W. Bush (came/ would come/ had come/ have come) here earlier. 9. We wish LCD projectors (haven’t been/ are not/ were not/ hadn’t been) still expensive. 10. Cyclo, a sort of tricycle rickshaw, (was/ used to/ used to be/ would be) the most popular means of transport in Viet Nam in the past. 11. Choose the word which has different stress pattern from the others: (dramatic/ confident/ tolerant/ interesting) 12. Choose the word which has different stress pattern from the others: (dogsled/ downtown/ igloo/ fatal)
tính thể tích của 1,8.10^23 phân tử SO3
Giusp mình nha. Đúng và chính xác + nhanh nhất nha. Mk cho 30đ câu này
Viết đoạn văn khoảng 1/2 trang giấy thi trình bày suy nghĩ của em về ý kiến chăm sóc bảo vệ trẻ em là một trong những vấn đề cấp bách có ý nghĩ toàn cầu
Bài 3. Số giấy vụn (kg) thu được của các học sinh lớp 7A trong đợt phát động phong trào kế hoạch nhỏ được bạn lớp trưởng ghi lại trong bảng sau: 9 6 5 7 8 5 7 8 8 7 6 8 6 8 4 6 5 6 5 6 4 7 4 4 7 5 6 9 7 6 6 7 5 9 9 8 5 9 10 10 a. Dấu hiệu điều tra ở đây là gì? Có bao nhiêu học sinh lớp 7A tham gia phong trào? b.Có bao nhiêu giá trị khác nhau của dấu hiệu? c. Lâp bảng “tần số”. Nêu một số nhận xét. . d. Biểu diễn bảng “tần số” bằng biểu đồ đoạn thẳng.
Phân tích tính liệt kê về nội dung giữa các câu trong đoạn văn sau
Câu 15 : Cho một lít hỗn hợp C2H2 và N2 (ở đktc) tác dụng với dung dịch brom dư, có 2,4 gam brom tham gia phản ứng. Thành phần phần trăm theo thể tích các khí trong hỗn hợp lần lượt là : * a) 16,8 %; 83,2 %. b) 83,2% ; 16,8 %. c) 33,6% ; 66,4 %. d) 66,4%; 33,6 %
Năm 2016 dân số Nam Định và Bắc Ninh là 4 triệu người. Năm 2017 dân số Nam Định tăng 1,2%, dân số Bắc Ninh tăng 1,1%. Tổng dân số 2 tỉnh năm 2017 là 4045000 người. Tính dân số mỗi tỉnh năm 2017
The problem of global warming would improve if we all (1)……….. (do) something to reduce it! For example, if we all (2)…………. (turn off) our mobile phone chargers at night, we’d save a lot of energy. And we……….. (save) a lot of water if we all (4)………. (turn off) the tap when cleaning our teeth. If we (5) (recycle) more, less rubbish (6)…… (go) to landfill sites. And if we (7)…………. (cycle) more, our parents (8)………… (not need) to use their cars so often. Let’s make a difference!
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến