Tìm m để hệ bất phương trình có nghiệm
Làm nhanh giùm mình nha mình đang cần gấp
** Cảm nhận bài thơ sau: Con sẽ như giọt nắng trước hiên bà mùa đông Giọt nắng tìm kim giọt nắng quét nhà giọt nắng sún răng lò cò quanh cửa giọt nắng ỉ eo theo bà đi chợ lễ mễ khiếng cả chiếc bánh đa tròn. (Theo Tuyết Nga, Nói với con về bà ngoại)
Hai địa điểm A và B cách nhau 200km. Cùng lúc ô tô đi từ A và xe máy đi từ B gặp nhau tại C cách A 120km. Nếu xe máy khởi hành trước ô tô 1h thì sẽ gặp nhau tại D cách C 24km. Tính vận tốc của ô tô và xe máy.
Cho 49,03g đ HCl 29,78% vào bình chứa 53,2g 1 kim loại kiềm nhóm I. Cho bốc hơi cẩn thận đ tạo thành, trong điều kiện ko có ko khí, thu đc bã rắn. Xác định kim loại trong mỗi trường hợp sau a. Bã rắn có 1 chất, có khối lượng 67,4g b. Bã rắn là hh 2 chất, có khối lượng 9,92g c. Bã rắn là hh 3 chất, có khối lượng 99,92g
Câu 17 khi bị nén 3cm một lò xo có thế năng đàn hồi bằng 0,18J độ cứng của lò xo bằng A 200N/m B 300N/m C 400N/m D 500N/m
Câu 18. Dung dịch HCl phản ứng được với tất cả các chất trong nhóm chất nào sau đây: A. NaCl, H2O, Ca(OH)2, KOH. B. CaO, Na2CO3, Al(OH)3, S. C. Al(OH)3, Cu, S, Na2CO3. D. Zn, CaO, Al(OH)3, Na2CO3.
Thu gọn các đa thức sau rồi sắp xếp theo thứ tự giảm dần lũy thừa của biến a) 2x^6 - 2x^7 - 4 - 8x^2 - 5x - 2 - x^7 + 3x^5 + 4x^2 + 3x^7 b) 5x^4 + x^2 + 2x - 4x^5 - 5x^4 - x^2 - 2x - 5 c ) 3x^5 + x^2 - 2x - 1 - 4x^4 - x^2 - 6 - 8x^5 + 4x^4 + 5x^5 + 2x + 7 Mình sẽ đánh giá
(-15)-(-23).3+78-25-(-12) Mong mọi người giúp đỡ mình Mình đang cần gấp
ENGLISH IS CONFUSING “Good evening, everybody!” said the teacher, Donna. “Where is everybody?” That was sort of a daily joke by Donna. Usually the class started with only two or three students present, and then filled up as the minutes went by. It was summertime. Summer school was only eight weeks long. Class attendance was always smaller than during fall and spring semesters. “I don’t know, teacher. Maybe they late or no come,” said one student. “Maybe watching TV football tonight.” “Is there a soccer game tonight? It seems like there’s a soccer game every night. Oh, well. Let’s get started, okay? We’re on page 36 in the workbook. Tonight we’re studying participles as adjectives. Students are always confused when they learn about the present and past participles, so we will practice this a lot. Tonight, we’re just going to practice the present participle. “The present participle tells us what emotion or feeling the subject is causing. For example, ‘Grammar is boring’ means that the subject – grammar – causes an emotion of boredom. If we say, ‘The movie is interesting,’ we are saying that the movie causes a feeling of interest. If we say, ‘The roller coaster is exciting,’ we are saying that the roller coaster causes a feeling of excitement. Any questions so far? Am I confusing you? Is everyone confused?” The classroom was quiet. Donna looked at blank faces. They were confused. She knew this would take a while. But eventually, the faster students would grasp it, and then they would help the slower students. By the end of the evening, most of the class would feel comfortable using the present participle. Donna erased the board and put some new examples on it. She loved guiding her students through difficult topics like this one. She always felt a little bit thrilled when the look of understanding came to their faces. 1. What was Donna’s daily joke? 2. How many students were usually present when class started? 3. Which season was it? 4. How long did summer school last? 5. What was always smaller in the summer? 6. What were some absent students doing, perhaps? 7. What was tonight’s subject?
Loga.vn - Cộng Đồng Luyện Thi Trực Tuyến