Lớp 8A có 45 học sinh, số học sinh nam hơn số học sinh nữ là 7 em. Tính số học sinh nam và nữ.giải bằng cách lập pt

Các câu hỏi liên quan

Read the following passage and mark the letter A, B, c or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best Jits each of the numbered blanks. When man first learnt how to make fire, he began to use fuel for the first time. The fuel he used was probably wood. As time passed, man eventually discovered that substances such as coal and oil would (23)__________. Coal was not used very widely as a (24)_________ of energy until the last century. With the coming of the industrial revolution, it was soon realized that production would double if coal was used instead of wood. Nowadays, (25)__________of the huge factories and electricity stations would be unable to function if there was no coal. the last twenty or thirty years, (26)_______, the use of coal has declined. As a result, there have been changes in the coal industry. It is (27)_________ that more people would use coal if oil and gas were not available. 23.A. heat B. bum C. fire D. light 24. A. resource B. reason C. cause D. source 25. A. much B. many C. more D. few 26. A. however B. therefore C. because D. since 27. A. believed B. considered C made D. provided Read the following passage and mark the letter A, B, c or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Not so many years ago, the word vitamin was known only to a few scientists. Today it is very widely used, and the importance of vitamins in our foods is common knowledge. Vitamins are life-giving substances found in foods and are needed for the proper growth and general health of the body. The different kinds of vitamins are indicated by letters of the alphabet. At the present time, vitamins A, Bl, B2, c, D, E and G are known. A proper diet should contain a collection of foods in which all of these vitamins are present. Vitamins are also prepared and sold in tablet and capsule form. Each vitamin has its particular work to do in the life-giving process. Vitamin B1, for example, benefits appetite and digestion. It also helps the body grow. Another vitamin helps the blood to clot, so that danger of bleeding to death in case of injury is lessened. Still another makes the eyes stronger of seeing at night. Airplane pilots need plenty of this vitamin. Scientists think vitamins may have some effect on keeping the hair from turning gray. 28. Which of the following is NOT directly stated in the article but is a reasonable conclusion from the reading? A. Scientists have known about vitamins for centuries. B. Vitamins are medicines given to cure diseases. C. To get all the vitamins a person must eat a variety of foods. D. A few people know the value of vitamins. 29. This article as a whole is about ___________. A. diet in relation to health B. prevention of diseases C. what vitamins are and what they do D. how scientists discovered vitamins 30. We know the name of vitamins through__________. A. the pictures B. the food C. the letters of the alphabet D. the different tastes 31. The word “another” in the last paragraph refers to which of the following? A. vitamin B. food C. diet D. medicine 32. Which of the following is NOT true according to the passage? A. Vitamins can be taken only by eating the foods in which they are found. B. Vitamins can be prepared in tablet and capsule form, C. Vitamins have an important effect on health. D. Each vitamin has its particular work to do.

Quan hệ sinh vật cùng loài là: * A. Quan hệ giữa các cá thể cùng loài với nhau B. Quan hệ giữa các cá thể sống gần nhau C. Quan hệ giữa các cá thể cùng loài với sống gần nhau D. Quan hệ giữa các cá thể cùng loài sống ở các khu vực xa nhau Giữa các cá thể cùng loài, sống trong cùng một khu vực có các biểu hiện quan hệ là: * A. Quan hệ cạnh tranh và quan hệ đối địch B. Quan hệ hỗ trợ và quan hệ cạnh tranh C. Quan hệ hỗ trợ và quan hệ đối địch D. Quan hệ cạnh tranh và quan hệ ức chế Yếu tố nào xảy ra sau đây dẫn đến các cá thể cùng loài phải tách nhóm? * A. Nguồn thức ăn trong môitrường dồi dào B. Chỗ ở đầy đủ, thậm chí thừa thãi cho các cá thể C. Số lượng cá thể trong bầy tăng lên quá cao D. Vào mùa sinh sản và các cá thể khác giới tìm về vớ Hiện tượng các cá thể tách ra khỏi nhóm dẫn đến kết quả là * A. Làm tăng khả năng cạnh tranh giữa các cá thể B. Làm cho nguồn thức ăn cạn kiệt nhanh chóng C. Hạn chế sự cạnh tranh giữa các các thể D. Tạo điều kiện cho các cá thể hỗ trợ nhau tìm mồi có hiệu quả ɦơռ Hai hình thức quan hệ chủ yếu giữa các sinh vật khác loài là: * A. Quan hệ hỗ trợ và quan hệ đối địch B. Quan hệ cạnh tranh và quan hệ ức chế C. Quan hệ đối địch và quan hệ ức chế D. Quan hệ hỗ trợ và quan hệ quần tụ Quan hệ cộng sinh là: * A. Hai loài sống với nhau, loài này tiêu diệt loài kia B. Hai loài sống với nhau và cùng có lợi C. Hai loài sống với nhau và gây hại cho nhau D. Hai loài sống với nhau và không gây ảnh hưởng cho nhau Thí dụ dưới đây biểu hiện quan hệ đối địch là: * A. Tảo và nấm sống với nhau tạo thành địa y B. Vi khuẩn sống trong nốt sần của rễ cây họ đậu C. Cáo đuổi bắt gà D. Sự tranh ăn cỏ của các con bò trên đồng cỏ. Giun đũa sống trong ruột người là mối quan hệ * kí sinh sinh vật này ăn sinh vật khác hội sinh cộng sinh