a) Cho hàm số y = -1/2x có đồ thỉ (d1) và hàm số y = 2x – 1 có đồ thi (d). Xác đinh các hệ số a, b của đường thẳng (d3): y = ax + b biết (d3) song song (d1) và cắt (d2) tại điểm có tung độ bằng 1. b) Cho hệ phương trình 2x- y=m-2 và x+2y=3m+4. Tim m để hệ có nghiệm (x;y) thỏa mãn : x^2 + y'^2=10 giúp mình giải bài này với :<<<
Cô mình sắp kiểm tra mình rồi mong mọi người giúp đỡ!!Mình vote 5 sao cho. Trắc nghiệm: 1.Tính giá trị 20% của 520. a. 1040 b.104 c.2600 d.260 2.Một công nhân sản xuất được 72 sản phẩm trong 3 giờ.Nếu công nhân đó làm việc trong 6,5 giờ thì sản xuất được bao nhiêu sản phẩm? a.1404 sản phẩm b.216 sản phẩm c.486 sản phẩm d.156 sản phẩm
nhân ngày 8/3 lớp em tổ chức cuộc thi cắm hoa với đề tài hoa tặng mẹ .Nếu tham gia cuộc thi đó em sẽ cắm lọ hoa với chủ đề gì ?Hãy thuyết minh để giới thiệu về cách cắm và ý nghĩa của lọ hoa
Một quả cầu sắt được đặt nổi trên thủy ngân. Nếu đổ lên thủy ngân một lớp nước hoàn toàn phủ kín quả cầu thì phần thể tích quả cầu ngập trong thủy ngân giảm bao nhiêu phần trăm? Cho biết KLR của sắt là 7880 kg/m3, của nước là 1000 kg/m3, của thủy ngân là 13600 kg/m3 .
Giúp mk vs các bn ơi Mk cần các bn giúp
Chỉ mình bài 4 nhanh nhất cho 5 sao
- 629 . ( 371 + 536 ) + 371 . ( 629 - 536 )
Một miếng hợp kim vàng - đồng có trọng lượng trong không khí là 0,567 N, trong nước là 0,514 N. Xác định tỉ lệ phần trăm vàng, đồng có trong hợp kim. Cho KLR của vàng D1= 19300 kg/m3, của đồng D2= 8900 kg/m3, của nước D = 1000 kg/m3 .
Do you ever think about what schools will be like in the future? Many people think that students will study most regular classes such as maths, science and history online. Students will probably learn these subjects anywhere using a computer. What will happen if students have problems with a subject? They might connect with a teacher through live video conferencing. Expert teachers from learning centres will give students help wherever they live. Students will still take classes in a school, too. Schools will become places for learning social skills. Teachers will guide students in learning how to work together in getting along with each other. They will help students with group projects both in and out of the classroom. Volunteer work and working at local businesses will teach students important life skills about the world they live in. This will help students become an important part of their communities. Some experts say it will take five years for changes to begin in schools. Some say it will take longer. Most people agree, though, that computers will change education the way TVs and telephones changed life for people all over the world years before. 27. What will happen if students meet difficulties with a subject? A. Teachers from learning centres will give them help through live video conferencing. B. They will meet their teachers in person for help with problems with the subject. C. They will telephone the teachers who are staying at the school to seek their help. D. Schools will organise a live video conference for teachers to help students with problems. 28. Students will still go to school to _____ . A. learn all subjects B. play with their friends C. use computers D. learn social skills 29. The main role of teachers in the future will be _____ . A. providing students with knowledge B. guiding students to learn computers C. helping students with group projects D. organising live video conferences 30. Students will learn important life skills through _______ . A. going to school every day B. taking online classes C. working in international businesses D. doing volunteer work 31. What is the main idea of the passage? A. Kids won’t have to go to school in the future. B. Computers will change education in the future. C. All classes will be taught online in the future. D. Teachers will help students from home in the future. 32. Let’s face _____ we are destroying the environment and we need to do something now. A. truth B. facts C. things D. information
Face-to-face conversation is a two-way process: You speak to me, I reply to you and so on. Two-way (22)_______ depends on having a coding system that is understood by both sender and (23)_______, and an agreed convention about signaling the beginning and end of the message. In speech, the coding system is the language like English or Spanish; the convention that one person speaks at a time may seem too obvious to mention. In fact, the signals (24)_______ in conversation and meetings are often (25)_______. For example, lowering the pitch of the voice may mean the end of a sentence, a sharp intake of breath may signal the desire to interrupt, catching the chairman’s eye may indicate the desire to speak in a formal setting like a debate, a clenched fist may indicate anger. When (26)_______ visual signals are not possible, more formal signals may be needed. 22: A. Exchange B. Interchange C. Communication D. Correspondence 23: A. Announcer B. Receiver C. Messenger D. Transmitter 24: A. That people use B. Are used C. Using D. Being used 25: A. Informal B. non-verbal C. verbal D. formal 26: A. their B. These C. This D. That
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến