23.A
24. C
cho tam giác ABC có M,N,P,E là trung điểm của BC,CA,AB cm vectơ MN= vectơ PB
Ai đó dịch hộ với ạ A huge portion of my early childhood memories is rather patchy and fuzzy where I barely recall the names and faces of my kindergarten teachers or classmates. But the only thing that still stayed on with me from that period was the stories by Enid Blyton. I could proudly say that I grew up with Blyton’s characters who accompanied me from my adolescence years well into my mid-elementary school years because her stories had varying levels of difficulty that catered to a wide group of readers. For myself, this author opened up my young impressionable mind to different worlds, worlds that were magical and also culturally different. For example, boarding schools are not common options in Singapore because for a tiny island like ours, my elementary school was only a 15-minute walk away from home. Yet through the Malory Towers series, I knew more about how other children lived in other areas of the world. As compared to watching cartoon, her stories left children much more room for imagination and creative thinking. I conjured images about how Moon-face and Saucepan Man from the Faraway Tree series might look like and what color would an elf’s clothes be. In my mind, elves were never as raggedy as Dobby in Harry Potter or as suave as Legolas in Lord of The Rings. Instead, they were diminutive in stature, slender with sharp ears and friendly almond eyes wearing grey clothes. After more than a decade of outgrowing Blyton’s books, I am deeply and truely impressed that she was able to articulate thoughts suitable for a child. Being an author or writer, it is imperative to write in a way clearly understood by the readers. As such, children authors need to simplify their thoughts and articulate using grammar and vocabulary appropriate for different age groups. As an adult, one could imagine the difficulties to be a children’s author, much less a successful and timeless one for requires us to stop thinking like a grown-up and adopt the children’s psyche.
Hai điện tích q1 = 5.10-9 (C), q2 = - 5.10-9 (C) đặt tại hai điểm cách nhau 10 (cm) trong chân không. Độ lớn cường độ điện trường tại điểm nằm trên đường thẳng đi qua hai điện tích và cách đều hai điện tích là bao nhiêu?
Cho A=(m; 2m-1) , B = [ -3m+5; 5m-1] . tìm m để A giao B có 1 phần tử
Bài 2 dạng 3 nha mọi người. Cảm ơn
Cho y=fx có bảng biến thiên như sau
Tổng hạt cơ bản trong nguyên tử X là 52, hạt ko mang điện bằng 1.06 lần hạt mang điện âm
Một người đi quãng đường AB vận tốc 15/km trên nửa quãng đường đầu và vận tốc 10/km trên nửa quãng đường sau. Vận tốc trung bình của người đó trên cả quãng đường AB là …..km/h.
2 đầu máy xe lửa cùng chạy trên 1 đoạn đường sắt thẳng với vận tốc là 60 và 40 km/h . Xác định vận tốc tương đối của đầu máy 1 so vs đầu máy 2 a. 2 đầu máy ch.động ngược chiều nhau b. 2 đâu máy ch.động cùng chiều
Giúp mình với. Bài1: Tổng số proton, notron, electron trong nguyên tử của 1 nguyên tố là 34. Xác định nguyên tử khối của nguyên tố. Bài2: Tổng số hạt trong hạt nhân của 1 nguyên tử là 7. Tìm số lượng mỗi hạt có trong nguyên tử đó. Giải chi tiết giúp mình. Cảm ơn.
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến