Mk giải đề 2
Có j bạn ko hiểu cứ hỏi mk nhé!
viết lại câu: john finished his homework in an hour → It took
Viết đoạn văn TPH khoảng 12 câu nêu cảm nhận của em về hình ảnh người chiến sĩ cách mạng Hồ Chí Minh. Trong đoạn văn có sử dụng một câu ghép và phép thế (gạch chân và chú thích). GIÚP VS Ạ hứa VOTE 5 sao.
Xác định và nêu tác dụng biện pháp tu từ trong đoạn: Nhiều người vẫn thường tự hỏi tại sao mình lại bị ám ảnh trước tiền tài, địa vị, danh vọng và nhiều ham muốn khác đến vậy? Câu trả lời là do họ không biết trân trọng những gì họ đang có. Khi những gì ta có xuất phát từ niềm khát khao mong mỏi thực sự, tâm trí ta sẽ không vướng bận vào những suy nghĩ quẩn quanh, ta sẽ sống thực với cảm xúc của mình hơn. Đó cũng là khi ta không phải đương đầu với cảm giác hoang mang lo lắng; không cảm thấy khiên cưỡng như khi buộc bản thân làm những điều đáng chán. Tiền tài và địa vị không thể khỏa lấp sự trống rỗng trong tâm hồn. Vì thế, trước khi làm một việc gì, hãy tự hỏi: "Ta đang muốn làm gì?".
Bài 1: ( 2,0 điểm) Cho tam giác ABC có Â = 450 , Cˆ = 700 . Tính Bˆ . Bài 2 : ( 3,0 điểm) a) Cho tam giác ABC vuông tại A biết AB = 5cm và AC = 12cm .Tính BC . b) Tam giác MNP có độ dài ba cạnh MN = 6cm, MP = 8cm , NP = 10cm có phải là tam giác vuông không? Vì sao? Bài 3 : ( 5,0 điểm) Cho tam giác ABC cân tại A có AB = AC =10cm , BC = 12cm. Vẽ AH vuông góc BC tại H. a) Chứng minh ∆ABH = ∆ACH . b) Tính độ dài AH. c) Từ H vẽ HM AB( ) M AB � , vẽ HN AC( ) N AC � . Chứng minh ∆BHM = ∆CHN. d) Từ B vẽ Bx AB, từ C vẽ Cy AC chúng cắt nhau tại O. Tam giác OBC là tam giác gì? Vì sao?
Một dây nicrôm có điện trở là 3Ω; điện trở suất ρ = 1,10.10^-6Ωm và có chiều dài là 0,8m . Tính bán kính tiết diện của dây nicrôm này Help me tks :<
Giúp mình với mình sẽ vote 5* cho bạn mình cảm ơn nhìu
10 truyền thống thể hiện lòng yêu nước của dân tộc ta
*Thắng ơi, làm xong cái này, giúp luôn cái kia đê!!* Vai trò của tảo Học sinh đọc thông tin SGK/124 Trả lời các câu hỏi: Nêu lợi ích và tác hại của tảo?
Từ đoạn ngữ liệu ở phần Đọc- hiểu, anh/ chị hãy viết một đoạn văn (khoảng 200 chữ) trình bày suy nghĩ về ý nghĩa của việc: “Muốn đi đến ngày mai, phải khởi hành từ hôm nay.”
One way of training for your future occupation in Germany is by pursuing a dual vocational training programme. Such programmes offer plenty of opportunities for on-the-job training and work experience. Programmes usually last between two and three and a half years and comprise theoretical as well as practical elements. You will spend one or two days a week, or several weeks at once, at a vocational school where you will acquire the theoretical knowledge that you will need in your future occupation. The rest of the time will be spent at a company. There you get to apply your newly acquired knowledge in practice, for example by learning to operate machinery. You will get to know what your company does, learn how it operates and find out if you can see yourself working there after completing your training. This combination of theory and practice gives you a real head start into your job: by the time you have completed your training, you will not only have the required technical knowledge, but you will also have hands-on experience in your job. There are around 350 officially recognised training programmes in Germany, so chances are good that one of them will suit your interests and talents. You can find out which one that might be by visiting one of the jobs and vocational training fairs which are organised in many German cities at different times in the year. Employment prospects for students who have completed a dual vocational training programme are very good. This is one of the reasons why this kind of training is very popular with young Germans: around two thirds of all students leaving school go on to start a vocational training programme. 1. Which of the following is probably the best title of the passage? A. Employment Opportunities and Prospects in Germany B. Higher Education System in German C. Dual Vocational Training System in Germany D. Combination of Theory and Practice in Studying in Germany 2. The word "it" in the first paragraph refers to....... A. company B. machinery C. knowledge D. organisation 3. Which of the following statements best describes the dual vocational training programmes? A. These programmes consist of an intensive theoretical course of two and a half years at a vocational school. B. These programmes require you to have only practical working time at a certain company. C. These programmes offer you some necessary technical skills to do your future job. D. These programmes provide you with both theoretical knowledge and practical working experience. 4. The word "hands-on” in the second paragraph is closest in meaning to....... A. theoretical B. practical C. technical D. integral 5. How many German school leavers choose this vocational trainingprogramme? A. well over 75% B. around one out of five C. less than a third D. about 70%
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến