truyện zìa zậy
gửi bạn tranh sẵn
Không biết có cute k nữa... 😀
Giúp mình câu d với thank you 😍
Exercise 3. Read the text and answer questions. Are there intelligent beings on the planets in our solar system? Most scientists do not think so. If there are, the only likely place is Mars. It is fun to imagine our kind of humans on other worlds, but they would probably look so different we might not recognize them as people at all. Living things have a wonderful way of adapting themselves to conditions around in order to stay alive. Plants grow in the Arctic. Some simple animals can survive being boiled or frozen. Creatures live in the blackest deeps of the sea under thousands of tons of pressure. We cannot really state that our kind of air is the only kind living things could breathe or that they must have water or certain climate. Creatures that breathed other gases or lived in other temperatures, however, would not look like us. Are there people anywhere else in the universe? Maybe there are. In our own galaxy, there are billions of stars. Some must have planets with conditions like those on earth. Somewhere in space, there could be other thinking beings. If their planets are older, they may know more than we do. They may be a traveling in space. 1. Scientists think that on other planets in our solar system there are _______ A. probably some other intelligent beings. B. probably no other intelligent beings. C. certainly some other intelligent beings. D. certainly no other intelligent beings. 2. Scientists think that any intelligent beings on other planets in our solar system. A. would live under thousands of tons of pressure. B. would be very different from us. C. would already be traveling in space. D. would have adapted themselves to conditions better than we have done. 3. What do creatures do to stay alive if conditions around them change? A. to travel in space. B. to grow in the Arctic. C. to go to other worlds. D. to adapt themselves. 4. The bolded word "They" in the passage refers to A. planets. B. conditions. C. other thinking beings. D. billions of stars. 5. Other human beings live A. possibly on other planets of stars in our galaxy. B. possibly on other planets in our solar system. C. possibly on other stars in our own galaxy. D. everywhere in the universe.
chán Cho mình xin lời khuyên thử: Chuyện là vừa nãy mình ngồi viết văn trả lời cho 1 bạn gần nửa tiếng xong thì mình thấy có 1 bài cx y như vậy nên chuyển bài mình sag đấy trả lời luôn... Thì lúc sau mình bị xoa 1 bài vì là có nội dung giống với trc đó thì mình ngĩ ok do mình sai.... xog không hiểu kiểu j mod xóa luôn câu còn lại của mình với lí do sao chép bài trc.... cảm thấy mất công thực sự :(( Vạy là mình sai hay mod sai ạ ? lần đầu thì do mình sai nhưng lần sau thì mình thấy tức thực sự . Đây không phải lần đầu mình bị xoa trc đó cx có 1 vài văn của mình bị xóa ức chế quá :( VẼ CHIBI/MẦM/ANIME TỨC (FULL LINE)
Exercise 2. Fill in the gaps to complete the passage below. When the frequency of wildfires in a particular region is too much, it may have a (1) ___________ impact on the ecosystem. (2) ___________ , frequent wildfires will disrupt the (3) ___________ cycles of these forests by eradicating native plant species and (4) ___________ the growth of (5) ___________ plants and other invasive plant species. Wildfires can exacerbate levels of carbon dioxide in the atmosphere, thereby (6) ___________ the (7) ___________ effect that is already plaguing our earth. Further, wildfires generate ash and forests available plant (8) ___________, thereby greatly effecting the (9) ___________ of forests. With an increase in water runoff, wildfires can engender flash flood conditions and enable soil (10) ___________. 1. A. devastate B. devastating C. devastation 2. A. For example, B. Therefore C. However 3. A. nature B. native C. natural 4. A. encouraging B. encourage C. encourages 5. A. fire-resisting B. fire-resisted C. fire-resistant 6. A. strengthening B. strong C. strength 7. A. green houses B. greenhouse C. green house 8. A. nutrition B. nutrients C. nutritious 9. A. biodiversity B. diverse C. diversity 10. A. erode B. erosive C. erosion
Trong các số từ 1 đến 2021 có tất cả bao nhiêu số ko chia hết cho 3?
C1: kể tên các tỉnh tiếp giáp biển đông của vùng đ.bằng sông Cửu Long ? C2: hãy cho bt các nguồn gây ô nhiễm mt biển nc ta? C3: hs cần pai lm gì để gió phần bv chủ quyền vùng biển đảo nc ta? C4: theo công ước Liên Hợp quốc về luật biển năm 1982 VN có những vùng biển nào? C5: hãy cho bt luật biển VN đc quốc hội nc ta phê chuẩn vào ngày tháng năm nào? C6: hãy cho bt phao số 0 có nghĩa gì? C7: vùng lãnh hải có đặc điểm gì? C8: vùng biển VN tiếp giáp vs vùng biển của những quốc gia nào? C9: kể tên 5 loại vb quy phạm pl trong hệ thống pl VN có liên quan sến biển đảo? C10: hãy cho bt các loại tài nguyên khoáng sản trên biển đông thuộc VN ? C11: chính phủ cm lâm thời cộng hòa miền nam VN tuyên bố KĐ chủ quyền của VN đa vs 2 quần đảo hoàng sa Trường Sa vào ngày tháng năm nào? C12: vịnh nào ở VN có nhìu đảo nhỏ nhất? C13: khi nc dângg, nơi nào ở VN bị nản hưởng nặng nề nhất? C14 kể tên các ngư trường tro gj điểm của VN? C
Chứng minh 11^100 - 1 chia hết 1000
vẽ chibi/ anime /..... buồn NL: có nên bỏ hoidap ko ta....
..................................................../
Tìm x1, x2 theo m $\left \{ {{x1+x2=-\frac{m-2}{2}} \atop {2x1-x2=0}} \right.$ thay x1,x2 vừa tìm đc vào pt : x1.x2=-$\frac{m}{2}$ => Tìm m
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến