Các bạn vẽ giúp mình hình theo đề bài nha!!! Đề : Cho góc xOy và góc zOt bù nhau. Tính số đo góc xOy, biết góc zOt bằng 50 $^{o}$

Các câu hỏi liên quan

Bài 1 (1 điểm) Mỗi nhóm từ sau có thể chia đều thanh hai nhóm nhỏ hơn, tìm những từ cùng nhóm với từ được gạch sẵn: a. leng keng, phúng phính, ríu rít, thướt tha, rì rầm, dềnh dàng b. ăn uống, ồng ào, tuổi tác, đường sá, chăm chỉ, ngan ngát c. nói, yêu mến, kính nể, cười, khóc lóc, thương xót d. nước non, chạy nhảy, đi lại, sương gió, trời đất, học hành Bài 2 (2 điểm) Đọc đoạn thơ trích trong bài Con chim chiền chiện của Huy Cận rồi trả lời câu hỏi: Bay cao, cao vút Chim biến mất rồi Chỉ còn tiếng hót Làm xanh da trời... a. Tìm các danh từ, động từ và tính từ trong đoạn thơ trên b. Vì sao nhà thơ lại viết “Chỉ còn tiếng hót - Làm xanh da trời”? Bài 3 (2 điểm) Đọc phần văn bản dưới đây rồi trả lời câu hỏi (1) Ăng-co Vát là một công trình kiến trúc và điêu khắc tuyệt diệu của nhân dân Cam-pu-chia được xây dựng từ đầu thế kỉ XII.(2) Toàn bộ khu đền quay về hướng tây. (3) Lúc hoàng hôn, Ăng-co Vát thật huy hoàng. (4) Mặt trời lặn, ánh sáng chiếu soi vào bóng tối cửa đền. (5) Những ngọn tháp cao vút ở phía trên, lấp loáng giữa những chùm lá thốt nốt xòa tán tròn vượt lên hẳn những hàng muỗm già cổ kính. (6) Ngôi đền cao với những thềm đá rêu phong, uy nghi kì lạ, càng cao càng thâm nghiêm, dưới ánh trời vàng, khi đàn dơi bay tỏa ra từ các ngách. (Theo Những kì quan thế giới) a. Phần văn bản trên có bao nhiêu trạng ngữ? Đó là những trạng ngữ nào? b. Chỉ ra 10 từ ghép Hán Việt có trong phần văn bản trên. c. Phần văn bản trên có bao nhiêu câu ghép? Đó là những câu nào? d. Phần văn bản trên có bao nhiêu cầu đơn? Đó là những câu nào?

EXN0 7. Over the last century, there have been many significant changes in the way we are. Obviously, it is difficult to (1) ..................................... the life of ancient people and the life of the people living in the twenty-first century because so many changes have occurred. Then the changes that have (2) ...... over the last ten years are amazing. People in the past were not (3).............. to travel such long distances within such a short period of time. Nowadays, we have become very mobile. We have fast and (4) ........ cars. In addition, more and more people travel by plane. Moreover, in the past people had to work harder as they did not have (5)........ and machines to make their work easier. Today, most of the difficult and dangerous work is (6) ...... by computers and other powerful machines. In the past (7) ............of living were not as comfortable as they are now. Besides many people could not afford (8).............appliances like a fridge or a vacuum cleaner because those used to be luxurious goods. Another difference (9) ..........living now and in the past is the fact that nowadays education is accessible to everyone. In the past men were mainly the only ones educated and women were not (10) ................................................... into public or private schools. 1. A. predict B. discuss C. compare D. suppose 2. A. occurred B. considered C. expressed D. arranged 3. A. used B. able C. might D. capable 4. A. skillful B. difficult C. historical D. comfortable 5. A. rules B. tools C. teams D. ideas 6. A. thought B. played C. done D. seen 7. A. conditions B. performances C. stories D. conflicts 8. A. mobile B. physical C. bare-footed D. household 9. A. within B. among C. between D. behind 10. A. allowed B. attended C. agreed D. appeared EXNO 8. The Game of Squares Either boys or girls, usually aged from seven to ten, play the two-person game of "Mandarin's Box". They draw a rectangle on the ground and (1) ………… it into ten small squares called "rice fields" or "fish ponds”. They also draw two additional semi-circular boxes at the two (2) ………… of the rectangle, which are called "mandarin's boxes" - the game's name. Each person has 25 small pebbles and a bigger stone. Each player places the stone in one of the mandarin's boxes and five small pebbles in each of the other squares. Then the game begins. The first player takes up the contents of one square on his or her side of the board, but not a mandarin's box and distributes the pebbles one by one, (3) ...................................................................... the next Square in (4) ............... direction. Since each square contains five pebbles at the beginning, the first move will distribute five pebbles to the left or right. After the last pebble is distributed, the player takes the contents of the following square and repeats the distribution (5) .............. But if the following square is one of the mandarin's boxes, the turn ends and passes to the other player. If the last pebble falls into a square that precedes one empty square, the player wins all the contents of the square following the empty square and (6)................................................. these pebbles from the board. However, if there are two or more empty squares in a row, the player (7) ....... his or her turn. Once a player has taken pebbles from the board, the turn is (8) ....... to the other player. If all five squares on one player's side of the board are emptied at any time, that player must place one pebble he or she has aside back in each of the five squares so that the game can resume. The game (9) ………… until the two mandarins' boxes have both been (10) ......... At the end of the game, the player with more pebbles wins, each of the large stones counting as ten points. 1. A. share B. divide C. separate D. leave 2. A. ends B. aims C. small points D. stops 3. A. start B. to start C. starting D. having started 4. A. no B. all C. both D. either 5. A. actions B. process C. change D. method 6. A. removes B. disappears C. leaves D. ends 7. A. wins B. succeeds C. fails D. loses 8. A. gone B. made C. passed D. rewarded 9. A. starts B. continues C. stops D. pauses 10. A. held B. moved C. taken D. accepted