10 Nội dung nào sau đây là yếu tố thúc đẩy Đảng Cộng sản Việt Nam đề ra đường lối Đổi mới đất nước (Từ tháng 12/ 1986) ? A. tình trạng lạc hậu của các nước Đông Nam Á. B. hàng hóa trên thị trường khan hiếm. C. sự phát triển nhanh chóng của tổ chức ASEAN. D. đất nước đang khủng hoảng kinh tế, xã hội trầm trọng. Nội dung nào dưới đây không phải nguyên nhân thắng lợi của cách mạng tháng Tám năm 1945? A. Khối liên minh công nông vững chắc. B. Sự lãnh đạo sáng suốt của Đảng. C. Truyền thống yêu nước của dân tộc Việt Nam. D. Sự ủng hộ của nhân dân thế giới. 14 Tại đại hội Đảng lần III (9/1960) đã xác định nhiệm vụ cách mạng của miền Bắc là A. vừa chiến đấu vừa sản xuất. B. nơi tiếp nhận viện trợ của các nước trong khối Xã hội chủ nghĩa. C. tiến hành cách mạng xã hội chủ nghĩa. D. tiến hành cách mạng dân tộc dân chủ nhân dân. 15 Năm 1936, mặt trận Nhân dân Pháp lên nắm quyền đã thực hiện chính sách nào có lợi cho cách mạng Việt Nam? A. Thực hiện ngày làm 8 giờ. B. Tự do ngôn luận. C. Thả tù chính trị. D. Giảm các loại thuế. 16 Nhiệm vụ quan trọng nhất của Liên hợp Quốc là A. tôn trọng độc lập, chủ quyền của các dân tộc. B. duy trì hòa bình và an ninh thế giới. C. thực hiện sự hợp tác quốc tế về kinh tế, văn hóa… D. phát triển mối quan hệ hữu nghị giữa các dân tộc.

Các câu hỏi liên quan

IV books, loves, tables, claims 1. recycles, laptops, roasts, cooks 2. steamed, fried, simmered, roasted 3. honey, habit, height, honest 4. put, cut, but, shut 5. relation, tradition, question, correction 1. ‘I’m really stressed out! I’ve had three sleepless nights thinking about my exam.’ → _________________________________________________. 2. ‘I can’t concentrate! It’s too noisy in here.’ → _________________________________________________. 3. ‘She was very upset at first but she’s fine now.’ → _________________________________________________. 4. ‘I don’t think taking risks too often is a good idea.’ → _________________________________________________. 5. ‘He’ll take a cooking class before he goes to college.’ → _________________________________________________. 6. ‘I really wish I could make informed decisions!’ → _________________________________________________. VI. Verb form 1. If only Tom (be) here now. 2. I’d rather you (not act) as if you were the greatest. 3. Tim (play) tennis since he (enter) secondary school. 4. I (not see) her for ages. 5. Don’t go that way. The road (repair). 6. I wish I (be) on a spacecraft now. 7. Imagine (live) in the desert. What would our life be like? 8. I (take) a photo if I saw an alien. 9. You can use my car as long as you (not crash) it. VIII. Word form 1. (impress). The sights of Hue City are very _____________. 2. (history). Is Perfume Pagoda a __________site? 3. (botany). Shall we go to the _________ garden? 4. (surprise). ___________, an old man like him managed to reach the top of the mountain. 5. (enjoy). In my opinion, That craft village is an _________ place to go to. IX. Gap fill: poems, ironing, simple, special, skillful, A conical hat may look(1) __________, but artisans have to follow 15 stages, from going to the forest to collect leaves to (2) _________the leaves, making the frames, etc. Hue’s conical hats always have two layers of leaves. Craftsmen must be (3) ________to make the two layers very thin. What is special is that they then add (4) _________and paintings of Hue between the two layers, creating the famous bai tho or poetic conical hats. X. Multiple choice 1. Tim wondered / said / told whether it was a meteorite. 2. Jim, who / whose / that car I borrowed, is a nice guy. 3. - Is Tom home? – No. He was going / has gone / is going out. 4. Jack revised his lessons well. So / Because / Therefore, he got good grades. 5. There were over fifty competitions / competitive / competitors taking part in the contest. 6. Jack suggested / told / said me to consider it carefully