Cho mình hỏi cách tính diện tích xung quanh, diện tích toàn phần của hình hộp chữ nhật và hình lập phương

Các câu hỏi liên quan

The Magic Number Magic Number 18001567 is a 24-hour toll-free service for counselling and protecting children and young adults in Viet Nam. The helpline was set up in 2004 by the government with support from Plan Vietnam, an international children’s development organisation. By 2014, the helpline had received over 1.5 million calls from children and adults nationwide. Sixty-nine per cent of the calls came from children and most child callers were in the 11-14 year old and 15-18 year old groups. The calls were mostly questions about family relationships, friendships, and physical and mental health. Moreover, nearly 3,000 cases of missing or abandoned children, or children who were suffering from violence, trafficking, or sexual abuse received emergency support. The helpline promotes child participation in its operations by involving children as peer communicators and decision makers. A member of Child Helpline International, Magic Number aims to create favourable conditions for children to develop physically and mentally. If you need support or advice, or know of someone who does, just dial 18001567. (The facts, figures, and photos in this text are provided by Plan Vietnam) 1. The Magic Number was founded by __________. A. the government B. a national children’s development organisation C. the government with support from Plan Vietnam. 2. The helpline received over 1.5 million calls from children and adults nationwide __________. A. in 2004 B. in 2014 C. for nearly 10 years 3. __________have called the helpline most. A. The 11-14 year old groups B. The 15-18 year old groups C. A and B are correct 4. __________ calls received emergency support. A. 1.5 million B. 69% of the C. 3,000 5. What is the aim of the helpline? A. to involve children as peer communicators and decision makers B. to promote child participation in its operations C. to create favourable conditions for children to develop physically and mentally. 6. What is NOT true about the Magic Number? A. The helpline is called anytime during the day or night. B. The service is available in all cities and provinces in Viet Nam. C. Only children can call the helpline.

Bài 1. Đọc đoạn văn miêu tả người sau và thực hiện các yêu cầu: Bác thợ rèn cao lớn, cao lớn nhất vùng, vai cuộn khúc, cánh tay rám đen khói lửa và bụi búa sắt. Bác có đôi mắt lọt trong khuôn mặt vuông vức; dưới rừng tóc rậm dày, đôi mắt trẻ, to, xanh, trong ngời như thép. Quai hàm bạnh của bác rung lên như những tràng cười. Những tiếng thở rền vang như ngáy, giống như nhịp thở phì phò của ống bễ. Tôi được ngắm bác thợ rèn lần đầu vào một buổi chiều thu. Bác đang rèn một lưỡi cày. Áo sơ-mi phanh ra để lộ bộ ngực lực lưỡng mà mỗi hơi thở làm hằn lên những chiếc sườn của cái lồng ngực như bằng sắt ấy. Bác ngửa người ra lấy đà rồi giáng búa xuống.Và cứ thế, luôn luôn như thế không lúc nào dừng, than hình bác lắc lư uyển chuyển dưới sức thúc đẩy mãnh liệt của các cơ bắp. Bác quay những vòng tròn đều đặn, mang theo vô số tia lửa và để ánh chớp lại trên đe. (Theo Ê-min Dô-la) a/ Gạch chân những từ ngữ miêu tả đặc điểm của đối tượng miêu tả trong đoạn văn rồi điền vào bảng sau: Đối tượng Đặc điểm ngoại hình Hành động b/ Xếp đoạn văn trên vào các nhóm nào sau đây: - Tả ngoại hình - Tả hoạt động - Tả cả ngoại hình và hoạt động

1. Khi gõ vào mặt trống ta nghe được âm thanh phát ra. Vậy âm thanh đó phát ra từ đâu? A. Từ dùi gõ B. Từ mặt trống C. Từ cả dùi gõ và mặt trống D. Từ các lớp không khí trên mặt trống 2. Thế nào gọi là tần số? Đơn vị của nó? A. Là số lần dao động trên một đơn vị thời gian. Đơn vị Hz B. Là số dao động trong một giây. Đơn vị m/s C. Là số dao động trong một giây. Đơn vị Hz D. Là thời gian của một chu kỳ dao động. Đơn vị s 3. Một con lắc dao động 120 lần trong mộ phút. Tần số của nó là: A. 120 Hz B. 60 Hz C. 2 Hz D. 2 s 4. Có 4 con lắc đơn có chiều dài lần lượt là 50 cm, 60 cm, 70 cm và 80 cm. Con lắc có tần số dao động lớn nhất là con lắc có chiều dài: A. 50 cm B. 60 cm C. 70 cm D. 80 cm 5. Bạn Nam sau khi nhìn thấy tia chớp 3s thì nghe một tiếng nổ lớn. Em hãy giúp Nam tìm ra khoảng cách từ nơi phát ra tia chớp đến chỗ bạn Nam đứng. A. 1020 m B. 340 m C. 3000 m D. 2040 m 6. Một người quan sát sau khi nhìn thấy tia chớp 5 s thì nghe được tiếng sét. Biết khaongr cách từ nơi sét đánh đến chỗ người quan sát là 1700 m. Hỏi tốc độ truyền âm trong không khí bằng bao nhiêu? A. 170 m/s B. 340 m/s C. 170 km/s D. 340 km/s 7. Đặt một cái đồng hồ hẹn giờ vào trong một bình thủy tinh đậy kín nắp rồi bỏ chìm vào trong một thùng nước A. Nước càng đầy âm phát ra càng nhỏ B. Nước càng ít âm phát ra càng nhỏ C. Nước càng đầy âm phát ra càng bổng D. Nước càng ít âm phát ra càng trầm 8. Người ta sử dụng phản xạ siêu âm trong những trường hợp nào sau đây? A. Xác định vị trí máy bay B. Dò tìm khuyết tật trong vật rắn C. Xác định độ sâu của biển D. Cả A, B, C đều đúng 9. Theo em những âm hanh nào sau đây gây ô nhiễm tiếng ồn A.Tiếng nhạc mở lớn trong nhà kín B.Tiếng nhạc từ các quán karaoke gần trường học C.Tiếng chó sủa khi chạy trên đồng D.Tiếng tàu hỏa chạy qua khu dân cư ít người 10. Khi phải làm việc trong môi trường bị ô nhiễm tiếng ồn ta nên: A.Nhét bông gòn vào tai B. Đeo headphone để nghe nhạc suốt giờ làm việc C.Gắn hệ thống giảm âm vào các động cơ gây tiếng ồn trong công xưởng D.A và C đều đúng 11. theo em những âm thanh nào sau đây không phải là ô nhiễm tiếng ồn? A. Tiếng chim hót vào buổi sáng B. Tiếng máy khoan cắt bê tông gần nhà ở C. Tiếng họp chợ gần trường học D. Tiếng nổ của động cơ xe máy đã tháo hệ thống giảm thanh 12. Ta thường nghe tiếng xe cộ trước khi nhìn thấy nó, tuy nhiên có một vài loại máy bay ta lại nhìn thấy nó trước khi nghe tiếng. Em hãy giải thích tại sao? A. Vì máy bay này dùng bộ phận giảm thanh B. Vì máy bay này có vận tốc lớn hơn vận tốc âm thanh C. Vì máy bay này có vận tốc lớn hơn vận tốc ánh sáng D. Vì môi trường bị ô nhiễm nên ta không nghe rõ

Public art is a loose term we use to describe any art project — in any media — that has been designed and crafted for the public domain. Often located outside and always accessible to all, public art can take any shape or form, from a reflective bean to a giant rubber duck, because it’s not the work that defines it, it’s the mission to bring art and design to the masses that does. Here on HuffPost Arts & Culture, we strive to follow in the footsteps of the artists who produce stunning pieces of public works, taking inspiration from individuals who believe in the democratization of art. We love nothing more than to bring the unseen corners of the art world, whether they’re located in galleries, on the internet, or on the streets to hungry readers who may or may not already be wooed by the beauty of creativity. We hope to constantly question and challenge the boundaries of what is art, showcasing not just the banner exhibitions we love or the auctions that amaze us, but the efforts of countless emerging and outsider artists who truly believe in the power and value of art and art education. A. Mike Kelley’s “Mobile Homestead” (2005) Kelley’s homestead is a full size reproduction of the Michigan home Kelley grew up in. The front of the house is designed like a mobile home, able to drive around Detroit completing acts of public service. The back end, permanently located at the Museum of Contemporary Art in Detroit, serves as a space open for social services including haircuts, barbecues, or locales where homeless people can pick up their mail. The portable aspect of the project will travel to Los Angeles this summer as part of MOCA’s Mike Kelley retrospective. B. Anish Kapoor’s “Cloud Gate” (2006) Kapoor’s iconic “Cloud Gate“ takes the form of an 100-ton stainless steal bean, located in the center of Chicago’s Millennium Park. The massive stainless steel sculpture, supposedly inspired by liquid mercury, reflects a warped alternative of the Chicago cityscape in its seamless refection. If you haven’t seen the colossal alien form for yourself, you’re probably familiar with the idea thanks to the onslaught of selfies that undoubtably follow a visit to the classy funhouse mirror. C. Florentijn Hofman’s Giant Rubber Duck (2007) Just how big is the biggest rubber duck in the world? In case you’re curious, it’s 85 feet tall and weighs in at 1,300 pounds. The supersized waterbird is one of a series made by Hofman, all identically designed yet differently sized. The birds have been making international appearances everywhere from Hong Kong to São Paulo to Pittsburgh, winning the hearts of many in the process. “The Rubber Duck knows no frontiers,“ the Dutch artist said of the creation. “It doesn’t discriminate... and doesn’t have a political connotation.” D. Candy Chang’s “Before I Die” Mural (2011) When artist Chang was grappling with the loss of a loved one, she turned to art for comfort. The Taiwanese American artist wrote the words “Before I die I want to _____” on an abandoned building in her neighborhood, allowing passersby to express their thoughts and dreams anonymously. Today over 450 “Before I Die” walls live in over 60 countries, written in over 30 languages. The stunning mutual bucket list serves as a reminder of what’s really important in life. E. Yarn-Bombed Andy Warhol Bridge (2013) In 2013, Pittsburgh’s Andy Warhol Bridge was transformed into the United States’ biggest - and probably most colorful - example of yarnbombing. The jaw-dropping endeavor, imagined by a group of craft enthusiasts who call themselves “Knit the Bridge,” involved over 580 beautifully knitted (and sometimes crocheted) blankets that were sewn together and draped over various parts of the massive bridge. The yarn-splosion spruced up the otherwise dull yellow structure, proving that a little public art can go a long way in terms of civic design.