Bài làm
Bài 4
a) ta có: BC²= 5² = 25
AB²+AC²=3²+4²=9+16=25
=> BC²=AB²+AC²
=> ∆ABC vuông tại A.
b)
Giúp mình với, mình cần gấp Cho tam giác ABC cân tại A, có AB=9cm, HC=2cm2cm. Tính độ dài cạnh BC
Cho tam giác ABC vuông tại A. Vẽ tia phân giác CK (K thuộc AB). Vẽ AH vuông góc CK và AH cắt BC tại I. Chứng minh: Tam giác ACI cân. Giúp em vẽ hình và chứng minh nhé ! <3
Nêu khái quát dân cư và đặc điểm kinh tế 3 khu vực của châu phi: Bắc phi, trung phi, nam phi
Trong phòng thí nghiệm, người ta dùng khí H2 để khử sắt (III) oxit ( Fe2O3) và thu được 11,2g sắt. a. Viết phương trình hóa học.
Một mảnh vườn hình thang có độ dài đáy lớn 45m; đáy bé 35m và chiều cao bằng 2/5 tổng độ dài hai đáy. Người ta trồng rau trên mảnh vườn đó, trung bình cứ 3m² thu hoạch được 9kg rau. Hỏi trên cả mảnh vườn người ta thu hoạch được bao nhiêu tấn rau? Giúp e câu 7 ạ , ai nhanh nhất em cho 5 sao lun
cho đường tròn (0).đường thẳng d tiếp xúc với đường tròn (0)tại a.trên d lấy một điểm b(b≠a)vẽ đường tròn (b, ba) cắt đường tròn (0)tại điểm c (c≠a)chứng minh bc là tiếp tuyến của (0)
NƯỚC MỸ CÓ 165000000 NGƯỜI TRONG ĐỘ TUỔI LAO ĐỘNG.THÁNG 3 NĂM 2013 CÓ 6,6% SỐ NGƯỜI TRONG ĐỘ TUỔI LAO ĐỘNG BỊ THẤT NGHIỆP ,THÁNG 4 NĂM 2013 SỐ NGƯỜI THẤT NGHIỆP LÀ 6,5%.HỎI THÁNG 4 NĂM 2013 CÓ THÊM BAO NHIÊU NGƯỜI CÓ VIỆC LÀM(SỐ NGƯỜI CÓ VIỆC LÀM NHÉ) BÀI 2:HỌC KỲ 1 SỐ HỌC SINH NAM CỦA KHỐI 5 CHIẾM 47,5% SỐ HỌC SINH KHỐI 5.HỌC KỲ 2 CÓ 4 EM NAM VÀ 5 EM NỮ MỚI CHUYỂN ĐẾN NÊN SỐ HỌC SINH NAM CHIẾM 50% CẢ KHỐI 5.HỎI HỌC KỲ 2 SỐ HỌC SINH NAM CỦA KHỐI 5 CÓ BAO NHIÊU BẠN
Phần I: Đọc - hiểu (3,0 điểm) Xanh xanh bãi mía bờ dâu Ngô khoai biêng biếc Đứng bên này sông sao nhớ tiếc Sao xót xa như rụng bàn tay” (Trích “Bên kia sông Đuống” – Hoàng Cầm) Câu 1 (0,5 điểm): Xác định phương thức biểu đạt chính của văn bản? Câu 2 (1,5 điểm): Xác định phép tu từ được sử dụng trong văn bản ? Nêu tác dung của phép tu từ đó? Câu 3 (1,0 điểm): Nêu nội dung chính của văn bản ? Phần 2: Làm văn (7,0 điểm) Em hãy chứng minh rằng : Tục ngữ là một kho tàng kinh nghiệm quý báu mà ở đó cha ông ta đã đúc kết những chân lí nghìn đời về mọi mặt của cuộc sống.
Bạn nào giúp mk với cầu xin luôn đó Mai mk phải nộp rồi Giúp mk 2 câu này thôi
The system of higher education had its origin in Europe in the Middle Ages, when the first universities were established. In modern times, the nature of higher education around the world, to some extent, has been determined by the models of influential countries such as France and Germany. Both France and Germany have systems of higher education that are basically administered by state agencies. Entrance requirements for students are also similar in both countries. In France, an examination called the baccalauréat is given at the end of secondary education. Higher education in France is free and open to all students who have passed this baccalauréat. Success in this examination allows students to continue their higher education for another three or four years until they have attained the first university degree called a licence in France. Basic differences, however, distinguish these two countries' systems. French educational districts, called académies, are under the direction of a rector, an appointee of the national government who is also in charge of universities in each district. The uniformity in curriculum throughout the country leaves each university with little to distinguish itself. Hence, many students prefer to go to Paris, where there are better accommodations and more cultural amenities for them. Another difference is the existence in France of prestigious higher educational institutions known as grandes écoles, which provide advanced professional and technical training. Most of these schools are not affiliated with the universities, although they too recruit their students by giving competitive examinations to candidates. The grandes écoles provide rigorous training in all branches of applied science and technology, and their diplomas have a somewhat higher standing than the ordinary licence. In Germany, the regional universities have autonomy in determining their curriculum under the direction of rectors elected from within. Students in Germany change universities according to their interests and the strengths of each university. In fact, it is a custom for students to attend two, three, or even four different universities in the course of their undergraduate studies, and the majority of professors at a particular university may have taught in four or five others. This high degree mobility means that schemes of study and examination are marked by a freedom and individuality unknown in France. France and Germany have greatly influenced higher education systems 20cd the world. The French, either through colonial influence or the work of missionaries, introduced many aspects of their system in other countries. The German the first to stress the importance of universities as research facilities, and they also created a sense of them as emblems of a national mind.
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến