Viết đoạn văn quy nạp phân tích diễn biến tâm trạng của Thúy Kiều trong đoạn thơ trong hình
Cảm nhận về 1 đoạn thơ trong “Viếng lăng Bác” của Viễn Phương. Từ đó liên hệ với đoạn thơ được trích trong “Chúng chau canh giấc Bác ngủ, Bác Hồ ơi” của Hải Như để thấy được những nét tương đồng và khác biệt giữa 2 tác giả Bác nằm trong giấc ngủ bình yên Chúng ta hãy bước nhẹ chân, nhẹ nữa Giữa một vầng trăng sáng dịu hiền Trăng trăng ơi, hãy yên lặng cúi đầu... Vẫn biết trời xanh là mãi mãi Trọn cuộc đời Bác có ngủ yên đâu Mà sao nghe nhói ở trong tim Nay Bác ngủ, chúng ta canh giấc ngủ. “Viếng lăng Bác” – Viễn Phương “CCCGBNBHO” – Hải Như (không chép văn mẫu nhé)
: The film was very interesting. I watched it on T.V last night. (using relative pronoun) @ _________________________________________________________________________
:The first person who catches the ball will be the winner. (using to infinitive) @_________________________________________________________________________
Chọn 1 trong 3 cách viết đoạn. Viết 1 đoạn văn ngắn về hình ảnh mùa thuân trong khổ thơ 1 của bài Mùa Xuân nho nhỏ (không chép văn mẫu nhé)
trong 1 cuộc thi đá bóng có 4 đội tham gia và đấu theo thể thức vòng tròn (mỗi đội đấu với đội khác đúng 1 trận). Đội thắng được 3 điểm, hòa được 1 điểm, thua được 0 điểm.Cuối cùng 4 đội nhận được số điểm lần lượt là 5 điểm, 6 điểm, 1 điểm và x điểm. Tìm x
Tìm luận điểm chính,luận điểm phụ,luận cứ(gồm dẫn chứng và lý lẽ) lập luận trong hai bài tinh thần yêu nước của nhân dân ta và đức tính giản dị của bác hồ
Khi đặt điều kiện cho ẩn ta cần chú ý điều j ?
I. Complete the following words with -ity or -tive, and then say them aloud. 1. activ 9. opportun 2. posi 10. interac 3. possibil 11. qual 4. repeti 12. talka 5. competi 13. sensi 6. ac 14. attrac 7. national 15. creativ 8. commun 16. generos II. Circle the word with a different stress pattern from the others. 1. A. sensitive B. active C. attractive D. talkative 2. A. community B. activity C. quality D. character 3. A. nationality B. opportunity C. creativity D. communication 4. A. express B. practice C. describe D. decide 5. A. language B. conference C. understand D. message III. Read the text and decide T (true)/ F (false) for each statement. Natural disasters The definition of natural disasters is any catastrophic event that is caused by nature or the natural processes of the earth. The severity of a disaster is measured in lives lost, economic loss, and the ability of the population to rebuild. Events that occur in unpopulated areas are not considered disasters. So a flood on an uninhabited island would not count as a disaster, but a flood in a populated area is called a natural disaster. All natural disasters cause loss in some way. Depending on the severity, lives can be lost in any number of disasters. Falling buildings or trees, freezing to death, being washed away, or heat stroke are just some of the deadly effects. Some disasters cause more loss of life than others, and population density affects the death count as well. Scientists, geologists, and storm watchers work hard to predict major disasters and avert as much damage as possible. With all the technology available, it’s become easier to predict major storms, blizzards, cyclones, and other weather related natural disasters. But there are still natural disasters that come up rather unexpectedly, such as earthquakes, wildfires, landslides, or even volcanic eruptions. Sometimes, a time of warning is there, but it’s often very short with catastrophic results. Areas that are not used to disasters affected by flash floods or sudden hail storms can be affected in an extreme way. Statements T F 1. Natural disaster is any catastrophic event that is caused by nature or the natural processes of the earth. 2. A flood on an uninhabited island is counted as a disaster 3. Population density area never faces disasters. 4. Scientists, geologists, and storm watchers can prevent disasters completely. 5. Areas that are not used to disasters may be affected in an extreme way when disasters come unexpectedly. IV. Read the paragraph below and fill in each blank with a suitable word from the boxes. Erosion in America Erosion of America's farmland by wind and water has been a problem since settlers first put the prairies and grasslands under the plow in the nineteenth century. By the 1930s, (1) 282 million acres of farmland (2) by erosion. After 40 years of (3) efforts, soil erosion has accelerated due to new demands (4) on the land by heavy crop pollution. In the years ahead, soil erosion and the pollution problems it causes are likely to replace petroleum scarcity as the nation's most critical (5) resource problem. 1. A. more than B. more C. less D. than 2. A. damaged B. was damaged C. were damaged D. damages 3. A. conserve B. conservation C. conserving D. conservations 4. A. were placed B. was placed C. which placed D. placed 5. A. nature B. natural C. nation D. national mình cần gấp :(( giúp mình nha
1/ Trình bày nội dung văn bản dưới dạng bảng làm cho nội dung của văn bản:
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến