Chỉ ra tính mạch lạc trong đoạn trích sau: Sáng sớm, trời quang hẳn ra. Đêm qua, một bàn tay nào đó đã giội rửa vòm trời sạch bóng. Màu mây xám đã nhường chỗ cho một màu trắng phớt xanh như màu men sứ. Đằng đông, phía trên dải đê chạy dài rạch ngang tầm mắt, ngăn không cho thấy biển khơi, ai đã ném lên bốn năm mảng mây hồng to tướng, lại điểm xuyết thêm ít nét mây mỡ gà vút dài thanh mảnh. Nắng rạng trên nông trường. Con sông máng vạch một nét đỏ gạch phù sa thẳng tắp. Màu xanh non mơn mởn của lúa đương thì con gái óng lên cạnh màu xanh đậm như mực của những đám cói cao. Đó đây, những mái ngói của nhà hội trường, nhà ăn, nhà máy nghiền cói... nở một nụ cười tươi đỏ. (Theo Bùi Hiển) giúp mik vs mik cần gấp ạ

Các câu hỏi liên quan

V. Read the following passage and answer the questions (5ms) Dear Tim, Thank you for your letter. It’s very interesting to know about American students’ activities after school hours. I think we take part in different after school activities, too. Some students usually stay at school and play sports. They usually play soccer, table tennis or badminton. Some students like music and dancing. They often practice playing the guitar or the violin in the school orchestra. Many students in my class collect stamps. They are members of the school stamp collector’s club. They often talk about their stamps after school. I am also a member of the stamp collector’s club. I have lots of stamps because I often get letters from pen pal friends. We will finish our first school term soon. Please write and tell me about your school. 1. Why does Hoa know about American students’ activities after school hours? à…………………………………………………………………………………………… 2. Where can students play sports? à…………………………………………………………………………………………… 3. What do students in Hoa’s class collect? à…………………………………………………………………………………………… 4. Is Tim Hoa’s classmate? à…………………………………………………………………………………………… 5. Does Hoa’s first school term end? ……………………………………………………………………………………………