Chỉ ra các từ tượng hình trong đoạn văn sau và nêu rõ tác dụng của chúng trong việc biểu đạt và biểu cảm: ''Hằng năm cứ vào cuối thu, lá ngoài đường rụng nhiều và trên không có những đám mây bàng bạc, lòng tôi lại nao nức những kỷ niệm hoang mang của buổi tựu trường. Tôi quên thế nào được những cảm giác trong sáng ấy nảy nở trong lòng tôi như mấy cành hoa tươi mỉm cười giữa bầu trời quang đãng. Những ý tưởng ấy tôi chưa lần nào ghi lên giấy, vì hồi ấy tôi không biết ghi và ngày nay tôi không nhớ hết. Nhưng mỗi lần thấy mấy em nhỏ rụt rè núp dưới nón mẹ lần đầu tiên đến trường, lòng tôi lại tưng bừng rộn rã.''

Các câu hỏi liên quan

dạ còn sót 10 câu mong được anh chị giải đáp ạ 1. They have already decided on the main ………..to talk about and agreed on the presentation outline. A. views B. subjects C. points D. ideas 2. I am now looking for …………….information. A. support B. supporting C. to support D. supported 3. The delegate will talk about causes such as greenhouse gas emissions……….factories and vehicles. A. from B.for C. to D. about 4. There are also ………..causes, like the use……….chemical fertilisers and deforestation. A. the another/for B. other/of C. others/of D. another/about 5. A lot of industries denied…………..to global warming in the past. A. contribute B. contributed C. having contributed D. to contribute 6. We will focus on the …………of global warming on people’s health and life on Earth in general. A. conflicts B. rows C. controversy D. effects 7. ……………the environment irresponsibly, humans now have to suffer the effects of global warming. A. Having treated B. Treated C. To treat D. To be treated 8. Global warming leads………climate change, allowing for some infectious deseases to spread more easily. A. for B. to C. about D. with 9. We should make it…………how global warming contributes to heat-related illlnesses and death. A. clearly B. to clear C. clear D. clearing 10. It has severe impact on water supplies, threatens food production and upsets…………balance. A. ecological B. ecology C. ecologically D. ecologist 11. They will point………..how people can change their daily habits to reduce their carbon footprint. A. at B. to C. into D. out