Used to 1 - exercises Be used to / get used to 1. Used to / get / be used to 2. Used to / be / get used to 3. Would and used to 1 4. Used to - English exercises 5. Used to / to be used to 6. Would and used to 2 7. Will, would and used to 8. Used to / be used to / would 9. Used to / be used to / would 10. Used to / to get used to 11. To be used to + -ing 12. Past habits: used to 13. Use / used to / be-get used to Used to 2 - exercises Be used to / get used to 1. Affirmative - negative- questions 2. Used to / be / get used to 3. I used to vs I am used to 4. Used to / be used to / get used to 5. Used to or to be used to 6. Used to / get / be used to 7. Used to / be / get used to 8. Used to / be used to .. 9. Used to / would + infinitive 10. Used to - grammar practice 11. Used to or would - exercises 12. Used to - correct forms 13. Would and used to III. Fill in the PRESENT PERFECT SIMPLE forms of the verbs in brackets. 1.The bell ……… (JUST RING) 2.I ………..to him yet (NOT TALK) 3.I …………….to him several times (SPEAK) 4.He ………..here before (NOT BE) 5.They …………us for a long time. (NOT VISIT) 6.She ………..to England twice in her life (BE) 7.I ……………the dishes (ALREADY WASH). 8………….the radio yet ? (HE REPAIR) 9.She ………….the table. (JUST SET) 10.The teacher …………yet (NOT ARRIVE). 11. I ………….that book before. (READ) 12…………to Germany ? (YOU EVER BE) 13.I ……….him before (NEVER MEET). 14…………..him lately ? (YOU SEE) 15.He ……………..to me since last year (NOT WRITE). 16………………anything from your parents ? (YOU HEAR) 17.How long …………..that car ? (YOU HAVE) 18.Where ………………..(YOU BE)? 19.I …………………many new words this week. (LEARN) 20.He ……………..such a bright class before. (NEVER TEACH) IV.Complete the sentences with FOR or SINCE ! 1.John's parents have been living in Germany a long time. 2.The cat hasn't eaten anything yesterday. 3.Kim and Joey have been friends three years. 4.Miss Thomas has taught at my school 1975. 5.Guy has known Joanna they were at primary school. 6.Have you seen her she got married ? 7.I haven't heard from my pen pal a long time. 8.Halina has played the saxophone she was 12. 9.It has rained without interruption three days. 10.He's written to her every day she left. 11.You haven't emptied the rubbish bin last week. 12.She has kept the secret thirty years. 13.I've thought about you every day we met. 14.You've slept ten hours. 15.Have you spoken to each other you had the argument? 16.Hi ! I Haven't seen you ages. 17.How many times have you been late the beginning of the term? 18.We haven't played basketball they closed the gym for repairs. 19.I haven't had a cold years. 20.I haven't bought a new CD months.
cho nửa đường tròn tâm o đường kính MN. từ một điểm A trên tiếp tuyến Mx của nửa đường tròn (O), vẽ tiếp tuyến thứ 2 AE (E là tiếp điểm). Nối A với N cắt nửa đường tròn (O) ở B a) chứng minh rằng AM^2=AN.AB b) AO cắt ME tại C. Chứng minh tứ giác ABCM nội tiếp c) Kẻ EI vuông góc với MN, cắt AN tại D. Tính CD biết ME=8cm , MN=10cm Giải dùm mình câu c với
Bạn nào giải giúp mik với ạ Mik cho 5 sao ạ
Câu 1 nêu các phương pháp thuyết minh Câu 2 viết một bài văn giới thiệu một mon ăn truyền thống trong dịp tết cổ truyền của người việt nam ta *Gợi ý: A, MB: Giới thiệu món ăn truyền thống trong dịp tết của người việt nam B, thân bài Gồm các ý sau : 1nguồn gốc món ăn 2 nguyên liệu làm món ăn 3 các bước thực hiện, mỗi bứơc cần những thao tác gì 4 yêu cầu thành phẩm: mùi vị, màu sắc,... C, KB Khẵng định ý nghĩa món ăn đó trong ngày tết của dân tộc việt nam
Câu 5. Tìm số nguyên x, biết : a/ 2x-35 = 15, * b/ 3x+17=2, * c/ 8-(-x) = 6, * d/ |x-5| = 7 * Câu 4. Điền dấu thích hợp vào chỗ (...): a/ (-6).(-2008)... 0 * b/ (-17).5.....(-5)(-2), * c/ (-67).(-68).(-69)...0, * d/ (-15)(-16)(-17)(-18)...0. *
hãy nêu ảnh hưởng của vị trí địa lý ở nước ta đến đặc điểm tự nhiên cũng như để phát triển kinh tế văn hóa xã hội an ninh quốc phòng nước
Một sợi dây dài 2,5 m số sau khi cắt đi 20% sợ dây đó thì sợi dây còn lại bao nhiêu xăng-ti-mét ?
(2xbình+1)(4x-3)=(2x bình+1)(x-12)giúp mik vs
Viết đoạn văn 8-10 câu nêu suy nghĩ của em về tình yêu nước của nhân dân ta thể hiện qua chiến dịch chống covid19. Trong đó sử dụng ít nhất hai câu đặc biệt
không cần làm hết làm được í nào hay í đấy ạ DẠNG TOÁN TÌM KHOẢNG CÁCH Cho hình chóp S.ABCD có SA vuông góc (ABCD), ABCD là hình chữ nhật SA=2a AB=3a AD=4a gọi O M N là trung điểm AC AO AM a) Tính khoảng cách M, N đến (SCD) b) Tìm góc giữa SO và (SCD), (SCD) và (SBC)
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến