Tòa án làm nhiệm vụ gì? Viện kiểm sát làm nhiệm vụ gì?

Các câu hỏi liên quan

(1) Ứng xử là thái độ, hành vi, lời nói thích hợp trong quan hệ giao tiếp giữa người với người, giữa người với thiên nhiên. Thuật ngữ văn hóa đặt trước ứng xử có nghĩa là tô đậm chiều cao phẩm chất, chiều rộng quan hệ của người ứng xử. Có con người là có cách ứng xử giữa họ với nhau, giữa họ với môi trường sống. Nhưng văn hóa ứng xử được hình thành từ khi văn minh phát triển ở một cấp độ nào đó nhằm diễn đạt cách ứng xử con người đối với thiên nhiên, đối với xã hội và đối với chính mình… (2) Ở các nền văn hóa khác nhau có hệ chuẩn không giống nhau, nhưng vẫn có giá trị chung. Đó là sống có lý tưởng, trung với nước, hiếu với cha mẹ, tình thương đối với đồng bào, trung thực với bạn bè, giữ chữ tín trong mọi quan hệ. Trong văn hóa phương Đông, Khổng tử khuyên mọi người tu tâm dưỡng tín với sáu chữ: nhất nhật tam tĩnh ngô thân. Đối với người Nhật, nhân cách văn hóa được công thức hóa: thiện, ích, đẹp. Nước ta coi trọng mục tiêu giá trị: chân, thiện, mỹ. Ở châu Âu, người ta nói tính cách, khi bàn giá trị nhân cách tiêu biểu dân tộc. Tính cách Nga được thể hiện ở lòng đôn hậu, tình thủy chung, nghĩa cử quốc tế cao cả. Khẩu hiệu tri thức là sức mạnh được nhiều nước tư bản châu Âu viện dẫn và ảnh hưởng tới hành động đã mấy trăm năm. Bí quyết hàng đầu của người Do Thái là sự trọng học, đề cao vai trò của trí tuệ, tôn sùng học vấn và tài năng. Để con gái lấy được học giả, hoặc lấy được con người là học giả làm vợ thì không tiếc tài sản. Tuy nhiên, họ cũng coi tri thức mà thiếu thực tiễn chẳng khác nào chú lừa chỉ biết thồ trên lưng sách vở. (Trích “Văn hóa ứng xử, noi thêm những điều cần nói”, Hồ Sĩ Vịnh,Tạp chí Văn học Nghệ thuật, số 332, tháng 2 – 2012) Câu 1. Nêu nội dung chính của từng đoạn trong văn bản trên (0,5 điểm) Câu 2. Xác định thao tác lập luận chủ yếu được sử dụng ở đoạn (1) và (2)

I. Rewrite the sentences below without changing their original meaning 1. We have never seen this place before They said ...................................................... 2. Scientists have invented new devices to help people live a longer life New devices .................................................... 3. John hasn*t finished some assignments yet Some assignments ............................................. 4. Their health is not very good because they don*t exercise regularly If they ...................................................... II. Write full sentences 1. The air , not be , polluted , if , there , not be , too many vehicles If ................................................................................ 2. We , not meet , each other , since , we , leave , school We ................................................................................ III. Combine the sentences in each pair into a new sentences that shows a cause / effect relationship . Use the words in brackets 1. Many rives and lakes are poisoned . Factories produce waste and pour in into rivers and lakes ( because ) 2. The environment is polluted . Birds leave their habitats and plants die ( make ) 3. Plastic bags are a major source of waste . We should not throw plastic bags everywhere ( so ) 4. The food is contaminated . People*t health is poor ( results in ) IV. Complete the second sentences so that it has similar meaning to the first sentences 1. Students are more aware of protecting the environment . Teachers teach environmental issues at school If ....................................................................................... 2. People speak English all over the word English ....................................................................... 3. Many rivers and lakes are poisoned . Factories produce waste and pour it into rivers and lakes Because .......................................................................... 4. They provided then food cleared up the debris After they ...................................................................... 5. Which one would you like , the blue or the green ? said the seller The seller asked ................................................................. V. Rearrange the words and phrases to form a complete sentences 1. is / country fair / entertainment / at / pig - racing / for / a / often / held / . ⇒ ............................................................................................................ 2. next Friday / postpone / We / meeting / will / the / she / if come / doesn*t / ⇒ ........................................................................................................... 3. English speakers / increasing / the / fast / of / number / world / is / the / in / . ⇒ .......................................................................................................... 4. holography / said that / Lan / interact / would help us / in real time / . ⇒ .......................................................................................................... 5. housework / the / do / All / by / will / done / 20 years time / robots / in / be / . ⇒ ................................................................................................... VI. Rewrite these sentences as directed ( using suggested words ) 1. I am working in a restaurant now , she said to John She ......................................................................... 2. They have to repair the engine of the car ( repaired ) .......................................................................... 3. Do you review your lessons in the evening ? Our teacher said to Mai Out teacher ................................................................... 4. I*m not you , but I think you should recycle these plastic carrier bags If ................................................................................ 5. Don*t draw no my wall , the boy said the neighbour The neighbour ................................................................... ( làm giúp mk vs ạ , đang cần gấp , cám ơn trước )