1C, 2B, 3A, 4C, 5B, 6C, 7D, 8A, 9B, 10C, 11A, 12C, 13B, 14D, 15C, 16A, 17B, 18C, 19A, 20B, 21C, 22B, 23A, 24D, 25B, 26A, 27B, 28C, 29B, 30A
1859 × 3679= nhanh nha các bạn
I. 1. I got to the school at 12.00 but Maria’s lesson ____ (not finish yet). 2. This hotel ___ (build) a hundred years ago. 3. He told her he ____ (want) to see her again. 4. A: I didn’t see the Pyramids when I went to Egypt. B: Neither ____ (do) I. 5. I ____ (know) Pam for ten years. She’s my best friend. 6. If Jack really loved Sue, he ____ (ask) her to marry him. 7. A: How long ___ you ___ (be) afraid of water? B: Since I was a small child. 8. A: I ___ (not like) ice-cream. B: Neither do I. 9. The teacher asked me if I ___ (want) to take an exam. 10. A: Why are you going to the supermarket? B: ____ (buy) some bread. 11. The secretary asked me who I _______ (wait) for. 12. If they ___ (get) here before eight o’clock, we’ll go out for a meal. 13. This sports centre ____ (open) by the Queen in 1998. 14. BMW cars ___ (make) in Germany. 15. What would you do if you ___ (lose) your mobile phone? II. 1. It’s important to learn / learning a language when you’re young. 2. It’s too / enough hot to sit here. Let’s go inside. 3. Was / Did he use to play football for Liverpool? 4. When I was ill I couldn’t eat nothing / anything. 5. What have you seen / did you see at the cinema last night? 6. The concert might / will finish early. It depends how many songs they sing. 7. You shouldn’t / don’t have to sunbathe without suncream. 8. I’d like to go / going to London for a weekend. 9. I get on well with my parents / with my parents well. 10. They’ve lived in this town since / for 20 years. 11. You don’t have to / mustn’t pay to see the film. It's free. 12. He’s very interested in study / studying Art at university. 13. A: I love going out in the evening. B: So / Neither do I. 14. I might go/ to go to the party. I’m not sure. 15. If I don’t do my homework, my teacher will be / would be very angry. III. Complete the sentences with one word. 1. He hasn’t seen his brother ___ last November. 2. I ran into the shop and went ___ the stairs to the first floor. 3. ____you ask him, he’ll help us. 4. A: ____ they use to have a small shop in the town centre? B: Yes, but it closed two years ago. 5. He isn’t old ___ to learn to drive. You have to be 17. 6. I phoned Tim but he ____ already left. 7. The teacher ____ me if I knew the answer. 8. The picture was painted ___ the French painter, Monet. 9. I’m bored. There’s ____ to do in this town. 10. If I drink ___ many cups of coffee, I get a bad headache. IV. Underline the odd word(s) out. 1. football golf cycling tennis 2. retire earn miss get a job 3. physics maths chemistry biology 4. throw kick push shoot 5. wear put on try on carry 6. spider cow horse pig 7. get an email get home get a present get a salary 8. crocodile swan dolphin giraffe 9. an exam housework yoga your bed 10. rabbit bear crocodile tiger
Một trường Trung học cơ sở có 50 phòng học, mỗi phòng có 11 bộ bàn ghế, mỗi bộ bàn ghế có thể xếp cho 4 học sinh ngồi. Trường có thể nhận nhiều nhất bao nhiêu học sinh?
“...Xã hội mở ngày nay làm cho không có ai là “nhỏ bé” trên cuộc đời này, trừ khi tự mình muốn “nhỏ bé”. Ai cũng có thể trở thành những “con người lớn” bằng hai cách, làm được những việc lớn hoặc làm những việc nhỏ với một tình yêu cực lớn. Và khi biết chọn cho mình một lẽ sống phù hợp rồi sống hết mình và cháy hết mình với nó, mỗi người sẽ có được một hạnh phúc trọn vẹn. Khi đó, ta không chỉ có những khoảnh khắc hạnh phúc, mà còn có cả một cuộc đời hạnh phúc. Khi đó, tôi hạnh phúc, bạn hạnh phúc và chúng ta hạnh phúc. Đó cũng là lúc ta thực sự “chạm” vào hạnh phúc!.” (“ Để chạm vào hạnh phúc”- Giản Tư Trung, Thời báo Kinh tế Sài Gòn Online, 3/2/2012 ) Câu 1: Nêu nội dung chính của văn bản . Câu 2: Theo quan điểm riêng của mình, em chọn cách “chạm” vào hạnh phúc bằng việc “làm những việc lớn” hay “làm những việc nhỏ với một tình yêu cực lớn”. Vì sao? ( Nêu ít nhất 02 lý do trong khoảng 5 – 7 dòng) Câu 3: Trong văn bản có nhiều cụm từ in đậm được để trong ngoặc kép, hãy nêu công dụng của việc sử dụng dấu ngoặc kép trong những trường hợp trên. Cụm từ “nhỏ bé” và “con người lớn” sử dụng nghĩa gốc hay nghĩa chuyển? Phương thức chuyển? Từ đó, hãy giải thích nghĩa hàm ý của 02 cụm từ “nhỏ bé” và “con người lớn” . Câu 4: Xác định một BP tu từ trong văn bản. Nêu tác dụng?
1. If I see him, I _____ (give) him a gift. 2. If I had a typewriter, I _____ (type) it myself. 3. If I had known that you were in hospital, I _____ (visit) you. 4. You could make better progress if you _____ (attend) class regularly. 5. If I _____ (know) his telephone number, I’d give it to you. 6. If you _____ (arrive) ten minutes earlier, you would have got a seat. 7. If he worked more slowly, he _____ (not make) so many mistakes. 8. I shouldn’t drink that wine if I _____ (be) you. 9. If I _____ (find) a cheap room, I will stay a fortnight. 10. A lot of people _____ (be) out of work if the factory closed down.
tìm x biết a) 5(x+3)-2x(3+x)=0 b) 4x(x-2004)-x+2004=0 c) (x+1)²=x+1
Đề : Theo em thế nào là kể chuyện ? m.n ơi nếu m.n bt crush con bn thân cs ny m.n sẽ làm j
Vẽ đậu mầm nhá, cứ theo luật hoidap mà làm ^^
BT: Tìm điều kiện để CTBH có nghĩa a) √-3/2x+1 b) √2x-4/5 c) √15/4x-7
Khi đốt nóng 1g magie kết hợp vs 2,96g clo tạo muối Magie Clorua. Tìm CTHH của muối biết phân tử hợp chất đó chỉ có 1 nguyên tử Magie Mn giúp mk tính theo đvC nhé! Cảm ơn nhiều
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến