mong mn giup do em com on rat nhieu

Các câu hỏi liên quan

I. Rewrite the following sentences as directed. EX: He is a careful driver.  He drivers carefully 1. Minh’s sister dances marvelously.  Minh’s sister is_____________________________________________________________________ 2. Mrs. Lan cooks well.  Mrs. Lan is_____________________________________________________________________ 3.Nam is a fluent English speaker.  Nam speaks _____________________________________________________________________ II/ READING: A. Read the passage and choose the word A, B , C or D 1 : Scientists say life started in the ocean. However, humans aren’t natural swimmers. We can (1)______ as babies, but we forget and then we must (2)______ to swim again. We must not (3)______ that our world is mainly water. So we should all learn to swim. We ought to try to stay away from water, but it is very difficult. The time always comes when we need (4)______ water. We (5)______ learn to swim when are young. It is (6)__________ to learn then. Our parents can help. They can give us the opportunity to learn to swim. 1 A. swimming B. swim C. swam D. swimmer 2 A. learn B. to learn C. learning D. learnt 3 A. forgot B. forgetting C. forget D. to forget 4 A. cross B. crossing C. to cross D. crossed 5 A. should B. ought not C. mustn’t D. shouldn’t 6 A easy B difficult C. easier D. more difficult 2: Nowadays, football (1) ________ one of the world’s most popular games. Millions (2) ___________ people play and watch it all around the world. A football match often has two parts. Each part is forty-five minutes. (3) ______ first part is the first half (4) ______ the second part is the second half. There is a (5) ________ break between the two halves. There are two teams in a football match. Each football team has eleven players, including a goal-keeper. The players on the ground try to kick the ball into the other’s goal. The (6) _______ which scores more goals wins the match. 1. A. become B. becomes C. becoming D. became 2. A. in B. at C. for D. of 3. A. A B.An C. The D. Ø 4. A. and B. but C. so D. because 5. A. fifteen minute B. fifteen minutes C. fifteen-minute D. fifteen-minutes 6. A. team B. teams C. player D. players

Nếu như trước đây người ta hay so sánh đời người như một dòng sông với những khúc quanh thăng trầm mà con người như là sản phẩm của số phận thì ngày nay đã có người ví von nó như một chiếc bánh thời gian mà con người vốn sinh ra khác nhau nên chọn những cách khác nhau để ăn dần chiếc bánh ấy. Cũng như chiếc bánh có nhiều phần, trong đó mỗi phần có hương vị ít nhiều khác nhau, đời người có nhiều giai đoạn với những công việc, trách nhiệm, ước mơ, hoài bão và cả những cung bậc tình cảm khác nhau. Kẻ tham lam, ăn ngấu nghiến chiếc bánh của mình không thương tiếc đến nỗi trong nháy mắt nó chỉ còn là những mẩu vụn trên bàn ăn cuộc đời. Kẻ khảnh chỉ tìm thấy phần khoái khẩu nơi phần nhân bánh, và sau khi thưởng thức xong, họ vứt lại cái vỏ bánh bên đĩa ăn mà không biết rằng cái vỏ bánh chẳng mấy ngon ấy lại cung cấp năng lượng cho cả cuộc đời và họ lại mơ tưởng một cái nhân bánh thứ hai mà không bao giờ có nữa. Cũng có kẻ ăn chậm rãi từng phần vỏ của chiếc bánh và cố để dành phần nhân ngon lành cho lần thưởng thức cuối cùng. Nhưng đến chính lúc ấy, y thấy no và không thiết ăn nữa hoặc ăn nhưng chẳng còn ngon lành gì. (Trích Vietnamnet.vn, ngày 25/9/2011, Chiếc bánh thời gian - Nguyễn Quang) Câu 1. Xác định phương thức biểu đạt và thao tác lập luận được sử dụng trong văn bản. Câu 2. Nêu những cách sử dụng thời gian mà văn bản đã đề cập đến. Câu 3. Anh/ chị có chọn cách nào trong những cách ăn chiếc bánh thời gian trong văn bản không? Tại sao?