Thế nào là điệp ngữ? Chỉ rõ điệp ngữ trong các câu sau và cho biết tác dụng của các điệp ngữ đó?
93. I think he ………the letter. A. answers B. answering C. will answer D is answer 94. They ………..bored with listening to classical musicnow. A. are B. were C. have been D. will be 95. It is the first time I ……..this place A. have visited B. visited C. will vist D. had visited 96. I have just started English courses. I …………..English grammar now. A. study B. studying D. am studied D. am studying 97. She ……….of great help to us since she ………..with us. A. has been / has lived B. has been/ lived C. was/ has lived D. was/lived 98. She used …..me when she was in London. A. phone B. phoned C. to phone D. to phoning 99. Dotors and scientists……..recently the benefit of fish in the diet. A. have shown B. show C. are showing D. had shown 100. I ………dinner at 6 o’clock yesterday evening. A. cooked B. is cooking C. was cooing D. have cooked IV: Change the following sentences into the passive voice 8.Citizens ought to obey the country’s law.The country’s law VI:Change the following sentences into the passive voice : Yes – No questions: Do they teach English here? ……………………………………………………………………… Will you invite her to your wedding party? ……………………………………………………………………… Did the teacher give some exercises? ……………………………………………………………………… Is he going to write a poem? ……………………………………………………………………… Have they changed the window of the laboratory? ……………………………………………………………………… Is Tom making big cakes for the party? ……………………………………………………………………… Must we finish the test before ten? ……………………………………………………………………… Are the police making inquires about the thief? ……………………………………………………………………… VII:Change the following sentences into the passive voice : Wh-question: When will you do the work? ……………………………………………………………. How many days did she spend finishing the work? ………………………………… Why didn’t they help him? …………………………………………………………….. Who are they keeping in the kitchen? …………………………………………………. Who did the police find the lost man? …………………………………………………. Who looked after the children for you?…
Câu 39: Thả một vật rơi tự do từ độ cao 30m so với mặt đất, lấy g= 10m/s2. a. Tính vận tốc khi rơi chạm đất. b. Tính độ cao tại đó Wđ = Wt. c. Tính vận tốc tại đó 2 Wđ = 3Wt. d. Tính độ cao tại đó 4 Wđ = 3Wt. e. Lập tỷ số Wđ/Wt tại độ cao h = 10m
Đưa ra một cách kết thúc khác cho Chuyện chức phán sự đền Tản Viên. Em hãy lí giải về cách kết thúc đó. Giúp mình câu này với ạ. Câu trả lời hay đúng mình sẽ bình chọn. Cảm ơn (Các bạn cùng lớp tìm thấy cũng đừng chép giống của mình nhé 10a4)
Giúp mình làm bài này với mình vote cho 5 sao
Cho cấu trúc : Chủ động: S + HAVE + O (người) + V b.inf + O (vật). Bị động :S + HAVE + O (vật) + V3 Từ cấu trúc trên hãy đặt câu chủ động với các động từ “tell, ask, order, get, hire, employ, arrange, have” Sau đó chuyển thành bị động
Ta biết rằng một nhà nọ có 3 con mèo, trong đó có ít nhất 1 con là mèo cái. Hỏi rằng xác suất để cả 3 con mèo đều là mèo cái là bao nhiêu ?
3. Một hòn bi được ném thẳng đứng lên cao với vận tốc 20m/s từ độ cao 5m so với mặt đất. a/ Tìm độ cao cực đại mà bi đạt được. b/ Sau khi lên đến độ cao cực đại, vật rơi xuống. Tính vận tốc vật khi rơi được 10 m từ độ cao cực đại. c/ Ở độ cao nào thì hòn bi có thế năng bằng 2 lần động năng.
tìm các giới hạn : a)limx^3+3x^2+2x+6/x+3 x → - 3 b)limcăn(9X^2+2X) -3X x → + ∞ Mn giúp e vs
Câu 40: Từ độ cao 5m so với mặt đất ném thẳng đứng vật 1kg lên với vận tốc 10m/s. lấy g= 10m/s2. a. Tìm độ cao cực đại vật tới được b. Tính vận tốc khi rơi chạm đất c. Tìm vận tốc tại đó Wđ = Wt. d. Tính độ cao tại đó 4 Wđ = 3Wt. e. Lập tỷ số Wđ/Wt tại độ cao h = 10m
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến