Bài 12: Đọc đoạn văn sau và chọn câu trả lời đúng nhất. Experts think that it is a good ideafor children to learnnot just one, but two foreign languages.They say that learning two foreign languages develops children's minds and increases their knowledge of other culture. The experts also believe that the two foreign languages children learn should be completely different from one another for example english and Chinese, or French and Japanese. In addition, they say that children should start to learn foreign languages as early as possible, from the age of about six 1. According to experts, children……………….. A. shouldn't learn more than two foreign languages B. should learn just one foreign language C. should learn two foreign languages D. shouldn't learn foreign languages 2. What does the word 'they' in line 2 refer to? A. experts B.children C.languages D. cultures 3. Children should learn………………… . A. two foreign languages which are the same. B. one language C. two foreign languages which are completly different from one another D.all are corect 4. Which of the following is not true? A. Children should start to learn foreign languages early. B. Children should start to learn foreign languages from the age of about six. C. Children should start to learn foreign languages late. D. Learn foreign languages is good for children.

Các câu hỏi liên quan

Exercise2: Fill in the blank with correct prepositions 28. It has rained ..........two o'clock. 29. Try to learn the meaning of new words ............heart. 30. Please wait ...........me a few minutes. 31. In this respect, french differs .............English 32. This restaurant is famous ...............its Chinese dishes. 33. She enjoys participating ..........raising funds for the poor. 34. The house is very dirty. We haven't cleaned it .........ages. 35. My grandmother prefers living in the countryside ..........living in the city. 36. My parents are tired ..........living in the city. 37. She’s looking forward .........seeing her sister 38. I’m grateful...........him ...........a wonderful evening 39. Thank you ..........advising me not to smoke 40. Jacson was late because he was not aware ..........the time 41. Mary is sitting ................her father and mother 42. She’s looking forward .........seeing her sister 43. I’m grateful...........him ...........a wonderful evening 44. Thank you ..........advising me not to smoke 45. Jacson was late because he was not aware ..........the time 46. Mary is sitting ................her father and mother 47. Pasteur devoted all his time .............science 48. Are you jealous ................his success. 49. He is so busy ..............his work 50. They spend much time .............reading books 51. They were excited ...............the TV programme 52. We buy it ............a low price 53. A raincoat keeps you..........being ill 54. He asked ............some money 55. His teacher believes................his improvement 56. Three prisoners escaped ...........the prison in May 57. He’s very good ............telling jokes 58. Better methods of refrigeration depend ..............engineers 59. That’s very kind .........you to help me

I. Trắc nghiệm(2.5đ): Câu 1. So sánh là gì? A. Là đối chiếu sự vật, sự việc này với sự vật, sự việc khác có nét tương đồng, làm tăng sức gợi hình, gợi cảm cho sự diễn đạt B. Là mang hai đối tượng ra so sánh với nhau C. Là hai sự vật, hiện tượng có nhiều nét tương đồng với nhau D. Hai sự vật, hiện tượng có nhiều nét tương cận với nhau Câu 2. Mô hình cấu tạo đầy đủ của một phép so sánh gồm? A. Vế A, vế B, từ ngữ chỉ phương diện so sánh (có thể lược bớt) B. Vế A, từ ngữ chỉ phương diện so sánh C. Vế B, từ ngữ chỉ phương diện so sánh D. Vế A, vế B Câu 3. Nội dung câu: “Trẻ em như búp trên cành/ Biết ăn biết ngủ biết học hành là ngoan” là gì? A. Khen ngợi trẻ em biết ăn, biết chơi B. Trẻ em là những người nhỏ bé, yếu đuối cần được bảo vệ chăm sóc C. Trẻ em cần được tạo điều kiện ăn, chơi, học tập D. Cả B và C Câu 4. Trong các câu văn dưới đây, câu nào không sử dụng phép so sánh? A. Trên gác cao nhìn xuống, hồ như một chiếc gương bầu dục lớn, sáng long lanh B. Cầu Thê Húc màu son, cong cong như con tôm , dẫn vào đền Ngọc Sơn C. Rồi cả nhà- trừ tôi- vui như tết khi bé Phương, qua giới thiệu của chú Tiến Lê được mời tham gia trại thi vẽ quốc tế D. Mặt chú bé tỏa ra một thứ ánh sáng rất lạ. Câu 5. Biện pháp so sánh trong câu “Dòng sông Năm Căn mênh mông, nước ầm ầm đổ ra biển ngày đêm như thác, cá bơi hàng đàn đen trũi nhô lên hụp xuống như người bơi ếch giữa những đầu sóng trắng” có tác dụng gì? A. Người đọc dễ tưởng tượng ra khung cảnh dòng sông Năm Căn mênh mông sóng nước. B. Khiến người đọc dễ hình dung người bơi ếch giữa những đầu sóng trắng. C. Giúp nhà văn thêm gần gũi với độc giả. D. Câu văn trở nên giàu hình tượng hơn. Câu 6. Tìm từ thích hợp để hoàn thiện phép so sánh trong bài ca dao? Công cha…… Nghĩa mẹ….. Câu 7. Có bao nhiêu so sánh trong các câu văn trên? A. Ba B. Bốn C. Năm D. Sáu Câu 8. Các so sánh trong câu trên có cùng loại không? A. Có B. Không Câu 9. Tác dụng của phép so sánh trong câu văn trên là gì? A. Gợi hình, biểu cảm, miêu tả sự vật, sự việc cụ thể, sinh động B. Chỉ có tác dụng làm rõ hình thức bên ngoài của đối tượng được miêu tả C. Làm cho câu văn trở nên hơi đưa đẩy và bóng bẩy. D. Không có tác dụng gợi cảm. Câu 10. Tình từ nào không thể kết hợp với “…như mực” để tạo thành thành ngữ? A. Đen B. Bẩn C. Sạch D. Tối